AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Del Skrevet 16. mai 2021 Hei! Jeg spiser lavkarbo og ønsker å lage en sukkerfri pavlova. Har funnet mange oppskrifter, men aner ikke hvilken som er best. En skal ha sukrinmelis, en annen skal ha vanlig sukrin. Jeg har både sukrinmelis og sukrin +, men også maisenna og hvitvinseddik som er i vanlig pavlova med sukker. Jeg syns en vanlig pavlova skal ha så sinnssyke mengder vanlig sukker, opptil 300 (!!) gram. Tidligere har jeg laget pavlova med vanlig sukker, men i år skal jeg lage sukkerfri marengsbunn, vaniljekrem og pisket krem med bær på toppen. Vil jo at resultatet skal bli så bra som mulig. Noen som har erfaring med denne sukkerfri varianten av kaken? Sukkerfri vaniljekrem og pisket krem er ikke noe problem, det er bare marengsbunnen som kanskje kan by på utfordringer... Anonymkode: ef673...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Del Skrevet 16. mai 2021 Lagde denne i går kveld: https://frokenholm.no/2017/04/28/omg-lavkarbo-pavlova-17-mai-konfirmasjoner-dap-bursdag/ Nå har jeg ikke smakt på den enda, men etter utseende så ser den veldig bra ut. Eneste jeg ikke fulgte oppskriften på var stekingen. Jeg varmet ovnen opp til 250 gr og skrudde av temperaturen når jeg satte marengsbunnen inni, så stod den inni til nå i morges. Ble veldig bra. Når jeg har laget andre sukkerfri marengsbunner tidligere så syns jeg de har hatt så lett for å bli for mye stekt og harde i stedet for sprø. Anonymkode: 12775...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lagde denne i går kveld: https://frokenholm.no/2017/04/28/omg-lavkarbo-pavlova-17-mai-konfirmasjoner-dap-bursdag/ Nå har jeg ikke smakt på den enda, men etter utseende så ser den veldig bra ut. Eneste jeg ikke fulgte oppskriften på var stekingen. Jeg varmet ovnen opp til 250 gr og skrudde av temperaturen når jeg satte marengsbunnen inni, så stod den inni til nå i morges. Ble veldig bra. Når jeg har laget andre sukkerfri marengsbunner tidligere så syns jeg de har hatt så lett for å bli for mye stekt og harde i stedet for sprø. Anonymkode: 12775...e4e Oi, den så lovende ut! Skal prøve den Tusen takk. Jeg vet at man bruker maisenna i vanlig marengsbunn, men i denne oppskriften skal man ikke ha det. Vet du noe om hvorfor? Anonymkode: ef673...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Oi, den så lovende ut! Skal prøve den Tusen takk. Jeg vet at man bruker maisenna i vanlig marengsbunn, men i denne oppskriften skal man ikke ha det. Vet du noe om hvorfor? Anonymkode: ef673...1b2 Aner ikke ang maizenna. Har brukt både med og uten i vanlig, men egentlig aldri merket noen forskjell. Anonymkode: 12775...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå