Gå til innhold

Har dere spart mye penger under pandemien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et innslag om et småbarnsfamilie med to normale inntekter som hadde spart 350.000,- det siste året. Hvordan i all verden klarer man det?

Hvordan er det med dere, spart mye?

Anonymkode: 4a902...703

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høy lønn. 

Anonymkode: 9b34c...274

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei økonomien min er fullstendig ødelagt. Har vært mer eller mindre permittert et år og har ikke hatt rett på dagpenger. Så her står det dårlig til....

Anonymkode: 246a4...3c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har økt forbruket,  pusset opp hjemme osv...så pengene går 😕

Anonymkode: 2456f...8d0

• Liker 4
Skrevet

Sparer ca 25 000 per måned, så det har blitt en god sum ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Petra200 skrev (Akkurat nå):

Sparer ca 25 000 per måned, så det har blitt en god sum ☺️

Er det noe dere hadde gjort uansett, eller kun det siste året?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spart rundt 10.000 kr/mnd under pandemien. For meg med min lønn/utgifter er det mye. Jeg er veldig fornøyd, da dette er mye mer enn hva jeg hadde spart ellers.

Anonymkode: 22d7d...ba0

• Liker 3
Skrevet

Har faktisk det, men mye mer enn forventet da boligen ble nedbetalt bare noen måneder før nedstengningen. Siden da har forbruket vært lavt og pengene er blitt værende.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har spart en god del. Det har blitt brukt mer på oppussing/hus-ting, men har likevel spart penger i sum pga færre aktiviteter/reiser/restaurantbesøk. Frister heller ikke å bruke penger på klær når man bare er hjemme. 

Anonymkode: fb4c4...0c6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe dere hadde gjort uansett, eller kun det siste året?

Har nok spart litt mer enn vi ellers ville gjort, kanskje 5-7000 mer i måneden enn før korona da det er ca det som ble brukt på kino, restaurant osv osv ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spart noe mer. Utgiftene mine er som vanlig, minus feriereiser. Noe økt forbruk på dagligvarer og take away. 

Anonymkode: 517d1...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg så et innslag om et småbarnsfamilie med to normale inntekter som hadde spart 350.000,- det siste året. Hvordan i all verden klarer man det?

Hvordan er det med dere, spart mye?

Ikke spart mer enn nødvendig. Bare brukt og brukt føles det ut som. Matbudsjettet har økt betraktelig. Og netthandel🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 80573...eb4

• Liker 6
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei. Svidde av mange tusen ekstra, som egentlig var spart til morsommere ting.

Skrevet

Nei. Vi har tapt mye fordi min mann har vært permittert og deretter arbeidsledig. Vi hadde lav inntekt i utgangspunktet, så her har det ikke blitt noe sparing. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spart 250 000 på én inntekt, så jeg er ikke overrasket over de som har klart 350 000 med to.

Anonymkode: f3911...5a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sparer alt fra 25 til 50 tusen i måneden.

Mest fordi vi ikke har fått så mye tid til noe annet enn jobbing og hjemme. Men nå skal vi pusse opp, så da går det litt penger til det. 

Anonymkode: 463d7...e29

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparte rundt kr. 285 000,- på en inntekt i fjor, så jeg syns ikke det er rart at de klarte det på to inntekter.

Anonymkode: 5b012...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har spart penger på de reisene vi ikke tok, og på det vi normalt ville spist ute for. Ellers har vi normalt et lavt forbruk i hverdagen :)

Etter november derimot har vi hatt et høyt forbruk pga huskjøp, nye møbler, og bryllup. Men det roer seg snart tenker jeg, bare masse på en gang. Snart tilbake til det vanlige, lave forbruket :) Vi sparer til fremtidig bryllupsreise og til oppussing av et par rom, og da er det kjekt med lave kostnader til forbruk. 

Anonymkode: 37503...091

AnonymBruker
Skrevet

Fikk fast full jobb i pandemien så jeg brukte penger på klær,pc utstyr og kontor utstyr..Men klarer å spare rundt 15000kr i måneden. Men så skal jeg bruke penger på bil og lappen så da går pengene ut igjen..

Anonymkode: ddd09...599

AnonymBruker
Skrevet

Vi (familie to voksne, to barn i barneskolealder) har spart Ca 150 000 selv om vi begge har fått redusert inntekten da jeg raskt ble permittert  mistet etterhvert jobben (har nettop fått ny!🎉) mannen var alt på aap-(høyeste sats) pga alvorlig sykdom med sykehusinnleggelser.  

Vi har lave levekostnader, og heldig med allerede lavt lån og låneutgifter da vi flyttet fra storby til landlig beliggenhet utenfor byen for Ca fem år siden. Ingen reising, ingen aktiviteter,matbudsjettet er ikke mye høyere. Har ikke shoppet på nett og holdt oss laaangt unna kjøpesentre og annet , og blitt skikkelige friluftsmennesker(jeg og ungene, mannen kan dessverre ikke være med på så mye)

Anonymkode: c8ddc...6fb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...