AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 interessant å høre om andres erfaring før jeg skal i ilden.... Anonymkode: d0ad2...ca4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Ikke det vanskeligste, men det jeg var minst forberedt på og ble litt satt ut av, var spørsmål om alkoholvanene mine i helgene 😅 Anonymkode: dff62...874
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke det vanskeligste, men det jeg var minst forberedt på og ble litt satt ut av, var spørsmål om alkoholvanene mine i helgene 😅 Anonymkode: dff62...874 hæ? merkelig... Anonymkode: d0ad2...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Jeg tror at «Hvorfor skal vi ansette deg?» er faktisk det vanskeligste fordi 99% svarer jo det samme. Anonymkode: 58c4e...a60 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 «Hva er din mest rampete side?» 😬😬😬 Anonymkode: 31536...3af 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror at «Hvorfor skal vi ansette deg?» er faktisk det vanskeligste fordi 99% svarer jo det samme. Anonymkode: 58c4e...a60 hva svarer de da? Anonymkode: d0ad2...ca4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 “Hvorfor ble du introvert?” Ble så satt ut at jeg ikke klarte å tenke. Sa at jeg var vel født slik. Forstod jo at jeg aldri i livet kom til å få den jobben. “Har du verderame barn?”, “har du planer om familieforøkelse?”. Uansett hva man svarer så blir det feil. Egentlig ikke lov å spørre om slikt men de aller aller fleste gjør det. Har også blitt spurt om alkoholvaner. Synes også hvor ser du deg selv om _ år er vanskelig å svare på. Lykke til på intervju! Anonymkode: 4daab...6d6
Prelunia Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Var på et intervjue da jeg var 23 år og akkurat ferdig utdannet , fikk spørsmålet "Du som er jente, og så ung , hvordan tenker du at du skal opparbeide deg respekt her ? Hva er din strategi" 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): verderame Anonymkode: 4daab...6d6 Vurdert* Jises Crist. Feil ordbok Anonymkode: 4daab...6d6 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 "Har du noen nære venner?" Anonymkode: 7957c...759 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Det kan være tricky å svare på spørsmål om man har vært i konflikter på jobben før, og evt. om man har vært i konflikt med en leder. Det holder ikke å si nei, de aller fleste har vel på en eller annen gang vært i en konflikt eller en uenighet. Da gjelder det å svare godt uten å gå inn i detaljer. Anonymkode: c67cd...79f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vurdert* Jises Crist. Feil ordbok Anonymkode: 4daab...6d6 Haha, jeg skjønte ingenting og googla det 🙈 Anonymkode: f68a4...e40 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Hvor mange pianolærere finnes det i New York. Anonymkode: 6342f...fac
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan være tricky å svare på spørsmål om man har vært i konflikter på jobben før, og evt. om man har vært i konflikt med en leder. Det holder ikke å si nei, de aller fleste har vel på en eller annen gang vært i en konflikt eller en uenighet. Da gjelder det å svare godt uten å gå inn i detaljer. Anonymkode: c67cd...79f Dette syntes jeg også er vanskelig. Har jobbet i 15 år, på flere ulike steder, og aldri vært i konflikt med noen. Føler likevel det er forventet at man skal ha vært i konflikt...og at man ikke blir trodd når man sier at man ikke har det 😏 Anonymkode: 63ce0...345 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Kan ikke du bare fortelle litt hvem er du? Veldig bredt spørsmål.. Anonymkode: c6094...2e4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke du bare fortelle litt hvem er du? Veldig bredt spørsmål.. Anonymkode: c6094...2e4 Ja, skulle til å si det. "Fortell litt om deg selv, da!" Jeg føler aldri at jeg treffer med svaret. Én intervjuer er på jakt etter personlighetstrekk, en annen er på jakt etter hobbyer og interesser, en tredje lurer på hva jeg interesserer meg for i jobbsammenheng ... det er et spørsmål jeg føler jeg kan prate om i en halvtime, men det er jo ikke meningen. Hvis noen intervjuere leser dette - slutt med å bruke det spørsmålet! Vær konkret på hva du lurer på! Anonymkode: dc636...a43 14
Nevian Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Hvis du blir spurt om å nevne tre dårlige egenskaper kan det være greit å ha tenkt på det på forhånd. For så vidt gode også. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Nevian skrev (3 minutter siden): Hvis du blir spurt om å nevne tre dårlige egenskaper kan det være greit å ha tenkt på det på forhånd. Lett! Kronisk B-menneske og forsover meg hver dag, takler kritikk særdeles dårlig og snakker rett fra levra på julebordet. Skjønner ikke at ikke flere ansetter meg. Anonymkode: dc636...a43 16
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 «Hva er P/E verdien til Coca Cola?» (price/earnings) Dette var McKinsey et konsulentselskap innen strategi, ikke et meglerhus og jeg var fersk kvinnelig sivøk fra NHH. Den unge intervjueren skulle kanskje bare briljere eller det ble stilt for å ha et påskudd til å chippe meg ut, for det var jo verken pensum eller finans som mitt spesialområde fra studiet. Endte i finansbransjen ironisk nok. Syntes det var rart den gang, nå mange år senere synes jeg det var patetisk og totalt uegnet til å sile ut gode konsulentemner. Anonymkode: 2a3a6...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #20 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, skulle til å si det. "Fortell litt om deg selv, da!" Jeg føler aldri at jeg treffer med svaret. Én intervjuer er på jakt etter personlighetstrekk, en annen er på jakt etter hobbyer og interesser, en tredje lurer på hva jeg interesserer meg for i jobbsammenheng ... det er et spørsmål jeg føler jeg kan prate om i en halvtime, men det er jo ikke meningen. Hvis noen intervjuere leser dette - slutt med å bruke det spørsmålet! Vær konkret på hva du lurer på! Anonymkode: dc636...a43 Tja, jeg liker å stille spørsmålet jeg. Ofte stiler jeg spørsmålet innledningsvis og sier noe om at vi jo kjenner til deg gjennom cv og søknad, men om man kan fortelle kort om seg selv. Da får jeg se to ting; klarer man å være kort når det er bestillingen - og hva legger man vekt på. Så jeg vil gjerne se kandidaten ta en uspesifikk brief og selv gjøre den konkret! Gjerne ved å stille oppfølgingsspørsmålet om hva vi ønsker de vektlegger å snakke om. Har hatt nok av kandidater som begynner med livshistorien sin fra ungdomsskolen og rabler i vei. Da viser man allerede der at man ikke lytter godt eller klarer å svare opp godt. Eller bare er veldig nervøs selvsagt og da settes det på den kontoen. Anonymkode: 8bc13...8ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå