AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Er kunde hos SBanken, men om de kjøpes opp av DNB, vil jeg ikke være der lengre. Så jeg ser litt rundt på andre banker, og lurer på hvor mye arbeid det er med byttet, og hva man må være obs på. Tenker da spesielt på ulike automatiske trekk man har på efaktura og avtalegiro og betalingsfrister på disse. Hvor lang tid tar det for NAV og arbeidsgivere å registrere nytt kontonummer for trygd/lønn? Hva med faste trekk til organisasjoner man støtter? Jeg har ASK hos SBanken. Koster det noe å flytte på denne? Anonymkode: 19989...9de
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid tar det for NAV og arbeidsgivere å registrere nytt kontonummer for trygd/lønn? Dette gir du selv beskjed om. Det tar vel maks noen minutte å informere arbeidsgiver og fylle inn nytt kontonummer i Ditt NAV (nav.no). Anonymkode: 40b92...4cf 1
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Du melder til arbeidsgiver ditt nye kontonummer. Det samme gjør du til NAV. Min arbeidsgiver registrerer dette samme dag jeg leverer det, de andre kan jeg ikke svare for. På Skatteetaten gjør du dette selv, og jeg vil tro at det gjelder NAV også. Når du har funnet banken din kan de gjøre hele jobben med overføring. ASK konto flytting vet jeg lite om.
Blått Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er kunde hos SBanken, men om de kjøpes opp av DNB, vil jeg ikke være der lengre. Så jeg ser litt rundt på andre banker, og lurer på hvor mye arbeid det er med byttet, og hva man må være obs på. Tenker da spesielt på ulike automatiske trekk man har på efaktura og avtalegiro og betalingsfrister på disse. Hvor lang tid tar det for NAV og arbeidsgivere å registrere nytt kontonummer for trygd/lønn? Hva med faste trekk til organisasjoner man støtter? Jeg har ASK hos SBanken. Koster det noe å flytte på denne? Anonymkode: 19989...9de Jeg også. Vet ikke om det koster noe, men skal ikke være kunde hos DNB så den blir flyttet uansett. ❤️ Er en kostnad jeg er villig til å ta.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Sbanken tar ikke betalt for å flytte ASK til dem. Kan ikke se de sier noe om kostnad for å flytte vekk. Banken du flytter til kan ta et gebyr for denne jobben. Anonymkode: eb476...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå