Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har ett høyt ønske om å bli gravid. 
Jeg sluttet på ppiller 27 mars. 
Fikk mensen 27 april. Varte i 5 dager. Jeg begynte å ta eggløsningstester på dag 8 og enda ikke fått positiv eggløsningtest på dag 15. 
Har sykt ømme bryster, og murringer. Men ingen utslag på eggløsning. Kan jeg ha gått glipp av den? 
Vet at syklusen kan være veldig uregelmessig etter prevasjonsslutt. Vi har hatt sex kun 2 dager etter mensen og dette er 1 uke siden. Så tviler på at jeg er gravid. Vi har spart oss mest mulig til positiv eggløsningstest. Kan det være mensen igjen? Og hvordan kan jeg ha gått glipp av eggløsning? Skjønner ingenting. 

Anonymkode: 11e2b...d22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når på dagen testet du? Det kan være en kort «topp» på når de slår ut positivt. Jeg har 28-30-dagers syklus og har fått positiv el-test på mellom syklusdag 14-17 :) 

Det anbefales sex før eggløsning så spermen ligger klart når egget løsner, så ville ikke ventet til positiv test kommer, så ville hatt sex nå 😄 

Anonymkode: ea423...ab1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å kunne teste mest mulig effektivt bør du kartlegge syklusen din noen runder før du starter testingen - ellers ville jeg kjørt på med veldig hyppige testinger. Altså hver dag mellom menstruasjonene og gjerne to per dag, slik at du ikke tilfeldigvis går glipp av en dag eller en topp. 
Ja, det er kanskje litt kostbart, men sannsynligheten for at du oppdager eggløsningen er større. 

Om du nettopp har sluttet på pillen er det mulig det tar en stund før syklusen stabiliserer seg. Så gjelder jo egentlig bare å hoppe i høyet litt innimellom, (2-3 dag) så ligger man jo godt an. 

Er det noen fertilitetsproblemer som gjør at du har begynt testing med EL? Ofte kan det skape mer hodebry å holde på med enn det faktisk hjelper.. I hvert fall om du ikke tilsynelatende har utfordringer med å bli gravid.

Anonymkode: d30ee...c68

AnonymBruker
Skrevet

Slitsomt ha sex hver bidige dag med allerede ett barn i hus, så derfor har vi spara oss opp litt :) Hatt sex 2 ganga forrige uke men liksom venta litt på en positiv test da, enten så har vi gått glipp av den eller så e den sykt sein, vetikke helt æ. Men syns det e rart at æ e så sykt øm i puppan, økt matlyst, murringa, mensen skal vell heller ikke kom enda, men kan jo hend det e den som e på vei siden eggløsningstesten e negativ og puppan e øm. Og siden ppilla mulig gjør at syklusen nu e litt fucka, ikke vet æ. Skal vell kjør på litt i kveld, menn føl jo det e litt forjeves når testen e veldig negativ. (altså ikke at det e jævli ha sex) for det e jo digg, bare føl det jobbes mye uten at det skjer noe. Altså e jo første mnd vi prøva så forventa ikke det skal gå men hadde vært nice å finn ut når ca eggløsninga e så vi kan ha sex rundt den perioden da. For står jo litt økning, og mye økning eller ikke utslag. Og null utslag.. Testa litt variert, noen ganga mårran, og kvelden noen ganga bare ettermiddagen. Så kan jo ha mista den menn vet fra tidligere at æ e veldig fruktbar og har lett for å bli gravid. Men e veldig klar nu å vi har venta 3 år på å begynn å prøv og nu passa det sæ perfekt, så vil bli gravid med en gang, hehe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å kunne teste mest mulig effektivt bør du kartlegge syklusen din noen runder før du starter testingen - ellers ville jeg kjørt på med veldig hyppige testinger. Altså hver dag mellom menstruasjonene og gjerne to per dag, slik at du ikke tilfeldigvis går glipp av en dag eller en topp. 
Ja, det er kanskje litt kostbart, men sannsynligheten for at du oppdager eggløsningen er større. 

Om du nettopp har sluttet på pillen er det mulig det tar en stund før syklusen stabiliserer seg. Så gjelder jo egentlig bare å hoppe i høyet litt innimellom, (2-3 dag) så ligger man jo godt an. 

Er det noen fertilitetsproblemer som gjør at du har begynt testing med EL? Ofte kan det skape mer hodebry å holde på med enn det faktisk hjelper.. I hvert fall om du ikke tilsynelatende har utfordringer med å bli gravid.

Anonymkode: d30ee...c68

Nei ingen problemer, veldig lett for å bli gravid tidligere. Menn siden jeg har ventet i 3,5 år på at han skulle bli klar og endelig er det så føler jeg meg veeeeldig klar. Har ei jente på snart 6 år og har allerede ventet AAAALT for lenge i forhold til det jeg ønsket meg i første omgang. Så kan si at jeg er veldig veldig klar for å kjøre på å bli gravid nå, helst i fjor.. hehe

AnonymBruker
Skrevet

Tror noe det oppe i det øvre hørte mæ🙈eggløsning i dag

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å skrive dialekt!! 

Anonymkode: 1f44b...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Slutt å skrive dialekt!! 

Anonymkode: 1f44b...cf3

Æ LIKA Å SKRIV PÅ DIALÆKT Æ. Æ E NORDLÆNING Æ KORDAN E DET MED DÆ? 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...