Gå til innhold

Menn: Hvis dere blir avvist, har dere en tendens til å avvise samme person tilbake da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på om dette er en taktikk hos voksne menn. Her er det snakk om menn i 40 årene. Jeg har avvist et par menn i det siste. Dette har vært menn jeg har hatt en god, vennskapelig relasjon til, men som ønsket en date plutselig eller ga uttrykk for at de ville noe mer. Jeg avviste på en veldig skånsom og fin måte. 

Etter dette har begge to, som altså er mine venner, vist seg fra en ganske kjølig side. De distanserer seg og er rett og slett "kalde og rolige". Er dette helt normal oppførsel syns dere? Går det virkelig ikke an å fortsette en god relasjon etterpå, selv om man har fått nei til en date?

Anonymkode: 0e04d...d23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare lurer på om dette er en taktikk hos voksne menn. Her er det snakk om menn i 40 årene. Jeg har avvist et par menn i det siste. Dette har vært menn jeg har hatt en god, vennskapelig relasjon til, men som ønsket en date plutselig eller ga uttrykk for at de ville noe mer. Jeg avviste på en veldig skånsom og fin måte. 

Etter dette har begge to, som altså er mine venner, vist seg fra en ganske kjølig side. De distanserer seg og er rett og slett "kalde og rolige". Er dette helt normal oppførsel syns dere? Går det virkelig ikke an å fortsette en god relasjon etterpå, selv om man har fått nei til en date?

Nå er jeg riktig nok 5 år yngre 35 men min erfaring er at i tilfeller der jeg kjenner at jeg har følelser for noen og ønsker noe mer fra en kvinne så får jeg la oss bare være venner greia så har jeg også en tendens til å trekke meg litt unda.

Merk jeg er ikke uhøflig eller stygg det er uakseptabel oppførsel og noe jeg synes blir barnslig men at jeg distanserer meg litt og kanskje blir litt kald og rolig ja der er jeg skyldig.

Jeg gjør det mer for å takle avvisningen og helt ærlig erfaringer jeg har gjort det å henge med en dame som jeg er interessert i men som sier la oss bare være venner greia kan bli vanskelig.

Spesielt hvis følelser er involvert jeg gjorde den feilen i 20 åra og det var selvtortur jeg fortsatte vennskapet men hver gang hun var på date med noen andre og selv etter hun fikk seg type og ville fortsatt henge med meg som en venn så var det tortur for meg.

Jeg måtte avslutte vennskapet for min egen del jeg hadde det så vondt og det var urretferdig imot henne som trodde jeg hadde det greit med vennskapet selv om jeg fortsatt hadde følelser.

Det er nok at mange menn som med litt mer erfaring enn meg har bestemt seg heller bare for å trekke seg litt unna for å unngå det.

Men dette er selvfølgelig bare min mening og min erfaring jeg snakker på vegne av all menn her.

Anonymkode: de238...d41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg riktig nok 5 år yngre 35 men min erfaring er at i tilfeller der jeg kjenner at jeg har følelser for noen og ønsker noe mer fra en kvinne så får jeg la oss bare være venner greia så har jeg også en tendens til å trekke meg litt unda.

Merk jeg er ikke uhøflig eller stygg det er uakseptabel oppførsel og noe jeg synes blir barnslig men at jeg distanserer meg litt og kanskje blir litt kald og rolig ja der er jeg skyldig.

Jeg gjør det mer for å takle avvisningen og helt ærlig erfaringer jeg har gjort det å henge med en dame som jeg er interessert i men som sier la oss bare være venner greia kan bli vanskelig.

Spesielt hvis følelser er involvert jeg gjorde den feilen i 20 åra og det var selvtortur jeg fortsatte vennskapet men hver gang hun var på date med noen andre og selv etter hun fikk seg type og ville fortsatt henge med meg som en venn så var det tortur for meg.

Jeg måtte avslutte vennskapet for min egen del jeg hadde det så vondt og det var urretferdig imot henne som trodde jeg hadde det greit med vennskapet selv om jeg fortsatt hadde følelser.

Det er nok at mange menn som med litt mer erfaring enn meg har bestemt seg heller bare for å trekke seg litt unna for å unngå det.

Men dette er selvfølgelig bare min mening og min erfaring jeg snakker på vegne av all menn her.

Jeg snakker IKKE på vegne av alle menn skulle det være

Skrevet

Altså, litt av motivasjonen for å pleie en så nær relasjon forsvinner naturligvis. De har jo åpenbart lyst til å ta relasjonen videre - hvis de bare ville være gode venner hadde de jo ikke prøvd seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om man blir avvist så går man videre med livet sitt å skulle den som avviste da komme og ville prøve så er løpet oftest kjørt da man har gått videre.

aner ikke hva de gutta driver med men eneste jeg klarer å være venner med er enten de jeg ikke finner attraktive eller har vokst opp med så man har en historie. 
de var nok interessert i å være mer en venner som de fleste er da vi er mer dyr en vi aner.

Anonymkode: f5588...a4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

DET har jeg merket meg hos norske menn ja! 

Har ikke merket det samme hos utenlandske menn, men når det kommer til de norske så skjer det hver gang og mange er sykt flinke på å ghoste, selvom man har snakket sammen leeenge. Frekke jævler. Er ikke så vanskelig skrive et par ord, men nei, feiginger forblir feiginger. 

Anonymkode: f25fc...b57

Skrevet

Tenker at det kanskje er naturlig å ta et steg tilbake hvis man blir avvist? Det kan være krevende å ha en vennskapelig relasjon til noen man er forelsket i og det kan være vanskelig å legge disse følelsene bak seg dersom har nær og hyppig relasjon med den man er forelsket i.

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

DET har jeg merket meg hos norske menn ja! 

Har ikke merket det samme hos utenlandske menn, men når det kommer til de norske så skjer det hver gang og mange er sykt flinke på å ghoste, selvom man har snakket sammen leeenge. Frekke jævler. Er ikke så vanskelig skrive et par ord, men nei, feiginger forblir feiginger. 

Anonymkode: f25fc...b57

Alvorlig talt, men frekke jævler for at man trekker seg tilbake når man blir avvist av noen man har følelser for? Synes også uttalelsen din er i grenseland rasistisk. Jeg har jobbet og datet internasjonalt i flere år, og det å bli såret/trekke seg tilbake når følelser ikke gjengjeldes er på ingen måte noe særnorsk fenomen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du er i den alderen selv så er det rart at du ikke har større refleksjonsevne rundt temaet. Du burde skjønne at det handler om følelser fremfor taktikk,

Antar at du er et troll som er ute etter å sverte menn.

Anonymkode: 4d8a2...e7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antar at du er et troll som er ute etter å sverte menn

Tviler. Hun er nok som mennesker flest utstyrt med middels, til lav refleksjonsevne.

Anonymkode: 2e594...28d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere damer blokkerer så regn selv.

AnonymBruker
Skrevet

Menn har en utpreger: hvordan våger du å avvise meg? Eller, de klarer mentalt sett ikke å forestille seg at de ikke er aktuelle. 

Har forstått nå at menn rett og slett styres av kjønnsdriften sin. Men kjønnsdriften deres har som regel ingen kontekst. Det blir som å spise bare for å spise, ingen mening bak, utenom å holde seg i live. Som et ekte dyr. 

Anonymkode: 44e07...8ec

Skrevet

Vell, hadde jeg likt noen og de ikke var interessert, hadde jeg helt naturlig prøvd å holde avstand. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vennskap fungerer ikke hvis en er forelsket. Maktbalansen blir skjev

Anonymkode: 84da0...652

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...