AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Når sov barnet alene på eget rom gjennom hele natten? Hvordan gikk dere frem? Vår datter på 14 mnd. har fra 8mnd blitt lagt i egen seng på eget rom, men kommet over i vår seng etter første oppvåkning etter vi har lagt oss. Dette for at vi ikke har orket å løpe frem og tilbake mellom rommene hele natten. Fra hun var 1 år har vi i stede lagt oss på madrass på rommet til vår datter. Hun blir da lagt i egen seng, og en av oss legger oss på hennes rom når hun våkner i 23-01 tiden (hun står da i senga og nekter å sove igjen før hun har fått kos og smokk). Virker som hun trenger nærhet og bekreftelse på at vi er der, før hun kan sove videre igjen. Ellers har hun 5-10 oppvåkninger i tidsrommet mellom 22-06, så for at vi skal kunne være noenlunde opplagte på jobb så har vi hittil sovet på hennes rom. Hva ville dere gjort? Tips? Anonymkode: 144d6...664
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Hvis dere ikke vil at hun skal sove på rommet deres er eneste løsning at dere konsekvent står opp og følger henne tilbake hvis hun kommer inn til dere på natten. Skjønner at det virker som et ork, men det skal nok ikke så mange dager til før hun ikke gidder komme til dere lenger. Anonymkode: 4be7b...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Rundt 7 år begynte mine å sove på eget rom natten gjennom, så det kan ta tid 😅 Har prøvd flere ganger opp gjennom, men ingenting nyttet. Å gå fem og tilbake flere ganger om natten resulterte i at vi ble totalt utslitte, noe som ikke var forenlig med jobb. De trengte den nærheten og tryggheten om natten Anonymkode: 6a050...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Fra rundt 1,5 år med første. Hun flyttet på eget rom da hun var ca. 12 mnd., da hadde hun sovet 12 timer i strekk på natten siden hun var ca. 10 mnd. Men på eget rom begynte hun å våkne så mye at jeg endte opp på en madrass der inne om natten i et halvår. Fra da har hun sovet uten oppvåkning alene på rommet også, med unntak av ved mareritt eller sykdom en gang i blant. Nr. to er snart 1,5 år og har alltid våknet mer om natten enn søsteren. Hun har eget rom, men jeg ender opp der inne for å slippe å gå frem og tilbake så ofte. Vi skal snart prøve å flytte henne sammen med treåringen, så får vi se hvordan det går. Anonymkode: f7ef6...889
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra rundt 1,5 år med første. Hun flyttet på eget rom da hun var ca. 12 mnd., da hadde hun sovet 12 timer i strekk på natten siden hun var ca. 10 mnd. Men på eget rom begynte hun å våkne så mye at jeg endte opp på en madrass der inne om natten i et halvår. Fra da har hun sovet uten oppvåkning alene på rommet også, med unntak av ved mareritt eller sykdom en gang i blant. Nr. to er snart 1,5 år og har alltid våknet mer om natten enn søsteren. Hun har eget rom, men jeg ender opp der inne for å slippe å gå frem og tilbake så ofte. Vi skal snart prøve å flytte henne sammen med treåringen, så får vi se hvordan det går. Anonymkode: f7ef6...889 Så jeg har vel egentlig ingen tips. Utover at vi har gjort omtrent det samme som dere, og syns det har funket Men barn er ulike. Jeg tror det vil ta en der mer tid før nr. to her sover natten gjennom, de har vært ulike på søvn siden fødsel. Anonymkode: f7ef6...889
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 Har en på 14 måneder selv, og en treåring. Begge våkner fortsatt hver natt minst en gang hver seg 🙈 7-åringen sov natten gjennom uten oppvåkninger fra 6 måneders alder. Så tydelig at barn er veldig forskjellige. Anonymkode: bbf96...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rundt 7 år begynte mine å sove på eget rom natten gjennom, så det kan ta tid 😅 Har prøvd flere ganger opp gjennom, men ingenting nyttet. Å gå fem og tilbake flere ganger om natten resulterte i at vi ble totalt utslitte, noe som ikke var forenlig med jobb. De trengte den nærheten og tryggheten om natten Anonymkode: 6a050...ac0 Min eldste er 6 år og har gjort det en stund nå. Min mellomste er 4 og har fortsatt ikke sovet en natt i gjennom😂 Eget rom alene er bare å glemme🙈 Anonymkode: cbd08...88e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Her la vi på eget rom ved 6mnds alder. Han er nå snart 14mnd, og har sjeldent oppvåkninger på natt. Det har vært noen oppvåkninger i sammenheng ved tenner, men bortsett fra det så er det sjeldent. Anonymkode: 11caa...3f0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Hun våkner fordi dere er der... og hun vet dere er der. Ergo våkner hun i hver inngang til en ny søvnsuklus. hun sover nok best uten dere der Anonymkode: 52830...c27 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Rundt 7 år begynte mine å sove på eget rom natten gjennom, så det kan ta tid 😅 Har prøvd flere ganger opp gjennom, men ingenting nyttet. Å gå fem og tilbake flere ganger om natten resulterte i at vi ble totalt utslitte, noe som ikke var forenlig med jobb. De trengte den nærheten og tryggheten om natten Anonymkode: 6a050...ac0 Samme her. ❤ 7 år sov hen gjennom natta i egen seng. Men ikke hver natt da, hen er alltid velkommen hvis hen trenger kos og trygghet. ❤ Samsoving er fantastisk! ❤ Anonymkode: 3df63...86e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 6-7 måneder. Men det annser jeg som tidlig da. Anonymkode: bf242...09a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 4 åringen vår har aldri gjordt det ennå Anonymkode: 89ddc...bda 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 11 måneder. Sover fra 19 til 7 hver natt. Elsker å ha en sovebaby. Anonymkode: 73f72...537 3
Marisana Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 (endret) Hun var godt over året før hun sov natten gjennom på eget rom hender seg hun fortsatt våkner i løpet av natten, hun er nå 2,5 år. Endret 16. mai 2021 av Marisana
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 Ble lagt på eget rom fra 12 mnd. Våknet en god periode minst en gang pr natt, men vi var da så trøtt at det ble samsoving. Når hun var rundt 14 mnd Hadde vi fått nok og tok en uke ferie og begynte med å gi kos og smokk og legge henne igjen, første dagene kunne vi sitte der opptil 1.5 time, men vi var bestemt på at ut av rommet skulle vi ikke. Det tok ca to uker, og har siden sovet på eget rom siden, og er nå 18 mnd. Legges 18:30 og sover til 06:30, våkner hun (skjer sjeldent), så er det fordi hun har mistet smokken og da går jeg eller mannen inn med den og så sovner hun igjen. Anonymkode: e688d...4d6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #17 Skrevet 16. mai 2021 Sovet på eget rom siden 6 mnd. Sovet natta igjennom mer eller mindre hver natt siden ca 10 mnd. Aldri tatt ham inn til oss, for han sover ELENDIG når vi er der. Der er faktisk såpass håpløst at vi kan ha maks en natt på steder hvor han ikke kan få eget rom.. men det er jo et annet problem 🤷♀️ Anonymkode: 15420...796
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #18 Skrevet 16. mai 2021 Vår er 2 1/2 år og gjør det ikke ennå. Våkner i hvert fall en gang per natt, spesielt på morgenkvisten (4-5 tiden). Vi sover inne hos han da vi ikke orker å være våkne mye hver natt når vi skal fungere på jobb. Hvis vi sover hos han sovner han raskt igjen og sover videre til 6-6.30, men hvis han sover alene og han kommer inn til oss og vi må følge han tilbake så er det akkurat som om han våkner ordentlig til og det hender da at han starter dagen da han våkner, gjerne rundt 4 eller 5. Og vi har forsøkt i lange perioder uten bedring, så vi har foreløpig gitt opp og sover med han. Anonymkode: 7eb3c...b65
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 17 år. Samsover fortsatt. Anonymkode: 5ba08...a42
boblevann Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 Min er drøye 18 mnd og jeg har prøvd alt, så nå bare gjør jeg det som sikrer meg mest søvn (som for oss er egen seng, samme rom) og venter på at det skal gå over🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå