Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #1 Del Skrevet 5. september 2005 Spørsmålet står egentlig i overskriften. Må man ta blodprøve når man skal til uderlivsundersøkelse for å få p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 5. september 2005 #2 Del Skrevet 5. september 2005 Nei. Jeg har aldri gjort det i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 5. september 2005 #3 Del Skrevet 5. september 2005 Nei, men de sjekker blodtrykket ditt. Skal gjøre det ihvertfall. Og er det første gangen du får vil de spørre litt om sykdomshistorie i familien, om noen av dine nærmeste har hatt blodpropp, hjerteinfarkt, høyt blodtrykk bla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. september 2005 #4 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg måtte ta blodprøve den første gangen jeg skulle begynne på p-piller (sjekket bl.a. blodsukkeret), men bortsett fra det har jeg aldri tatt blodprøve i forbindelse med GU eller p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #5 Del Skrevet 5. september 2005 Har aldri måttet ta GU for å få utskrevet piller heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gypsy Skrevet 5. september 2005 #6 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har aldri måttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 5. september 2005 #7 Del Skrevet 5. september 2005 Det er ikke vanlig prosedyre å gjøre det. Med mindre det er noe du selv vil ha sjekket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 5. september 2005 #8 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg måtte ta blodprøve den første gangen jeg var på GU for å få p-piller, men jeg tror ikke det er vanlig praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyfairy Skrevet 5. september 2005 #9 Del Skrevet 5. september 2005 nei, har aldri tatt blodprøve når det har kommet til verken det ene eller det andre når det gjelder gu. tror nok du slipper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. september 2005 #10 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg måtte heller ikke ta GU for å få p-piller, men "siden jeg nå likevel var der" så tok han den første sånne kreftprøven av meg, fordi jeg bare var hos legen min en gang i året da jegbodde ien annen by (beholdt fastegen hjemme da jeg studerte, i de tro at jeg skulle flytte hjem etterpå) så jeg tok GU for å få mine første p-piller, men blodprøve tok han ikke, og blodprøve har aldri vært tatt av meg i slik sammenheng. Men ellers har jeg egentlig fårr mine p-piller "lett", lite oppfølging, fornyet av ny lege (da jeg endelig byutta til lege i denne byen) uten spørsmål. Og jeg tenkte da vel ikke over sånne ting som familiens sykdomshistorie? At nesten alle mine besteforeldre har høyt blodtrykk er nå greit nok, det har jo gamle folk. Men mamma har også høyt blodtrykk. Og mormor har hatt hjerteproblemer (angina) i 50 år, både hun og morfar har hatt hjerteinfarkt, mormor har hatt mange. Så kanskje min(e) lege® har vært sletthendt i denne sammenheng. Blodprøve for å få p-piller er vel uansett ikke normalt, men helt hva man opplever kan varire litt fra lege til lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 5. september 2005 #11 Del Skrevet 5. september 2005 De har aldri gjort det på meg. Men tror de sjekket blodtrykket mitt første gangen. Måtte heller ikke gå på GU, men jeg valgte å gjøre det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå