Gå til innhold

Du som gikk opp 20-25 kg under graviditeten. Hvor mye forsvant etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 40 og har gått opp 23 kg totalt. Du som gikk opp det samme ca, når forsvant det? Hvor mye var vekke noen uker etter fødsel? 

har myye vann i kroppen, så regner med en del av det sitter det. Men har og vært inaktiv grunnet bekken og spist mye drit. Så en del er nok bare fett og😕 men når jeg sier jeg har lagt på meg 20 kg til venner og familie sier alle at det er vanlig og det gjorde de og. Så føler det er ganske vanlig da

Anonymkode: f482b...847

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 21 kg og 6-7 kg forsvant ganske kort tid etter fødsel. De resterende kiloene har gått sakte men sikkert nedover, har ca 1,5 kg igjen til startvekt og det er 9 mnd siden fødselen..

Anonymkode: cc791...50c

AnonymBruker
Skrevet

Alt forsvant :)

Anonymkode: 3ce7f...f40

AnonymBruker
Skrevet

Ca halvparten var borte 2-3 uker etter fødsel. Veide meg ikke før da, og fikk i tillegg voldsomt med vann i kroppen i dagene etter fødsel som brukte litt tid på å forsvinne. Har ikke mistet noe særlig mye mer, baby er 4 mnd gammel. 

Anonymkode: 3ae63...345

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 30kg. Mye var vann, så da jeg kom hjem fra sykehuset hadde 10kg forsvunnet. Senere gikk jeg ned 15kg sakte men sikkert (over ett til to år kanskje, husker ikke helt) uten å gjøre noe spesielt for det. Det var altså de siste 5 kiloene som ble værende.

Anonymkode: daad0...b01

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å gå ned rundt 10-13 kg i ukene etter fødsel. Men du må nok legge inn endel egeninnsats da du har gått opp nesten det dobbelte av hva jordmødre helst ser at man går opp i svangerskap. 

Anonymkode: 4c6e7...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er normalt å gå ned rundt 10-13 kg i ukene etter fødsel. Men du må nok legge inn endel egeninnsats da du har gått opp nesten det dobbelte av hva jordmødre helst ser at man går opp i svangerskap. 

Anonymkode: 4c6e7...edf

Normalvektige anbefales å gå opp 11,5-16 kg i svangerskapet, så dobbelte er å ta i litt. Men ja, de siste 7 kg over anbefalt verdi vil det nok mest sannsynlig kreves litt mer egeninnsats å gå ned. 

Ts, bekkenplager er noe dritt, har det selv og er nærmest lenka til sofaen med streng beskjed om å ikke bevege meg for mye. Det er veldig deprimerende og jeg skjønner godt at du tur til mye godis ♥️ Nå er fødselen rundt hjørnet og jeg krysser fingrene for at bekkenplagene dine forsvinner! Man skal ikke slanke seg mens man ammer, men prøv å velg sunne alternativer av det du spiser :)

Anonymkode: f11c4...989

Skrevet

Jeg gikk opp 26 kg i siste svangerskap. Brukte mine vanlige klær da minsten var 3 uker gammel, altså str 34.(Eier ikke vekt, så lenge klærne mine passer tipper jeg at vekta er helt grei. ) I første svangerskap gikk jeg opp 40 kg (Mye vann!! Baby med hjertefeil og annen sykdom i tillegg ) Var tilbake på startvekt, 50 kg, da han var 9 uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Og jeg gikk opp 5 kilo under amming også. 15 år siden første graviditet nå.

Anonymkode: 16d55...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 20 kg, og 2 uker etter fødselen så hadde jeg gått ned 21 kg. 

Anonymkode: 7148b...012

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 25 kilo, 20 var borte få dager etter fødsel. Tvillinger da, det har jo en del å si.

Anonymkode: e4ee9...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 16-17 kg, 7 mnd etter fødsel var jeg 7 kg under startvekt, og har holdt meg der. Krevde litt telling av kalorier og fysisk aktivitet, da.

Anonymkode: 40466...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 20 kg. 10 kg. forsvant den første uka. Nå er det 3 uker siden fødsel og jeg har fortsatt 10 kg. to go 🙄

Anonymkode: 2d153...336

AnonymBruker
Skrevet

Alle 30kg gikk bort etter to uker. Hadde løs hud på leggene. Men det gikk seg raskt til. 

Anonymkode: 9bab3...67f

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Gikk opp 23 kg. Etter fødsel forsvant 8 kg. Var nede i førvekt 1 år etterpå.

Nr 2: Gikk opp 19 kg. Var nede i førvekt 1 år etterpå. Husker ikke antall kilo etter fødsel.

Nr 3: Gikk opp 12 kg. Gikk ned alt under fødsel.

Husk at det tok 9 måneder for kroppen å lage en baby. Det tar tid for kroppen å komme seg etterpå også.

Anonymkode: f340e...b4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri. Og jeg gikk opp 5 kilo under amming også. 15 år siden første graviditet nå.

Anonymkode: 16d55...89f

Samme her. Jeg gikk opp etter fødsel. Helt vilt. Men hadde ekstremt dårlig kosthold den perioden og 😩

Anonymkode: 706e2...b37

Skrevet

Jeg gikk opp ca 20 kg i første svangerskap. Kiloene var ikke borte igjen før barnet var ca to år. Men jeg la ikke noe innsats i å hå ned fortest mulig heller. Hadde kolikkbarn som ikke ville sove( sover ikke enda som 5 åring 😅). Når barnet var ca 1 år begynte vi å gå mye turer ute i skogen og tror det var det som skulle til for å kvitte meg med de siste kiloene 😊

AnonymBruker
Skrevet

10 kg forsvant før jeg rakk å veie meg da jeg kom hjem fra barsel. 

5 nye kg forsvant av seg selv i løpet av første fire uker. 

Siste 5 måtte jeg jobbe for med trening og kosthold. 

Må legge til at det er veldig ulikt hva man legger på seg. Legger du på deg 10 kg fett er det klart at du må gå i kaloriunderskudd for å gå ned igjen. Men mange (inkl meg) får mye vann i kroppen og dette forsvinner av seg selv. Noen blir også hovne etter fødsel og bruker noen uker på å miste vann. 

Anonymkode: e74d8...7a8

Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Normalvektige anbefales å gå opp 11,5-16 kg i svangerskapet, så dobbelte er å ta i litt. Men ja, de siste 7 kg over anbefalt verdi vil det nok mest sannsynlig kreves litt mer egeninnsats å gå ned. 

Ts, bekkenplager er noe dritt, har det selv og er nærmest lenka til sofaen med streng beskjed om å ikke bevege meg for mye. Det er veldig deprimerende og jeg skjønner godt at du tur til mye godis ♥️ Nå er fødselen rundt hjørnet og jeg krysser fingrene for at bekkenplagene dine forsvinner! Man skal ikke slanke seg mens man ammer, men prøv å velg sunne alternativer av det du spiser :)

Hvor mye er 11,5 * 2? 

Avhengig av hvor feit du er til å begynne med er det anbefalt fra 5 for de tjukkeste til 18 for de tynneste. 23 kg er alt for mye da norske kvinner i utgangspunktet allerede er overvektige. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Robin666 said:

Hvor mye er 11,5 * 2? 

Avhengig av hvor feit du er til å begynne med er det anbefalt fra 5 for de tjukkeste til 18 for de tynneste. 23 kg er alt for mye da norske kvinner i utgangspunktet allerede er overvektige. 

11,5-16. 16 er innafor anbefalt og gunstig vektøkning. 23 minus 16 er 7kg. 

Hvis man er normalvektig for fødselen er man jo ikke overvektig 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...