AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Hadde dere kjøpt en valp med navlebrokk? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva koster evt en operasjon? Anonymkode: 44e0a...da4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 kommer an på alvorlighetsgrad. Ikke alle må opereres, men om det må til går det fort noen tusenlapper. Anonymkode: d4f65...d13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Min venninne måtte ta hunden til dyrelegen en lørdagskveld for akuttoperasjon av navlebrokk. Kostet rundt 5000 for 6 år siden. Det er en forholdsvis enkel operasjon dersom man velger å operere valpen når den blir litt eldre. Det er ikke den dyreste operasjonen akkurat. Har selv en hund med navlebrokk. Det har hun hatt siden hun var valp (hunden blir 9 år til høsten). Jeg har valgt å ikke operere siden den ikke er vond eller plagsom for henne. Vil ikke utsette henne for en operasjon hvis jeg ikke absolutt må. Selv om det er en enkel operasjon, er det selvfølgelig alltid en risiko for at det ikke går bra. Det er viktig at man følger med på brokken. Dersom den endrer farge eller hunden får vondt når du tar på den, må man dra rett til dyrelegen. Her sjekker jeg den og tar på den så godt som hver dag :) Om jeg ville kjøpt en hund med navlebrokk igjen avhenger vel av hva jeg skulle brukt hunden til. Det er ofte arvelig og dermed noe man ikke burde avle videre på. Det kan også hende at tispen var litt uforsiktig når hun bet av navlestrengen. Da er det jo selvfølgelig ikke arvelig. Dette kan man jo spørre oppdretter om. Hvis det er mange valper i kullet som har brokk, må man jo anta at det er arvelig hos denne hunden. Min hund har fungert utelukkende som selskapshund og da er jo ikke brokken et problem. Hun lever godt med den på magen :) Hvis dette er en seriøs oppdretter, vil de tilby deg valpen til redusert pris både fordi det er en "feil" hos hunden, men også fordi du kan risikere å måtte operere. Anonymkode: 85c55...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå