Gå til innhold

Dekkende badetøy barn/tenåring

QBee

Anbefalte innlegg

Tenåringen min ønsker mer dekkende badetøy enn den tradisjonelle badedrakten... hun har foreslått type våtdrakt, jeg håpet vi kunne finne noe litt mer «strand»-aktig som kan falle i smak. Helst fra en norsk butikk eller nettside og ikke for dyrt.

Til bruk på strand og svømmehall. Hun er slank og normalt utviklet for alderen (13). Forslag med linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor ønsker hun dette? Går hun på skole med mange muslimer?

Anonymkode: 9d410...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QBee skrev (7 minutter siden):

Tenåringen min ønsker mer dekkende badetøy enn den tradisjonelle badedrakten... hun har foreslått type våtdrakt, jeg håpet vi kunne finne noe litt mer «strand»-aktig som kan falle i smak. Helst fra en norsk butikk eller nettside og ikke for dyrt.

Til bruk på strand og svømmehall. Hun er slank og normalt utviklet for alderen (13). Forslag med linker?

Jeg har ingen konkrete tips, men hva med å sjekke sportsbutikker som er store på svømmesport? Ser for meg at det finnes type svømmedrakter som har korte ben og korte ermer). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sykkelshorts og en type ettersittende (løstsittende vil bli ubehagelig å svømme i) treningstopp i lycra-materiell (tørker fortere enn bomull)? Under treningstoppen kan hun f.eks ha en sportsbh eller en standard bikinioverdel hvis hun har litt størrelse på brystene. 

Det finnes også badeshortser for kvinner, mye mere dekkende enn ei bikinitruse. 

Yngste datteren min var ikke komfortabel med badedrakt eller en liten bikini på stranda/i badeland da hun kom i puberteten, har ikke noe med muslimer å gjøre, hun likte bare ikke å vise for mye kropp. Så løsningen hos henne ble en badeshorts og sportsbh-lignende bikinioverdel. Det var forsåvidt ikke heldekkende sånn som ei våtdrakt er, men for henne så ble det dekkende nok selv om overkroppen ikke var helt tildekket 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør et Google søk på tankini/ badedrakt med ben. Da bør det dukke opp mye. 

Anonymkode: f6a01...d8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor ønsker hun dette? Går hun på skole med mange muslimer?

Anonymkode: 9d410...4ae

Ja si det. Muslimene er i sterkt mindretall på skolen og det går ingen i klassen hennes. Har nok mer med selvbevissthet rundt egen kropp dessverre. Hun er helt normal, slank men ikke for tynn. Er vel bare slik det har blitt for en del... Jeg liker det ikke, men det viktigste for meg er at hun føler  seg komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

https://www.emp-shop.no/klaer/badetoey/ 
Disse har veldig pene "retro" badetøy som er dekkende. Kanskje litt emo/goter (?) stil på noe av det, men også mye veldig fint! Ingen "våtdrakter" som jeg ser dessverre da, men dere kan jo se gjennom her om det er noe som plutselig faller i smak.

Anonymkode: d5155...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.emp-shop.no/klaer/badetoey/ 
Disse har veldig pene "retro" badetøy som er dekkende. Kanskje litt emo/goter (?) stil på noe av det, men også mye veldig fint! Ingen "våtdrakter" som jeg ser dessverre da, men dere kan jo se gjennom her om det er noe som plutselig faller i smak.

Ser nå at de har "badegensere" og en "våtdrakt" med korte bein
https://www.emp-shop.no/p/red-x-chiemsee---schwarzer-badeanzug-mit-logoprint/479124.html

https://www.emp-shop.no/p/red-x-chiemsee---weiß%2Frotes-batik-swimshirt/479164.html (denne kan hun kjøpe lang shorts til for eksempel) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var også slik at jeg ville gjemme kroppen min. Det var flaut å vise den frem.

Jeg gjorde som foreslått over, brukte badeshorts og bikinioverdel som ser ut som sportsBH. 

Anonymkode: 2d707...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den var faktisk fin, mulig jeg har funnet meg nytt badetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...