AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Min kjæreste har sagt en månedstid at han vil feire 17.mai med meg. Så i går får jeg en telefon at de skal feire dagen med besteforeldrene. Jeg er ikke inkludert. Sist jeg var hos han sa datteren at hun ville ha besteforeldrene for seg selv. Hun er 8 år. Selv har jeg voksne barn som har egne planer. Jeg er innforstått med at «det er barnas dag», men er det virkelig normalt at et barn skal ha bestemme om vi skal være sammen eller ikke? Jeg ble så provosert at jeg «la på røret». Anonymkode: 91643...bf9 4
Blomsterpotta Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Du kan bli skuffet siden han endrer planer, men spør hva som skjer med planene dere hadde for dagen. 5
Gjest Skogsalv Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 (endret) Har du møtt dette barnet? Og har et forhold til det ? Hvor lenge har dere vært kjærester? Forstår det er skuffende,,,men spørsmålene har relevans. ( far burde selvsagt ikke ha lovet deg denne dagen, om ting ikke er på plass enda. ) Er de det- så burde du vært invitert med til besteforeldrene. Endret 16. mai 2021 av Skogsalv
mebeforeyou Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Ja, vi har vært kjærester i ca ett år, og barnet er veldig opptatt av meg. Hun koser og klemmer meg stadig, og sier vi må fortsette å å være kjærester så vi ikke mister kontakten. (Var pause 1 mnd. og hun ble såret).
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Kanskje barnet ikke er helt komfortabel med at pappa har fått ny kjæreste? Anonymkode: 924b7...46f 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 Her må far markere seg som voksen. I tillegg må han anerkjenne deg. Det er ikke sånn at barn trenger forelderen for seg selv på 17.mai. Så fremt dere har et stabilt og godt forhold må far være tydelig på at du er en del av familien og skal være sammen med det er plass for alle på en merkedag som denne. Traff selv min mann i voksen alder. Han inkluderte meg i familien som den største selvfølge. Anonymkode: 385e6...35a 5
Gjest Skogsalv Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 (endret) mebeforeyou skrev (37 minutter siden): Ja, vi har vært kjærester i ca ett år, og barnet er veldig opptatt av meg. Hun koser og klemmer meg stadig, og sier vi må fortsette å å være kjærester så vi ikke mister kontakten. (Var pause 1 mnd. og hun ble såret). Da har du et fint utgangspunkt 🙂 Ett år er dog ikke lenge, så synes du og jenta har kommet bra på vei. Men barn er tenkende vesener. På høytidsdager forsterkes også behovet for " det vante og trygge " Når man er 8 år, føler man at man har levd lenge 😄,,,og det har hun jo...Hun har levd HELE sitt liv ❤ Barns oppfattelse av tid er så fulle av opplevelser,læring og egenutvikling. Mye på KORT tid . Deres oppfatning av JEGET er en miniverden, kontra som voksen. Så har du parentesen med pausen som skjedde ...og du vet hva hun tenkte om den ❤ I tillegg aspektet med at hun gir deg rom ifht egen mor. Barn er opptatt av lojalitet 🙂 Så noe har du gjort rett 🌷 Det kommer mange anledninger. La denne gå. Gi det TID. Ikke lag noe nummer ut av det 🙂 Endret 16. mai 2021 av Skogsalv
Nymerïa Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): er det virkelig normalt at et barn skal ha bestemme om vi skal være sammen eller ikke? Nei, det er ikke barnet som bestemmer, det er kjæresten din. Og han har bestemt at han ikke skal feire 17. mai med deg og at det er uproblematisk å avlyse planene med deg på to dagers varsel. Plasser ansvaret der det hører hjemme og velg deretter hva du vil gjøre med saken. 18
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Kjæresten din burde sagt til deg da dere la planer, at alle planer dere legger fremover kan bli avlyst på kort varsel fordi barnet kommer først og det er barnet som bestemmer. Anonymkode: 0a7f0...1c5
GammelKaktus Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Jeg tenker at det er kjæresten din som ikke har vil feire med deg allikevel og så bruker han datteren som en unnskyldning, men uansett hva som er grunnen så er han en dott og det var kanskje en god grunn for pausen? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjæresten din burde sagt til deg da dere la planer, at alle planer dere legger fremover kan bli avlyst på kort varsel fordi barnet kommer først og det er barnet som bestemmer. Anonymkode: 0a7f0...1c5 Nemlig. Om det er slik at alle planer med ts er tentative fordi enhver uttalelse fra barnet endrer planlagte akriviteter, bør hun få vite det slik at hun kan vurdere forholdet. Anonymkode: 24691...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Har kjæresten din ikke fortalt foreldrene sine at han har en ny partner kanskje? Anonymkode: 18f11...880 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 Hva slags fordeling har han med eksen? Når han sa til deg at dere skulle feire 17. mai sammen, var utgangspunktet at han ikke hadde datteren 17. mai? Anonymkode: 7e131...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (11 timer siden): Jeg tenker at det er kjæresten din som ikke har vil feire med deg allikevel og så bruker han datteren som en unnskyldning, men uansett hva som er grunnen så er han en dott og det var kanskje en god grunn for pausen? Og jeg tror han er bare en av de typiske pappaene som ikke klarer å si nei til barna. Anonymkode: e1533...930
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 Ts her Har nå hatt en oppklarende og hyggelig samtale med kjæresten min. Han innså at dette ble ekskluderende for meg, og at han la for mye vekt på datterens ønske. Kjæresten min og datteren var nå veldig tydelige på at de ville være med meg på 17.mai så nå er jeg invitert. Anonymkode: 91643...bf9 2
Kenelz Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her Har nå hatt en oppklarende og hyggelig samtale med kjæresten min. Han innså at dette ble ekskluderende for meg, og at han la for mye vekt på datterens ønske. Kjæresten min og datteren var nå veldig tydelige på at de ville være med meg på 17.mai så nå er jeg invitert. Anonymkode: 91643...bf9 Merkelig. Skal jeg være ærlig så hadde JEG ikke dratt da jeg føler at «jeg er egentlig ikke ønsket, men ble invitert bare fordi jeg reagerte på det. Hadde han brydd seg om meg og mine følelser så hadde han ikke gjort det mot meg». 😂😂 2
Gjest Alterego666 Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 Kenelz skrev (12 timer siden): Merkelig. Skal jeg være ærlig så hadde JEG ikke dratt da jeg føler at «jeg er egentlig ikke ønsket, men ble invitert bare fordi jeg reagerte på det. Hadde han brydd seg om meg og mine følelser så hadde han ikke gjort det mot meg». 😂😂 Pussig at du kommer fram til den tolkningen når det som faktisk står er det stikk motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå