Mex Skrevet 5. september 2005 #1 Skrevet 5. september 2005 Før jul i fjor, så kuttet jeg pillen. Og vi frydet oss over at endelig kunne vi også begynne å prøve. Hadde allerede fått nyheten om at bestevenninna mi var gravid, så dette kunne jo bli kjempegøy. Men etter å ha gått på pillen i 10 år så tok det tid før jeg fikk mensen igjen. 5 - 6 mnd gikk, så kom endelig mensen (mai). Og da håpte jeg at EL og sånt også ville bli normalt fra da av.. Så kom nyheten. Jobben ble slått konkurs. Siden vi nettopp har kjøpt oss hus er vi helt avhengige av begges inntekt, så da var det med en tung byrd jeg ringte legen og fikk ny resept på pillen. *sukk* Fikk meg ny jobb som konsulent. Ble nå selvstendig næringsdrivende og da må jeg selv stå ansvar sykeforsikring og slikt. Søkt om forsikring og fått den i orden, så endelig for en mnd siden kunne jeg droppe pillen og prøve igjen. (Forsikringen krever at den skal ha blitt tegnet min. 10 mnd før en permisjon for å ha rett på full fødselspermisjon) Så nå går jeg å venter igjen da.. på at kroppen skal komme tilbake til normalen. Venter mens til helgen, men er fryktelig redd for at det blir endeløse måneder uten EL og mens. Er det noen som har erfaringer med stopp - start og stopp igjen på pillen? Om disse 3 mnd med pillen gjør at det vil ta like lang tid igjen før jeg får EL ? Er blitt sååå babysjuk nå. Da bestevenninnen min sin lille tulle så verdens lys for en mnd siden.. (guuud så herlig hun er..) og venninne nr 2 kom med de glade nyhetene om at hun venter en liten en til våren igjen.. På toppen av det hele har jeg en mann som har vært babysjuk i mange år, og hver gang vi har sex så kommer spørsmålet "tror du at vi er heldig nå...?" Måtte bare få ut litt frustrasjon. jeg vet jo at det ikke er annet å gjøre en å vente .. og vente .. og vente ..
Malama Skrevet 5. september 2005 #2 Skrevet 5. september 2005 Jeg har ikke erfaring me stop-start-stopp, så egentlig kan jegikke svare deg i det heel tatt, men ejg gjør det likevel. Med min erfaring med pillestopp (slutta i mars, og fortsatt ikke fått orden på stabile sykluser med forutsigbar el og mens, bare en el på hele denne tiden og absolutt ikke peiling på om jeg venter på EL eller mens i morgen....) harbjeg funnet ut at hormonell prevensjon er aldri mer aktuelt for meg. Jeg bruker ladycomp nå, og kondom, mye av dem siden kroppen min ikke er forutsigbar i det hele tatt, og kommer til å fortsette med slikt. Ikke noe mer piller på meg i alle fall, om jeg noen gang får en stabil syklus igjen skal jeg beholde den... Jeg håper du får orden på kroppen din, og får din etterlengtede lille spire i magen etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå