Gå til innhold

Trampoline på hytta: Barna vil ha det, men svigers er lunkne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Konas familie har en hytte med veldig stor tomt. Ligger landlig til, og har veldig stor hage. Barna er ofte her sammen med sine jevnaldrende fettere og kusiner.

I det siste har barna begynt å mase om å få trampoline på denne hytta, og jeg er helt med på dette. Da hadde de hatt mer lyst til å være ute fremfor å bare være inne og drive med iPad og mobil.

Når barna spør svigers om å få trampoline, som eier hytta, så får de aldri noe ordentlig svar. Svigermor bare henviser til svigerfar som er den som står som eier, og svigerfar bare ler det bort eller later som om han ikke hører spørsmålet.

Jeg kunne gjerne kjøpt en trampoline og satt opp jeg, men det er ikke min tomt, så kan ikke gjøre det.

Hvordan overbevise svigers om at trampoline er en god ide?

Anonymkode: d7489...0cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De stygge trampolinene, skjønner godt de ikke vil ha det på hytta. 

Anonymkode: 53fac...e0d

• Liker 42
Skrevet

Har du snakket med svigers selv og tilbudt deg dette? 

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere først og fremst ikke har snakket ordentlig med dem om det er det vel bare å starte der?

Anonymkode: 56b1d...b32

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

De må fysisk se at barna kommer midre dit, om det er lite å gjøre der. Hos oss kom barnebarna sjeldnere før svigers fikk seg wifi. Men vi pushet ikke på. Til slutt ringte de og sa at nå hadde de skaffet seg internett, de så at om barnebarna skulle ønske å komme så måtte de ha det.😂

Anonymkode: a47c6...220

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trampoline er et helskodas bråk for alle andre enn foreldrene til ungene som hopper på den. Skjønner svigers godt, som ikke vil ha det bråket på hytta si. 

Anonymkode: fdf8e...b60

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de tror at de må bekostige det selv? De fleste besteforeldre er vel møkk lei av at ungene bare sitter med skjerm så da må de jo kunne tilby en annen aktivitet? Barn får jo ut mye energi og gruff med fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 2e121...d5b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (7 minutter siden):

Har du snakket med svigers selv og tilbudt deg dette? 

Ja, jeg har det hver gang det har kommet opp. Har også bedt kona overbevise de

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trampoline er et helskodas bråk for alle andre enn foreldrene til ungene som hopper på den. Skjønner svigers godt, som ikke vil ha det bråket på hytta si. 

Anonymkode: fdf8e...b60

Helt enig. Det får man ha hjemme hos seg selv. 
Het ser jeg en far som leter etter en enkel løsning på å få barna i aktivitet.

Hvorfor dra på hytta for å sitte med IPad? Lek med barna selv!

Frisbee, Crocket, gjemsel, bygg gapahauk, Finn på ting med dem. Du har jo fri! 😊

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har det hver gang det har kommet opp. Har også bedt kona overbevise de

Ok da får du vel ikke gjort så mye mer dessverre 🙈 Er det mye naboer der som kan bli sjenert av lydene? Kanskje det er årsaken :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som er i mot trampoline, har dere ikke fått med dere at 90% av alle barnefamilier har dette i dag? I hvertfall de som bor i rekkehus/enebolig/har hytte

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Det får man ha hjemme hos seg selv. 
Het ser jeg en far som leter etter en enkel løsning på å få barna i aktivitet.

Hvorfor dra på hytta for å sitte med IPad? Lek med barna selv!

Frisbee, Crocket, gjemsel, bygg gapahauk, Finn på ting med dem. Du har jo fri! 😊

Vi bor i blokk så det går ikke

AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Ok da får du vel ikke gjort så mye mer dessverre 🙈 Er det mye naboer der som kan bli sjenert av lydene? Kanskje det er årsaken :)

Kun et nabohus som ligger i nærheten. Og det er også en hytte hvor det sjelden er folk. De som eier den hytta hadde trampoline før faktisk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som er i mot trampoline, har dere ikke fått med dere at 90% av alle barnefamilier har dette i dag? I hvertfall de som bor i rekkehus/enebolig/har hytte

Jeg tror aldri i verden at så mange har det. Har du kilde på disse tallene du presenterer?

Anonymkode: 17649...e9b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kun et nabohus som ligger i nærheten. Og det er også en hytte hvor det sjelden er folk. De som eier den hytta hadde trampoline før faktisk

Da er det jo nesten litt rart. Jeg ville nok bare tatt det opp igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (8 minutter siden):

Da er det jo nesten litt rart. Jeg ville nok bare tatt det opp igjen :)

Har tatt det opp ca 10 ganger de siste 3 årene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de er bekymret for vedlikehold, at den skal blåse avgårde, barna skal skade seg, ansvar m.m.? Det er i alle fall ting jeg som barnløs ville ha bekymret meg over.

Anonymkode: 57bc7...42d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Send svigerfar en sms, spør direkte, og legg ved at du betaler. Da får du svar.

Anonymkode: 13122...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de er bekymret for vedlikehold, at den skal blåse avgårde, barna skal skade seg, ansvar m.m.? Det er i alle fall ting jeg som barnløs ville ha bekymret meg over.

Anonymkode: 57bc7...42d

Mulig dette ja. 

I tillegg til å kjøpe trampolina, må du forsikre dem om at dere setter opp OG tar ned trampolina på høsten. Og faktisk gjøre det! 

Vi har trampoline og liker det, men det er jo litt jobb med å sette og ta ned 

Anonymkode: 86888...224

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...