Gå til innhold

Oppbevaring av "verdens beste"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på verdens beste til 17.mai. Har forstått det slik at man bør ta på kremen samme dag, men bunnene kan jeg vel lage imorgen? Hvordan oppbevarer jeg dem isåfall til neste dag? Kan de stå ute i romtemperatur? Bør de da feks pakkes inn i plast? 

Skrevet

Du kan fint lage den i morgen ja. Jeg laget min allerede idag. Den står ferdig pyntet og klar i kjøleskapet. Ha den på et kakefat og ha gjerne plast rundt kantene. Men ikke over kaken da toppen er marengs og skal ikke dekkes av plast. Du kan altså lage den helt ferdig i morgen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager alltid helt ferdig, med kremen inni dagen før. Synes den blir saftigst og best da. Tar aluminiumsfolie forsiktig over kaken og setter den i kjøleskapet over natta.

Anonymkode: 6d899...644

• Liker 1
Skrevet
Zsjasmin skrev (11 minutter siden):

Du kan fint lage den i morgen ja. Jeg laget min allerede idag. Den står ferdig pyntet og klar i kjøleskapet. Ha den på et kakefat og ha gjerne plast rundt kantene. Men ikke over kaken da toppen er marengs og skal ikke dekkes av plast. Du kan altså lage den helt ferdig i morgen 

Egentlig ikke plass til den i kjøleskapet over natta så tenkte å ta på kremen dagen etter, men hvordan oppbevarer jeg sa bunnene? 

Skrevet
lady90 skrev (9 timer siden):

Egentlig ikke plass til den i kjøleskapet over natta så tenkte å ta på kremen dagen etter, men hvordan oppbevarer jeg sa bunnene? 

Da kan du bare ha bunnen på kjøkkenbenken med et kjøkkenhåndkle over 🙂 eller bakepapir. Viktig at den får puste 

• Liker 1
Skrevet
Zsjasmin skrev (1 time siden):

Da kan du bare ha bunnen på kjøkkenbenken med et kjøkkenhåndkle over 🙂 eller bakepapir. Viktig at den får puste 

Blir den ikke tørr? 

Skrevet
lady90 skrev (12 timer siden):

Blir den ikke tørr? 

Nei det går helt fint 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...