Gå til innhold

Hva bruker du parmesan til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brukt parmesan. Hva bruker du det til?

Anonymkode: e3841...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det når jeg lager pesto.

AnonymBruker
Skrevet

I pesto, I pastaretter, i salater, for å gratinere ulike ting, parmasanchips, på ostefatet, i ostesauser, i bakst... 

Anonymkode: 5da2a...958

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Drysser det over ferdig pastarett med tomatsaus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I pesto, I pastaretter, i salater, for å gratinere ulike ting, parmasanchips, på ostefatet, i ostesauser, i bakst... 

Samme her. I tillegg lar jeg parmesanskalken koke med i gryter eller kraft.

• Liker 2
Skrevet

Blander det sammen med brødraps eller panko når jeg skal lage pannert kylling :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan spise kokt pasta og parmesan alene, omtrent. Også fin å drysse over f.eks tomatsuppe. 

Anonymkode: e0774...2aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

baker rå brokkoli i ovnen med parmesan og havsalt på. himmelsk!

Anonymkode: e8e29...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Menemen skrev (8 minutter siden):

Samme her. I tillegg lar jeg parmesanskalken koke med i gryter eller kraft.

Takk for tips :)

Skrevet (endret)

Parmesan 😍 Jeg bruker mye parmesan. Kan bruke det i kremet sauser for fyldigere smak, eller ostesaus, gratinert med det som skal gratineres. Godt over smørdampet asparges og på alt av pasta og tomat. Som snacks til rødvin, da skjært opp i små terninger og momster innpå. Har gjerne parmesan i salater litt som cæsarsalat med hjertesalat, kylling, og parmesan. Favorittsalaten min inneholder hjertesalat, ruccolasalat, rødløk, sylta rødløk, kylling, grønn pesto, tomat, pinjekjerner og parmesan. Helt nydelig, gjerne med pasta i. 

Men et tips, dropp den pulveriserte parmesanen fra butikk, den er ikke god. Rasp heller selv, den er saftigere og har mer smak 👍

Endret av Ugresset
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ugresset skrev (29 minutter siden):

Parmesan 😍 Jeg bruker mye parmesan. Kan bruke det i kremet sauser for fyldigere smak, eller ostesaus, gratinert med det som skal gratineres. Godt over smørdampet asparges og på alt av pasta og tomat. Som snacks til rødvin, da skjært opp i små terninger og momster innpå. Har gjerne parmesan i salater litt som cæsarsalat med hjertesalat, kylling, og parmesan. Favorittsalaten min inneholder hjertesalat, ruccolasalat, rødløk, sylta rødløk, kylling, grønn pesto, tomat, pinjekjerner og parmesan. Helt nydelig, gjerne med pasta i. 

Men et tips, dropp den pulveriserte parmesanen fra butikk, den er ikke god. Rasp heller selv, den er saftigere og har mer smak 👍

Den er ikke god fordi det ikke er parmesan eller...? 

Anonymkode: 8da6c...32d

Skrevet

Nesten alt er bedre med parmesan. :fnise: 

I tillegg til alt som er nevnt over synes jeg tradisjonell norsk grønnsakssuppe blir veldig godt med revet parmesan på toppen. Uvant kombinasjon sikkert, men den salte osten gjør seg veldig godt. 

• Liker 1
Skrevet

Åjåjåj! Jeg elsker parmesan! 
Enig i at alt blir bedre med parmesan. 
parmesan på pasta er et must!

Ellers vil jeg tipse om stekt egg med parmesan og chiliflakes! Helt magisk! Det har vi hver helgefrokost her i gården! 

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til mye annet som allerede er nevnt i tråden, bruker jeg ofte revet parmesan i potetmos. 

Det går også ganske mye som snacks her i huset. Fysen på noe godt? Ja, da tar vi oss gjerne en bit parmesan. 

Det er også veldig godt med parmesan sammen med pære (søte pærer) som snacks. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...