Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres sikkert veldig dumt ut. Lå i senga istad, baby i magen var veldig aktiv. Måtte bare en tur på do og når jeg skulle legge meg ned igjen å strammet magemusklene hørtes det ut som det ble klemt masse luft ut av baby. Lyden kom akkurat der rompa ligger. Det var såpass høyt og kom lenger ned enn der tarmene pleier å rumle. Hørtes rett og slett ut som en veldig høy fis. Jeg reagerte med en gang at dette var kjempe rart, aldri opplevd før å ble egentlig litt redd. Og etter det ble baby musestille. Ikke noe reaksjon når jeg dyttet på magen i det hele tatt, uansett hvem side jeg lå på. Etter 15 min uten bevegelse begynte jeg å freake litt ut, og spiste og drakk masse søtt å prøvde å kjenne etter. Fikk 2 svake dult bare. Det er nå 40 min siden lyden kom. Så spørsmålet er, jeg kan virkelig ikke ha skadet baby i magen min ved å stramme magemusklene når jeg skal lene meg bakover? At babyen blir most eller noe? Ble bare redd da det ble så super stille i magen rett etter det skjedde.. Er i uke 38. 

Anonymkode: de868...2be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg . Ring føden og be om de kan ta en sjekk på deg for sikkerhetsskyld . 
Bedre å ta kontakt en gang for mye enn forlite . De sier iallefall det 

Anonymkode: e0d73...4a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære deg . Ring føden og be om de kan ta en sjekk på deg for sikkerhetsskyld . 
Bedre å ta kontakt en gang for mye enn forlite . De sier iallefall det 

Blir ikke det å virke veldig hysterisk..? 

Ringte de for bare noen dager siden pga lite liv, da ba meg ta drikke å spise noe søtt å telle spark. Ble da beroliget å ringte ikke tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at du la deg ned, strammet magemusklene og du prompet og er redd for at dette har skadet baby, eller misforstår jeg deg her?

Anonymkode: 39b31...fb3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at du la deg ned, strammet magemusklene og du prompet og er redd for at dette har skadet baby, eller misforstår jeg deg her?

Jeg forsto det slik at det ikke var ts som prompet, men at lyden kom fra der fosteret ligger (fra området ved fosterets rumpe).

Anonymkode: 0fcab...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto det slik at det ikke var ts som prompet, men at lyden kom fra der fosteret ligger (fra området ved fosterets rumpe).

Åja da forstår jeg. Men det er ikke noe luft å presse ut av en baby som ligger i magen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Åja da forstår jeg. Men det er ikke noe luft å presse ut av en baby som ligger i magen.

Jeg har aldri før hørt om noe slikt som ts beskriver. Fosteret ligger vel beskyttet i fostervann?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente at det hørtes ut som baby prompet i magen.

Det er jo det jeg tenker å, at babyen har jo ikke noe luft inni seg enda. Reagerte bare på at lyden var så innmari høy og anderledes enn typisk "magerumling" eller luft i tarmene. Og at bevegelsene ble så innmari redusert etterpå. Kan jo hende det bare er tilfeldig og at h*n sover..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri før hørt om noe slikt som ts beskriver. Fosteret ligger vel beskyttet i fostervann?

Jeg har aldri hørt om det før jeg heller, ei heller opplevd det før. Derfor jeg reagerte sånn på det. Ja, de skal jo ligge godt beskyttet der inne. Var bare en så merkelig opplevelse og lyd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det samles opp luft i livmoren mens man er gravid, eller er det alltid luft-tomt i livmoren under graviditet?

Tenker på om det eventuelt kan ha vært noe slik luft som laget den lyden. 

Kom det luft ut av skjeden din da du hørte den lyden ts?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det samles opp luft i livmoren mens man er gravid, eller er det alltid luft-tomt i livmoren under graviditet?

Jeg vet ikke om det som er beskrevet her, også kan føre til at det kommer luft inn i livmoren? Vet noen av dere det?

Det er ikke uvanlig at en kan få luft inn i skjeden når en har samleie og det kan lage en slags prompelyd. Dette kaller noen fittefis som du sier. Noen bryr seg ikke om det, mens andre blir stresset av disse lydene. Det du skal vite er at det er ikke din skyld, men lyder som dere sammen lager!

Grunnen til at det oppstår lyd, er luft som blir presset fram og tilbake i skjeden når penis går inn og ut. Når penis trenger inn i skjeden oppstår det et vakuum med undertrykk. Så lenge penis er inne i skjeden og dette vakuumet holdes tett, vil det heller ikke komme luft inn i skjeden. I noen stillinger vil derimot formen på skjeden/penis gjøre at det blir en åpning for luft, og undertrykket vil suge denne luften inn. Spesielt er mange utsatt for dette i såkalt "doggie style". Det er ikke unormalt at lydene kan komme ut lenge etter samleiet er avsluttet.
https://www.ung.no/oss/sex/274020.html

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg ærlig talt ikke, men kan ikke helt skjønne hvordan luft får kommet inn i livmoren? 

Nei, ikke noe luft ut av skjeden..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om det som er beskrevet her, også kan føre til at det kommer luft inn i livmoren? Vet noen av dere det?

Det er ikke uvanlig at en kan få luft inn i skjeden når en har samleie og det kan lage en slags prompelyd. Dette kaller noen fittefis som du sier. Noen bryr seg ikke om det, mens andre blir stresset av disse lydene. Det du skal vite er at det er ikke din skyld, men lyder som dere sammen lager!

Grunnen til at det oppstår lyd, er luft som blir presset fram og tilbake i skjeden når penis går inn og ut. Når penis trenger inn i skjeden oppstår det et vakuum med undertrykk. Så lenge penis er inne i skjeden og dette vakuumet holdes tett, vil det heller ikke komme luft inn i skjeden. I noen stillinger vil derimot formen på skjeden/penis gjøre at det blir en åpning for luft, og undertrykket vil suge denne luften inn. Spesielt er mange utsatt for dette i såkalt "doggie style". Det er ikke unormalt at lydene kan komme ut lenge etter samleiet er avsluttet.
https://www.ung.no/oss/sex/274020.html

Det kan godt hende det stemmer, men nå er det vel noe sånt som 4 mnd siden sist samleie så tror ikke det kan være tilfelle her..😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan godt hende det stemmer, men nå er det vel noe sånt som 4 mnd siden sist samleie så tror ikke det kan være tilfelle her..😅

4 mnd.?! Regner med du er alenemor. Hvis ikke, stakkars mann. 

Anonymkode: 28703...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4 mnd.?! Regner med du er alenemor. Hvis ikke, stakkars mann. 

Anonymkode: 28703...3b7

Absolutt ikke. Og hvorfor går du utifra at det er MEG det står på? I dette tilfelle er det faktisk motsatt. Han synes det er ubehagelig å vite at babyen hans ligger rett innen for der. 

• Liker 18
Skrevet

Unnskyld meg, men hallo «stakkars mann?» som ikkje har hatt samleie på ei stund??? 
tråden handler ikkje om det, så eg seier heller STAKKAR DAME som hadde ein litt ny og ubehagelig opplevelse som nå virker bekymra for baby i magen... føler med deg, ts. Ikkje kjekt når ein først begynner å bekymre seg. 

ingen gode innspill her, bortsett fra det tryggeste : ring å rådfør deg ❤️ Bedre å ringe ein gong for mykje, enn ein gong for lite. 
tipper alt står bra til i magen, men det er noko med det å få roa seg litt og kanskje snakke med nokon :) eg hadde gjort det! 

masse lykke til i siste innspurt! 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen erfarer at det forekommer luft i skjeden (og "fittefis") også i perioder når de ikke har sex. Men det kom ikke luft ut fra skjeden din, fortalte du. Og jeg aner ikke hva den lyden kan ha vært. Hvordan er det med bevegelser hos fosteret nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke det å virke veldig hysterisk..? 

Ringte de for bare noen dager siden pga lite liv, da ba meg ta drikke å spise noe søtt å telle spark. Ble da beroliget å ringte ikke tilbake. 

Hvis en er bekymret og det nærmer seg termin , er det ikke greit å få en kontroll da? 
Vanskelig for oss her på KG å være eksperter 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rihay skrev (8 minutter siden):

Unnskyld meg, men hallo «stakkars mann?» som ikkje har hatt samleie på ei stund??? 
tråden handler ikkje om det, så eg seier heller STAKKAR DAME som hadde ein litt ny og ubehagelig opplevelse som nå virker bekymra for baby i magen... føler med deg, ts. Ikkje kjekt når ein først begynner å bekymre seg. 

ingen gode innspill her, bortsett fra det tryggeste : ring å rådfør deg ❤️ Bedre å ringe ein gong for mykje, enn ein gong for lite. 
tipper alt står bra til i magen, men det er noko med det å få roa seg litt og kanskje snakke med nokon :) eg hadde gjort det! 

masse lykke til i siste innspurt! 

Takk for støtten❤ 

Mannen sa jeg måtte roe meg ned, at alt sikkert var bra. Så nå for bare noen få minutter siden var det så mye romstering der inne som det aldri har vært før hehe!! Måtte sikkert beroligge mammaen sin om at alt var i skjønneste orden🙂 nesten så jeg begynner å tenke at nei, nå er det altfor mye å sterke bevegelser, nå må h*n være stressa. Uff, skal ikke være lett! Godt h*n er ute snart, så jeg slipper disse bekymringene🙂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen erfarer at det forekommer luft i skjeden (og "fittefis") også i perioder når de ikke har sex. Men det kom ikke luft ut fra skjeden din, fortalte du. Og jeg aner ikke hva den lyden kan ha vært. Hvordan er det med bevegelser hos fosteret nå?

Siterte bare kommentaren min lenger opp. Mannen sa jeg måtte roe meg ned, at alt sikkert var bra. Så nå for bare noen få minutter siden var det så mye romstering der inne som det aldri har vært før hehe!! Måtte sikkert beroligge mammaen sin om at alt var i skjønneste orden🙂 nesten så jeg begynner å tenke at nei, nå er det altfor mye å sterke bevegelser, nå må h*n være stressa. Uff, skal ikke være lett! Godt h*n er ute snart, så jeg slipper disse bekymringene🙂 

spør heller jordmor neste time hva det kan ha vært for noe. Ikke noe vits å plage føden med det, nå som jeg kjente bra med bevegelse😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...