Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan påfører du øyekrem? Hvor nærme øyet? Hvor langt opp og ned ? 

Ansiktsmaske. Hvordan bruker du denne i rutinen? Rens, toner , serum også maske? Rens, peeling og maske?

Hvordan fjerner du maskara? Med rens og gnikking?

Bruker du vanlig vaskeklut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Masker bruker jeg nesten aldri. 

Nå kan jeg ikle bøye meg dypt pga krystallsyke, men før det vasket jeg ansiktet først med oljerens, så skummende rens. Skylte av hver for seg.

Oljerensen lot jeg sitte bittelitt på vippene mens jeg masserte ansiktet så jeg slapp gni mye på vippene. 

Nå har jeg samme steg (precleanse med olje eller rensebalm) - fjerner skånsomt med mikrofiberklut for ansikt.

Så skumrens.

Vanlige kluter og vaskbare pads er for harde for ansiktet mitt. 

Bare smører krem overalt, også øyne. Bruker ikke aktive ingredienser i kremen, så trenger ikke unngå noe. 

Men om du ikke bruker noe ansiktsmaske holder det med enkel skånsom rens eller å holde en klut med varmt vann på fjeset et par ganger. 

Skrevet

I likhet med @Fnuggolina bruker ikke jeg heller maske i den daglige hudpleierutinen min, det er noe jeg tyr til innimellom for ekstra velvære eller dersom huden min trenger ekstra fukt.

Om du ønsker å bruke en maske, vil det naturlig å bruke den etter rens og evt. eksfoliering, litt avhengig av type maske. Krem- eller leiremasker skal som regel skylles av, så da har det liten hensikt å bruke serum eller leave-on eksfoliering først, mens sheet-masker ofte er innsatt med serum, der restene skal masseres inn i huden til slutt. 

Jeg fjerner maskara med en oljebasert rens som jeg enten påfører med fingrene og lar sitte litt, eller på  bomullpads som jeg holder mot øyet en stund for å la renseproduktet få tid til å løse opp maskaraen. Skyller med lunkent vann, går av og til over med micellarvann på en bomullspad. 

Bruker ikke vanlig vaskeklut i ansiktet.

Jeg bruker en krem med niacinamide, så jeg bruker en separat fuktighetskrem uten aktive ingredienser rundt øynene.

Her ser du hvordan du påfører øyekrem;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...