Gå til innhold

Hvordan får man "tørkle" til å sitte i håret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes så mange fine skaut og hårbånd som man kan holde håret borte fra ansiktet med, men jeg får det ikke til å sitte. Har rett hår og "hårspenner" sitter ikke. Er det noen spesialmåter å bruke spenner på som jeg ikke vet om? Har også nettopp sett fine heklede retroklær, deriblant skaut og jeg har så lyst til å lage, men det er liten vits hvis jeg ikke kan bruke dem. Har noen erfaring eller gode råd? 

Anonymkode: cf3ad...850

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd flisespenner?

Anonymkode: 1a0f7...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Mener du lusespenner? Ja, dem har jeg forsøkt, men de sklir ut igjen. 
f15eccf6-3abe-429f-936a-b242c733b12e_1.j

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spray de med hårspray 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes en annen type som ikke har bøy ytterst, og som ikke er så glatte. De sitter bom fast selv i glatt hår 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem 😅 jeg har en veldig rund hodeform OG veldig glatt hår, så alt jeg bruker sklir bare ut igjen. Må bruke hårbøyle rett og slett 🙊 

Anonymkode: 1b49a...59d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for spennetips. Jeg har også forsøkt hårbøyler, men de sklir ut samme veien. :sukk: Mitt hår er umulig. Kanskje sement vil virke lengre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saltvannsspray i håret. Hårspray på bobby pins.

Anonymkode: 6cd57...b6e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for spennetips. Jeg har også forsøkt hårbøyler, men de sklir ut samme veien. :sukk: Mitt hår er umulig. Kanskje sement vil virke lengre? 

Bytt ut balsam med sement, det tror jeg funker steinbra! 😂😂😂 

Lus som ikke er glatte og ikke har bøy pluss saltvann eller vanlig hårspray er nok de beste løsningene ja... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke vei setter du dem? Den buete delen skal ned. 

Anonymkode: dfd00...368

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hodeform som gjør at skaut og hårbånd sklir av med en gang. Har visstnok et kort hode med bratt bakhode, har fått kommentarer på det fra flere frisører. Jeg har gitt opp å bruke skaut, hårbånd, hårbøyler o.l. Så har dessverre ingen gode råd, men vet hvordan du har det. 🌼

Anonymkode: d11bc...ad2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvilke vei setter du dem? Den buete delen skal ned. 

Har prøvd begge, men antagelig mest motsatt av det du skriver her i hovedsak. :klo: Hvorfor skal den ned? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har prøvd begge, men antagelig mest motsatt av det du skriver her i hovedsak. :klo: Hvorfor skal den ned? 

Fordi da får du bedre feste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 15.45):

Jeg har en hodeform som gjør at skaut og hårbånd sklir av med en gang. Har visstnok et kort hode med bratt bakhode, har fått kommentarer på det fra flere frisører. Jeg har gitt opp å bruke skaut, hårbånd, hårbøyler o.l. Så har dessverre ingen gode råd, men vet hvordan du har det. 🌼

Det har jeg også, ser ut som Homer Simpson. 😂

Anonymkode: 1c9b9...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 9.16):

Det finnes så mange fine skaut og hårbånd som man kan holde håret borte fra ansiktet med, men jeg får det ikke til å sitte. Har rett hår og "hårspenner" sitter ikke. Er det noen spesialmåter å bruke spenner på som jeg ikke vet om? Har også nettopp sett fine heklede retroklær, deriblant skaut og jeg har så lyst til å lage, men det er liten vits hvis jeg ikke kan bruke dem. Har noen erfaring eller gode råd? 

Du kan bruke hva som helst. Beveger du deg mye bør du nok vurdere å feste det ordentlig med enten hårnåler eller bånd. Beveger du deg lite kan du finne deg i å rette på mer, og må feste mindre nøye.

Løsner det gitt at du fester hårbåndet med en hårnål (sånn som er avbildet lengre oppe i tråden) eller et bånd så bruker du de feil. Det er ikke sånn at «noen» folk har så glatt hår at ting «glir ut» - nålene eller båndene benytter helt normale fysiske lover som sørger for at nålene låses mellom hår og hodebunn og at båndene låses i håret (bånd funker omtrent som hekling - det løsner ikke av seg selv), og glir de ut er det fordi du ikke fester dem ordentlig. Finn en video på YouTube. Se. Noter deg at du (som så mange andre) har misforstått. Gjør det riktig. Skautet sitter på.

Anonymkode: eaf41...69b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan bruke hva som helst. Beveger du deg mye bør du nok vurdere å feste det ordentlig med enten hårnåler eller bånd. Beveger du deg lite kan du finne deg i å rette på mer, og må feste mindre nøye.

Løsner det gitt at du fester hårbåndet med en hårnål (sånn som er avbildet lengre oppe i tråden) eller et bånd så bruker du de feil. Det er ikke sånn at «noen» folk har så glatt hår at ting «glir ut» - nålene eller båndene benytter helt normale fysiske lover som sørger for at nålene låses mellom hår og hodebunn og at båndene låses i håret (bånd funker omtrent som hekling - det løsner ikke av seg selv), og glir de ut er det fordi du ikke fester dem ordentlig. Finn en video på YouTube. Se. Noter deg at du (som så mange andre) har misforstått. Gjør det riktig. Skautet sitter på.

Anonymkode: eaf41...69b

Kan du lenke til en video på YT som viser dette? Jeg er ikke TS, men har samme problem og det er skikkelig irriterende. Har prøvd å feste med to lusespenner i kryss, men alt sklir ut likevel.

Ser du anbefaler hårnåler, er det bedre å bruke enn lusespenner? Men er det egentlig noen som selger hårnåler? Kan ikke huske å ha sett det på veldig lenge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 15.45):

Jeg har samme problem.  Jeg måtte skaffet meg silikon-innlegg i bakhodet hvis jeg skulle fått hårbånd/ tørkle til å sitte 😄

Anonymkode: 90fb5...74a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...