Gå til innhold

Sexen har ikke fungert optimalt helt fra starten av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd sammen i underkant av ett år og har det ellers veldig fint. Jeg synes han har vært lite "på" meg slik jeg var vant til tidligere med andre menn. Jeg var vant til voldsom seksuell oppmerksomhet fra menn samt at mine tidligere kjærester tok masse initiativet til sex og kos. Jeg kjente masse begjær fra menns side og følte meg dermed ønsket og attraktiv. De tilfredsstilte mine sexuelle behov, men sviktet meg på andre måter.

I dette forholdet er ting annerledes. Han er stødig og ansvarsfull og gjør alt for meg egentlig, men jeg føler lite initiativet til sex fra hans side. Jeg tar initiativet ofte selv og har sagt ifra at det hadde vært fint om han hadde tatt mer initiativet han også. Vi har snakket en del om det og han sier at han har selvfølgelig lyst på meg og noen ganger merker jeg det, men det er sjeldent. Hvis det skulle være opp til han, hadde vi hatt sex max 1 gang i uka.  Dessuten føler jeg meg sjeldent tilfredsstilt etter sex med han. Jeg har gitt han pekepinn på hva som funker best på meg og han prøver seg frem, men det blir litt kleint da det ikke kommer så naturlig fra hans side og da forsvinner hele lysten sakte vekk...

Anonymkode: be3df...17b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å stille spm , he he ;) 😉

Hvordan skal jeg takle dette ? Jeg er ofte seksuelt frustrert. Jeg tror at tanken på at han tar lite initiativet til sex er mer plagsom for meg enn at vi ikke har sex så ofte som jeg ønsker.

Jeg er liksom ikke helt fornøyd...

Hi

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke at sånne som deg, som virker å være ganske seksuell, ender opp med å bli sammen med en som ikke er det.

Jeg tror ikke han vil endre seg, med mindre den lave interessen kommer av at han er usikker eller noe.

Det er vel alt for sent å si dump han, så jeg sier bare velkommen til resten av ditt liv. Du kan jo prøve noen p-piller og se om du får lavere sexlyst sånn at du kommer ned på hans nivå.

Kanskje få han med til en sexolog som et siste forsøk? Plutselig var det et dyr i han likevel. Eller dere finner et kompromiss begge kan leve med. Dere får nok iallfall økt forståelse for hverandre seksuelt, og det kan jo lede til bedre ting.

Anonymkode: f59ae...187

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke at sånne som deg, som virker å være ganske seksuell, ender opp med å bli sammen med en som ikke er det.

Jeg tror ikke han vil endre seg, med mindre den lave interessen kommer av at han er usikker eller noe.

Det er vel alt for sent å si dump han, så jeg sier bare velkommen til resten av ditt liv. Du kan jo prøve noen p-piller og se om du får lavere sexlyst sånn at du kommer ned på hans nivå.

Kanskje få han med til en sexolog som et siste forsøk? Plutselig var det et dyr i han likevel. Eller dere finner et kompromiss begge kan leve med. Dere får nok iallfall økt forståelse for hverandre seksuelt, og det kan jo lede til bedre ting.

Fordi det er ensomt å være i forhold der kun det seksuelle fungerer fordi man trenger vennskap også.

Til ts: ville prøvd å fokusere på han og hans behov, da du virker som du fokuserer litt mye på dine behov. Prøv å bli så bra sex du kan for han rett og slett og se om det hjelper.

Anonymkode: 26306...f7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Han har nok mindre seksuell erfaring enn meg og kan dermed være usikker, ja. Men jeg tror faktisk at noen av grunnene til at han tar mindre initiativ er at vi har ganske ulik erfaring i sex fra tidligere forhold og han vet ikke helt hvordan han skal gå frem med meg da jeg er mer krevende både i sex ( å tilfredsstille mine behov) og på andre områder ellers i hverdagen ift damene i hans tidligere forhold.

Jeg opplever at han anser sex som plikt og ikke noe som er lystbetont...

Begynner å lure på om kanskje den sexuelle kjemien er ikke helt som den skal være....eller at vi foretrekker litt ulike ting i sex...

AnonymBruker
Skrevet

Svar fra anonym 187 over her virker litt kvast, men har noen gode poeng. Når alt kommer til alt handler det om at mennesker har ulikt nivå av sexdrift. Og svært ulik sexdrift i et forhold kan gi rom for konflikter. Enten det er kvinnen eller mannen som har høyest lavest sexdrift. Det er nok på generell basis mest vanlig at kvinnen har lavest sexdrift mtp at det er det mannlige hormonet testosteron som styrer sexlysten. Så da er det jo litt ironisk at kvinner med høy sexdrift stadig finner seg menn med lavere enn seg selv. For du er ikke alene. Jeg er selv en kvinne med tilsynelatende sterkere sexdrift enn mine menn. Først eksen, så mannen jeg lever med nå. Vi jobber fortsatt med saken, men lærte meg å forsone meg med et litt roligere sexliv enn jeg ønsket i utgangspunktet. Det hjalp også å få tre små barn på kort tid. Og det hjalp med hormonprevensjon som satte ned sexlysten min🙈 Høres trist og gale ut, men jeg har det veldig fint likevel.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du må finne ut hva du ønsker i livet. Med eksen var jeg ung, og jeg kunne aldri tenke meg å leve et så kjedelig seksuelt liv i all fremtid. Han viste ikke tegn til forbedringspotensial. Det gjorde det enklere å gi ham opp. Mannen min i dag viste forbedringspotensiale raskt, og vi møtte hverandre lettere på halvveien. Vi blir også tryggere på hverandre jo lengre tiden går og ser for meg vi vil kunne finne fram til et enda mer spennende sexliv igjen i fremtiden når barna blir større🌸

Anonymkode: 85894...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det er ensomt å være i forhold der kun det seksuelle fungerer fordi man trenger vennskap også.

Til ts: ville prøvd å fokusere på han og hans behov, da du virker som du fokuserer litt mye på dine behov. Prøv å bli så bra sex du kan for han rett og slett og se om det hjelper.

Anonymkode: 26306...f7e

Ja, jeg har også tenkt på det slik...og han er jo gjerne med på det når jeg tar initiativet og han virker veldig tilfredsstilt ...han sier det selv også...

Jeg savner å kjenne på begjær ....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg har også tenkt på det slik...og han er jo gjerne med på det når jeg tar initiativet og han virker veldig tilfredsstilt ...han sier det selv også...

Jeg savner å kjenne på begjær ....

Enig i at et forhold uten begjær kan være både trist og ødeleggende. Og begjær er jo ikke noe som kan trenes opp like lett. Du kan ikke akkurat si ‘vis meg mer begjær’ Det må komme naturlig.

Seksuell kjemi og lik sexdrift er to sider av samme sak. Det er tydelig at dere ikke har samme sexdrift/kjemi. Så da må du se på om han er villig til å møtes mer på halvveien i det minste, eller sammen finne et kompromiss.

Det er forøvrig helt innafor å gjøre det slutt pga manglende seksuell kjemi. Det er tabu, fordi der virker så kaldt og overfladisk. Men det er faktisk ganske vanlig. De aller feigeste velger likevel å fortsette forholdet og har heller forhold på si. Da er det bedre å gjøre det slutt først.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svar fra anonym 187 over her virker litt kvast, men har noen gode poeng. Når alt kommer til alt handler det om at mennesker har ulikt nivå av sexdrift. Og svært ulik sexdrift i et forhold kan gi rom for konflikter. Enten det er kvinnen eller mannen som har høyest lavest sexdrift. Det er nok på generell basis mest vanlig at kvinnen har lavest sexdrift mtp at det er det mannlige hormonet testosteron som styrer sexlysten. Så da er det jo litt ironisk at kvinner med høy sexdrift stadig finner seg menn med lavere enn seg selv. For du er ikke alene. Jeg er selv en kvinne med tilsynelatende sterkere sexdrift enn mine menn. Først eksen, så mannen jeg lever med nå. Vi jobber fortsatt med saken, men lærte meg å forsone meg med et litt roligere sexliv enn jeg ønsket i utgangspunktet. Det hjalp også å få tre små barn på kort tid. Og det hjalp med hormonprevensjon som satte ned sexlysten min🙈 Høres trist og gale ut, men jeg har det veldig fint likevel.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du må finne ut hva du ønsker i livet. Med eksen var jeg ung, og jeg kunne aldri tenke meg å leve et så kjedelig seksuelt liv i all fremtid. Han viste ikke tegn til forbedringspotensial. Det gjorde det enklere å gi ham opp. Mannen min i dag viste forbedringspotensiale raskt, og vi møtte hverandre lettere på halvveien. Vi blir også tryggere på hverandre jo lengre tiden går og ser for meg vi vil kunne finne fram til et enda mer spennende sexliv igjen i fremtiden når barna blir større🌸

Tusen takk for et utfyllende svar med mange gode poeng.

Når jeg tenker tilbake på mine tidligere forhold, så var der alltid menn som hadde høyere sexdrift. Jeg følte masse lyst fra deres side så og si hele tiden. Det var mer enn godt nok.

Jeg bare føler at hans sexdrift er lavere enn det jeg var vant til fra før og det er seff.dumt og feil å sammenligne han med andre. Men jeg føler meg mindre attraktiv sammen med han fordi han ikke tar så mye initiativet og da tolker jeg det som om han ikke er tiltrukket av meg osv...

Når han viser at han har lyst på meg, får jeg den bekreftelsen på at jeg er attraktiv i hans øyne. Nesten sånn at jeg søker oppmerksomhet.

Vi ( jeg og han) snakker nok forskjellige kjærlighetsspråk her , dessverre...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i at et forhold uten begjær kan være både trist og ødeleggende. Og begjær er jo ikke noe som kan trenes opp like lett. Du kan ikke akkurat si ‘vis meg mer begjær’ Det må komme naturlig.

Seksuell kjemi og lik sexdrift er to sider av samme sak. Det er tydelig at dere ikke har samme sexdrift/kjemi. Så da må du se på om han er villig til å møtes mer på halvveien i det minste, eller sammen finne et kompromiss.

Det er forøvrig helt innafor å gjøre det slutt pga manglende seksuell kjemi. Det er tabu, fordi der virker så kaldt og overfladisk. Men det er faktisk ganske vanlig. De aller feigeste velger likevel å fortsette forholdet og har heller forhold på si. Da er det bedre å gjøre det slutt først.

Tusen takk. Jeg er helt enig i det du skriver. Vi har vært sammen kun i 10mnd og er nok veldig glad i hverandre. Det med sexen - vi må nok lære å bli bedre kjent med hverandres behov. Jeh håper fortsatt at vi vil finne en vei som funker for begge to etter hvert. Jeg ønsker å gi det en sjanse. Men han ser jo ikke noe problem i noe som helst 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fordi hun har pult noen playere å lært seg å spise kalvekjøtt når hun egentlig ikke hadde råd til det. 

tipper ts og partner er mer jevnlike en man aner men etter hun rotet rundt så har typen stått uten erfaring å det har formet han til å være med tilbakeholden. Ts skriver hun merker han har lyst og det er typisk trekk på endel menn i dag som ikke vet hvordan de skal gå frem, de blir på andre enden av de som buser frem.. men jeg har ikke peiling... Hørtes bare ut som TS har flydd rundt og lært hva hun liker med folk hun kanskje ikke hadde draget på men de likte kroppen hennes som endel menn i dag gjør å har nå blitt så gammel at hun skal slå seg til ro å der står det en «uerfaren og nervøs» gutt når det kommer til denne biten selv om han er stø på alt de andre ikke fikset fordi han har hvert opptatt av å bygge et liv noe de andre ikke trengte i ung alder. Ut fra at hun merker han har lyst på henne men nøler med å «ta seg til rette» og ikke helt vet at man er to når man danser tango.

skal vedde for at det er der problemet er. Har ikke noe med at han har lavere libido da den endrer seg frem og tilbake i livet. 

Anonymkode: 50b7b...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi hun har pult noen playere å lært seg å spise kalvekjøtt når hun egentlig ikke hadde råd til det. 

tipper ts og partner er mer jevnlike en man aner men etter hun rotet rundt så har typen stått uten erfaring å det har formet han til å være med tilbakeholden. Ts skriver hun merker han har lyst og det er typisk trekk på endel menn i dag som ikke vet hvordan de skal gå frem, de blir på andre enden av de som buser frem.. men jeg har ikke peiling... Hørtes bare ut som TS har flydd rundt og lært hva hun liker med folk hun kanskje ikke hadde draget på men de likte kroppen hennes som endel menn i dag gjør å har nå blitt så gammel at hun skal slå seg til ro å der står det en «uerfaren og nervøs» gutt når det kommer til denne biten selv om han er stø på alt de andre ikke fikset fordi han har hvert opptatt av å bygge et liv noe de andre ikke trengte i ung alder. Ut fra at hun merker han har lyst på henne men nøler med å «ta seg til rette» og ikke helt vet at man er to når man danser tango.

skal vedde for at det er der problemet er. Har ikke noe med at han har lavere libido da den endrer seg frem og tilbake i livet. 

Anonymkode: 50b7b...2dd

Wow! Jeg har vært inne på den tanken selv. For at jeg har vært borti playere , ja, men ikke bare det. Jeg lurer på om jeg har lært å gjenkjenne "kjærlighet" gjennom sexuell drift gjennom mine tidligere forhold. Men nå har jeg møtt på en som faktisk har forpliktet seg til meg med en gang før vi hadde begynt med sex...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det høres ut som om dere har lyst til å satse på hverandre og ut fra det du skriver, tror jeg at dere har et godt grunnlag. 💜

Jeg tror det lureste du kan gjøre er å bygge opp selvtilliten hans seksuelt. Skryt av kroppen hans og det han faktisk gjør. At du retter på ham, forteller ham at han ikke er «god nok». Min mann takler i alle fall sånt veldig dårlig (eksempel på hvordan jeg bruker kvinnelist til å få mer variert sex - tror du kan bruke en del av tipsene der) 

Min erfaring er at jeg kommer mye lengre med å skryte av det han faktisk gjør. Det har to effekter. For det første føler han seg flink (veldig viktig effekt hvis han skal bli trygg nok til å ta imot innspill) og for det andre så flytter jeg fokus fra det jeg skulle ønske han gjorde til han faktisk gjør. 🤗

Endret av Fioljenta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første året er man jo vanligvis gal etter hverandre og har masse sex. Hvis man ikke har mye sex da blir det som regel ikke heftigere med tiden. Har aldri opplevd lite sex første året i mine forhold.  Og jeg har ikke vært med såkalte playere. Men det er jo noen som har lite behov for sex. Og hvis det er stor ulikhet i behov blir det nok ett problem dessverre. 

Anonymkode: ef5c5...055

AnonymBruker
Skrevet
Fioljenta skrev (2 timer siden):

Det høres ut som om dere har lyst til å satse på hverandre og ut fra det du skriver, tror jeg at dere har et godt grunnlag. 💜

Jeg tror det lureste du kan gjøre er å bygge opp selvtilliten hans seksuelt. Skryt av kroppen hans og det han faktisk gjør. At du retter på ham, forteller ham at han ikke er «god nok». Min mann takler i alle fall sånt veldig dårlig (eksempel på hvordan jeg bruker kvinnelist til å få mer variert sex - tror du kan bruke en del av tipsene der) 

Min erfaring er at jeg kommer mye lengre med å skryte av det han faktisk gjør. Det har to effekter. For det første føler han seg flink (veldig viktig effekt hvis han skal bli trygg nok til å ta imot innspill) og for det andre så flytter jeg fokus fra det jeg skulle ønske han gjorde til han faktisk gjør. 🤗

Hei Fioljenta :) takk for et konstruktivt svar. Jeg skal sjekke ut dine tips om kvinnelig orgasme også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...