Gå til innhold

Størrelse på tursekk til overnatting med hengekøye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange liter tror dere blir nødvendig? Er snakk om kortere turer med én overnatting med hengekøye inkl. myggnetting, tarp, underlag, sovepose, litt mat, vann og diverse småtterier. Har akkurat kjøpt meg hengekøye, men har ingen tursekker, så har derfor ingenting å sammenligne med. Er også ikke vant med utendørsturer.

Anonymkode: f9b70...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har 75 liter (bergans trollhetta lady) som jeg bruker på overnattingsturer. En helt fantastisk sekk for en damerygg. Får plass til sovepose, 3-mannstelt, klær, mat, vann, fiskestang+utstyr og andre småting. Så da får du plass til tarp og hengekøye i en slik sekk også. Om du er dame anbefaler jeg denne sekken på det varmeste. Jeg kan gå langt og bratt med den selv om den er stappfull og veier over 20 kg, fordi den sitter så godt på. 

Anonymkode: c8c1f...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor mange liter tror dere blir nødvendig? Er snakk om kortere turer med én overnatting med hengekøye inkl. myggnetting, tarp, underlag, sovepose, litt mat, vann og diverse småtterier. Har akkurat kjøpt meg hengekøye, men har ingen tursekker, så har derfor ingenting å sammenligne med. Er også ikke vant med utendørsturer.

Anonymkode: f9b70...2bb

Ville valgt 55-65 liter. Det er basisutstyret som tar mest plass så det blir alltid mye selv om det bare er en overnatting. Men det er avhengig av at du har lett og komprimert utstyr. Jeg greier meg med 65 en uke.

Endret av kvinneguide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...