Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men han vet ikke hva det er..

Vi gjorde det slutt for ca en måned siden. Grunnen var tosidig; fra min side følte jeg ikke han brydde seg lenger. Fra hans side at jeg kritiserte ham. En vond spiral altså. Jo mer jeg kritiserte oppførselen hans, jo mindre viste han at han brydde seg. Vi bestemte oss for å prøve på ny. Jeg skulle prøve å ikke kontrollere ham, og han skulle prøve å være mer oppmerksom. 

I går spurte han hvordan jeg syntes det gikk med oss nå. Jeg sa jeg syntes det gikk fint (selv om jeg har tvilt noen dager, når han ikke ringer eller når han virker likegyldig. Ville ikke kritisere ham på det, så sa altså at jeg syntes det gikk fint.). Jeg spurte det samme tilbake og han fortalte at han følte det var noe som ikke stemte, at det var en litt vond magefølelse rundt oss, men han visste ikke hva det var eller hvorfor det var slik. Han ville allikevel prøve - ta det en dag om gangen som han sa, prøve å overse den negative følelsen.

Hva gjør jeg nå da? Bare sitte her og prøve å please ham til han elsker meg igjen? For det er der det ligger tror jeg. Tror han har blitt så lei av meg og mine utspill at han har fått nok av meg. Eller er løpet kjørt?

Vet ikke om det er håp eller om dette bare er en gradvis måte å gjøre det fullstendig slutt på? Hvordan ser det ut utenfra? For jeg er fullstendig forvirra og hjernevaska av meg selv.

Anonymkode: 98594...10d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med menn som ikke vet hva de vil, så jeg hadde gått videre.

Anonymkode: efd72...ac4

• Liker 7
Skrevet

For din egen selvrespekts skyld burde du avslutte og gå videre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har dårlig erfaring med menn som ikke vet hva de vil, så jeg hadde gått videre.

Anonymkode: efd72...ac4

Enig. 

Du må være sjef i eget liv. Du har behov, denne mannen fyller ikke de behovene. Ikke fordi det er noe galt med han, men dere passer rett og slett ikke sammen. 

Dere har ulike kjærlighetsspråk og kommer nok ikke til å få et langt, godt, trygt fruktbart samliv der du blomstrer, trives og opplever personlig vekst. 

Hvorfor kaste bort tiden din på noe som ikke får deg til å føle deg bra? Slipp denne karen fri, og gi deg selv muligheten til å finne den du faktisk skal dele livet med. 

Anonymkode: 0a844...1b2

• Liker 6
Skrevet

Enig med over.

Ta smerten og gå videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi gjorde det slutt for ca en måned siden. Grunnen var tosidig; fra min side følte jeg ikke han brydde seg lenger. Fra hans side at jeg kritiserte ham. En vond spiral altså. Jo mer jeg kritiserte oppførselen hans, jo mindre viste han at han brydde seg. Vi bestemte oss for å prøve på ny. Jeg skulle prøve å ikke kontrollere ham, og han skulle prøve å være mer oppmerksom. 

I går spurte han hvordan jeg syntes det gikk med oss nå. Jeg sa jeg syntes det gikk fint (selv om jeg har tvilt noen dager, når han ikke ringer eller når han virker likegyldig. Ville ikke kritisere ham på det, så sa altså at jeg syntes det gikk fint.). Jeg spurte det samme tilbake og han fortalte at han følte det var noe som ikke stemte, at det var en litt vond magefølelse rundt oss, men han visste ikke hva det var eller hvorfor det var slik. Han ville allikevel prøve - ta det en dag om gangen som han sa, prøve å overse den negative følelsen.

Hva gjør jeg nå da? Bare sitte her og prøve å please ham til han elsker meg igjen? For det er der det ligger tror jeg. Tror han har blitt så lei av meg og mine utspill at han har fått nok av meg. Eller er løpet kjørt?

Vet ikke om det er håp eller om dette bare er en gradvis måte å gjøre det fullstendig slutt på? Hvordan ser det ut utenfra? For jeg er fullstendig forvirra og hjernevaska av meg selv.

Godt mulig ulike kjærlighetsspråk. Godt mulig du kritiserer ham og sier du vil ha ting på en måte og så gjør han det annerledes.. 

og han føler seg sikkert ikke bra av å bli kritisert.. 

ingen av dere sin feil, men blir en vond spiral

vil anbefale parterapeut og prat om kjærlighetsspråk og ulike behov eller.. brudd 😕 

Anonymkode: e22b5...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bare skal høre på det han sier. Han føler at noe ikke stemmer. Han har ikke de rette følelsene for deg, så forholdet er over. Du har nok ødelagt det med hakkingen din.

Anonymkode: 144e4...87f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Følg magefølelsen din. Og ikke lat som det er bra når det ikke er det. Kanskje det ikke er ment å være dere to.

Anonymkode: 1da59...112

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har et sjeldent mannlig innslag av kvinnelig intuisjon: 

derfor er det deg det er no gale med, restart deg selv, fas deg inn på hans bølgelengde, yt og gjør ditt til at dette kan fungere

Anonymkode: 61ff4...910

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han har et sjeldent mannlig innslag av kvinnelig intuisjon: 

derfor er det deg det er no gale med, restart deg selv, fas deg inn på hans bølgelengde, yt og gjør ditt til at dette kan fungere

Anonymkode: 61ff4...910

Det kommer sjeldent noe godt ut av å utslette seg selv.

Jeg har selv nesten utslettet meg selv for en mann som ga uttrykk for at han virkelig ville være sammen med meg. Men selv om han ville dette, greide han aldri å møte meg på mine behov. Ting gikk kun på skinner i de periodene alt skjedde på hans premisser.

Kjære TS - det finnes en mann der ute som kan gi deg det du trenger. 

Anonymkode: ce4eb...1fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes du bare skal høre på det han sier. Han føler at noe ikke stemmer. Han har ikke de rette følelsene for deg, så forholdet er over. Du har nok ødelagt det med hakkingen din.

Anonymkode: 144e4...87f

Enig. Men allikevel, han kan kritiseres for ikke å følge opp det han selv sier. Helt greit å være ferdig med et forhold, men da bør man også være mann nok til å avslutte - ikke subbe tafatt rundt i limbo.

Anonymkode: 0a323...c8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta lærdom av dette :) Hva DU trenger for å ha det bra i et forhold. Gå videre og bruk det til å finne en ny mann og en ny relasjon som er bra for deg. 

Anonymkode: 9f9f5...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil du ha en som du må gå på tå hev rundt? 

Anonymkode: 12717...af6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...