Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg er sammen med en idiot, jeg er bøtte lei av hele forholdet. F.eks en hendelse i dag er at vi skal på middag hos familien hans og jeg ønsker at vi kan stå opp sammen, da det blir en mye hyggeligere start på dagen. Vi har barn, så derfor en av oss må opp tidlig(07:30) tiden. Han g totalt f, og gadd ikke en gang og svare. Så jeg legger med ned i senga og sier ja da får jeg ligge her også. Da skal han dra, jeg prøver og holde han igjen, da smeller han et hul i baderomsdøra mi. Det ender ofte sånn, jeg har også k-ptsd som gjør at jeg har han som den personen jeg trenger i mitt liv for og fungere, eller så vil ikke hodet mitt fungere. Og jeg vet bare ikke åssen jeg skal komme meg vekk fra dette, jeg er så forbanna lei og sliten. Men jeg bare klarer ikke. 

Anonymkode: e2076...595

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du pakker det nødvendigste, tar med ungen, åpner døra og drar? 

Han er ikke idiot, at han smeller i døra er materiell vold. Høres og ut som psykisk vold. At du har kompleks ptsd gjør ikke saken bedre og du og barnet/barna bør komme dere på krisesenter straks. 

Anonymkode: c06a7...972

• Liker 8
Skrevet

Dere har barn i hus mens dere oppfører dere slik? Går ikke an dette her. Forholdet må avsluttes og du må virkelig søke hjelp. Barna kommer før alt annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du påfører barna dine traumer med at de må bo med denne personen. Her må du ta ansvar. Er du for syk til å klare deg uten han så ringer du barnevernet. 

For akkurat nå er du delaktig i omsorgssvikt.

Anonymkode: 11523...0bb

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg tviler på om det er kun én idiot i dette forholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Dere begge er idioter. 

Anonymkode: aa6de...21d

• Liker 5
Skrevet

Jo, du klarer, men det blir vanskelig. 

Jeg har selv k-ptsd og gått fra en idiot som brukte ulike typer vold. Jeg anbefaler deg å

1. legge en plan - jeg brukte banken, advokat, dagbok

2. skaffe deg en heiagjeng. Jeg brukte familievernkontoret, fastlegen og krisesenteret

Nettverket mitt var ikke-eksisterende etter mange år med ham. Om du har spørsmål el er du velkommen til å sende meg en melding. Jeg har også skrevet litt i «ut av et voldelig forhold»-tråden, i likhet med mange andre, så anbefaler å lese den. 

• Liker 5
Skrevet

Du MÅ komme deg bort. Han er jo voldelig! Om ikke fysisk, så ihvertfall psykisk og materielt. Og han er fysisk truende. Dette er ingen god mann. Du tenker nå at du ikke klarer deg uten ham, men jeg skal love deg at du får det tusen ganger bedre bare du klarer å gå. Du kommer til å bli mye sterkere når du forlater ham. En voldelig person er det verste du med kompleks ptsd kan utsette deg for.

Til slutt vil du ende opp totalt nedpsyket og uten selvtillit. Dvs, du er vel allerede der i og med at du tror du trenger idioten. Nei, du behøver ham ikke, han gjør deg bare enda sykere. 

Når man er i et voldelig forhold får man hjernetåke. Man blir forvirret og ute av stand til å ta beslutninger eller se ting klart. Dette vil forsvinne av seg selv bare du kommer deg bort fra ham. Det er volden som gjør deg handlingslammet. Ring til krisesenteret i dag eller send dem en mail ❤️.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da skal han dra, jeg prøver og holde han igjen, da smeller han et hul i baderomsdøra mi. 

Anonymkode: e2076...595

Holder du ham igjen fysisk?  I så fall er jo første skritt at du må slutte med fysisk vold og han slutte med materiell/psykisk vold.

Men det er egentlig irrelevant, dere bør åpenbart ikke være sammen, og å ha barn boende i denne situasjonen er uforsvarlig. 

Anonymkode: ba8c1...265

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er barn i bildet som du påfører traumer med så du kan ikke akkurat bruke din egen diagnose nå. Barna først så deg selv. Du holder han også igjen og det er ugreit. Så ikke en idiot i dette tilfellet. 

Anonymkode: 0a268...0b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...