Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har planer om ulønnet fra vinter og ut til nyåret. Lille er født på "feil årstid" i februar og har uansett ikke ønske om barnehageplass før august 2022 da jeg synes hen vil være for liten og umoden. 

Vil vi miste denne ordningen fra 2022 allerede? Da går alle planer i vasken. Hvorfor skal ikke hver enkelt familie få bestemme sitt liv... 

Flere i samme båt? 

Anonymkode: 3b585...b23

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje i samme båt. Født tidlig mars, jeg har jobb frem til februar og vet ikke helt hva som skjer etterpå. Hvis jeg får forlenget og vi får bhgplass, men kan jo hende at vi får ingen av delene. Med kontantstøtte hadde det jo gått greit, men hvis den fjernes blir det tøffere.

Anonymkode: c76c2...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har planer om ulønnet fra vinter og ut til nyåret. Lille er født på "feil årstid" i februar og har uansett ikke ønske om barnehageplass før august 2022 da jeg synes hen vil være for liten og umoden. 

Vil vi miste denne ordningen fra 2022 allerede? Da går alle planer i vasken. Hvorfor skal ikke hver enkelt familie få bestemme sitt liv... 

Flere i samme båt? 

Anonymkode: 3b585...b23

Men du har kanskje fått med deg at den erstattes? 

Anonymkode: 74428...7d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men du har kanskje fått med deg at den erstattes? 

Erstattes med?

Anonymkode: 0481e...664

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Erstattes med?

Ventestøtte

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er på tide at den fjernes. Ordningen som er i dag, fungerer dårlig. 

Anonymkode: 4de65...70e

• Liker 12
Gjest Laffatus
Skrevet

Høyere tar i fra de svake og gir de til de rike

AnonymBruker
Skrevet
Laffatus skrev (2 minutter siden):

Høyere tar i fra de svake og gir de til de rike

Hvordan?

Veldig mange jeg kjenner har tjent godt på ordningen. Vært i full jobb, hadd privat dagmamma, og fått kontantstøtte. 

Ordningen fungerer rett og slett ikke i dagens form. 

Anonymkode: a7dc9...670

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er på tide at den fjernes. Ordningen som er i dag, fungerer dårlig. 

Hvorfor fungerer den dårlig?

AnonymBruker
Skrevet

De vil jo få et enda større problem når alle plutselig skal ha ungene sine i barnehagen tidligere. Det vil vel ikke være nok plasser til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan?

Veldig mange jeg kjenner har tjent godt på ordningen. Vært i full jobb, hadd privat dagmamma, og fått kontantstøtte. 

Ordningen fungerer rett og slett ikke i dagens form. 

Selv om du kjenner «mange», så betyr det ikke at alle har tjent godt på den ordningen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fungerer den dårlig?

Fordi innvandrere og mindre ressurssvake, vil holde barna hjemme fra barnehagen. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du kjenner «mange», så betyr det ikke at alle har tjent godt på den ordningen. 

Men nå var spørsmålet hvordan det å fjerne ordningen tilsvarer å ta fra de fattige, og gir til de rike. 

Min erfaring er at de rike får dette på toppen. Mens de fattigere uansett må ut i jobb, og velge rimelige løsninger for barnepass som ikke gir rett på kontantstøtte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi innvandrere og mindre ressurssvake, vil holde barna hjemme fra barnehagen. 

Er jo bare frem til de er 2. 

2 års alder er vel en fin tid til å starte i barnehagen.

Mine startet i barnehagen i 1 års alderen fordi jeg måtte ut i jobb men hadde jeg hatt muligheten til å kunne være hjemme med dem til de var 2 så hadde jeg nok gjort det. 

Anonymkode: 81ecd...60b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at kontantstøtten skal fjernes? 

Jeg vet at Høyre har satt det på planen sin på landsmøtet, men det er da foreløpig ikke vedtatt at det fjernes? Og høyre vedtar jo dette på landsmøtet sitt hvert valgår 🤷‍♀️

Anonymkode: 362db...497

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ventestøtte

Og hva menes med ventestøtte? Vi ønsker ikke plass fra februar, men tenkte oppstart i august - hva skjer da? Vi bor på en plass hvor man er garantert plass men får man da ikke støtte hvis man velger å ha barnet hjemme lengre? 

Anonymkode: fc695...b81

• Liker 2
Gjest 96erjente
Skrevet

De vil jo at vi skal få flere barn i Norge, men jeg får ikke barn for å hive de i barnehagen så fort de kan sendes i barnehage. Ingen av mine har eller kommer til å starte i barnehage før de nærmer seg eller har fylt 2 år, og dette har vi kun fått positive tilbakemeldinger på av de ansatte i barnehagen. Men det går jo så klart litt ut over økonomien at jeg da ikke er i full jobb, så krysser fingrene for at kontantstøtten ikke blir fjernet med det første. Leste nettopp at det ikke er den viktigste prioriteten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jo bare frem til de er 2. 

2 års alder er vel en fin tid til å starte i barnehagen.

Mine startet i barnehagen i 1 års alderen fordi jeg måtte ut i jobb men hadde jeg hatt muligheten til å kunne være hjemme med dem til de var 2 så hadde jeg nok gjort det. 

Anonymkode: 81ecd...60b

Staten bør ikke sponse at du ønsker å gå hjemme til barnet er 2 år. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Kontantstøtte må bestå og skolefrokost og skolelunsj innføres! Såpass er barna verdt.

Anonymkode: d2d60...cf1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg syntes det er supert at barna kan være i bhg fra 1 års alderen! Vår første hadde nok kjeda seg sånn hjemme med en av oss hele dagen, det var så stas å begynne i barnehagen og kunne treffe andre barn, andre leker, flere voksne, dra på utflukter, lære nye sanger og eventyr 😊 Andremann vil være 13-14 mnd ved barnehagestart i august så vi får nok en travel sommer! 

Jeg skjønner at noen heller vil være hjemme med barna lenger og at ikke alle barn er klare til barnehagestart akkurat ved 1 år, så jeg håper at de som ønsker å være hjemme til 2 år kan det videre :) Men syntes ikke man trenger å snakke ned oss som lar barna begynne i barnehagen før, vi er ikke dårlige foreldre :(

Anonymkode: 2f491...692

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...