Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg jobber som Vekter 

jeg fikk et nattoppdrag av sjefen der jeg skall være på et sted, så takket jeg Ja til det. når jeg møte han på plats for å få opplæring så gjald det plutselig 2 steder der ene stedet er 10 minuter unna fra det andre med el-sparkesykkel ( og det koster 30 kr per tur, vil si 120 kr tur/retur x2 ) og 6-7 minuter med bil ( med bompassering 4 ggr ) som sjefen ikke ønsker å dekke. 

inatt så tok jeg første turen til det andre stedet med el-sparkesykkel og ble helt våt da det regnet en del hele natten. min arbeidsoppgave er utendørs også så jeg klarte ikke å avslutte de rundene jeg skulle ha gjort under en times tid og gikk in bygge for å tørke meg. i tillegg til alt dette så få jeg ikke noe tillegg for nattarbeid uten kun vanlig timelønn. 

hva syns dere ? er det fair ? 

Anonymkode: bda3f...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt tenkes at dette var med viten og vilje på grunn av kostnad arbeidsgiver ikke vil dekke.

Hvis det er null gehør, er det kanskje en ide å vurdere sine muligheter.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med din fagforening og se hvilke nattillegg som evt. gjelder for dere. Og når det gjelder transport til/fra steder i arbeidstiden som man må gjøre for å kunne gjøre sin jobb, så skal dette naturlig nok være dekket. 

Anonymkode: 674fe...6cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er fagorganisert, så meld deg inn inn i en fagorganisasjon nå. 

Trolig skal du ha tillegg for natt, og du skal også trolig ha kompensasjon for reise mellom stedene. Sjekk også din egen arbeidsavtale hva som står i den. 

At du blir våt fordi det regner kan du ikke klandre arbeidsgiveren for når du har en "ute jobb". 

Anonymkode: 0671c...3dd

Skrevet

Reising til og fra jobb dekkes i i utgangspunktet ikke. Kan være aktuelt å skrive av pendlingen på skatten, men da må beløpet bli av en viss størrelse. Alle har reisevei til jobb.

Om du arbeider i uniform synes jeg du burde få en som tåler vind og vær, om ikke burde du kledd deg etter forholdene. Ellers er det vanlig med tillegg på natt, hør med tillitsvalgt ev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...