Gå til innhold

Bestemor viser ikke interesse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg må bare få luftet meg litt og høre hva dere synes om dette 

Jeg har 2 gutter, en på 3 og en på 8 år og venter nå nr 3. Min mor bor 3 km fra oss og hun tar nesten aldri kontakt. Min far er veldig flink til å komme ned på besøk og hilse på å være med oss ut i skogen/ sykle osv. Min mor er skjeden med og hvis hun er så virker det bare som et ork for henne. Hun ber oss aldri opp på middag eller om å passe barnebarnene sine( er kun mine 2 hun har). Hun har aldri på disse årene spurt om de kan overnatte heller, når min eldste gjør det så er det min far som tar seg av alt med mat- aktivitet osv , veldig flink ! 
Hun jobber men hver dag etter jobb ligger hun på sofaen og ser på tv. Hun jobber i samme yrket som meg så jeg vet at dagene er slitsomme men man har jo et liv etter jobb også. 
Testet henne her sist uke å da gikk det 12 dager før jeg ringte henne for å se om hun kontaktet meg ... noe hun ikke gjorde . Jeg har prøvd å sagt til henne at jeg synes det er leit men hun bare synes jeg er teit som sier sånn å så blir det ikke mer snakk om det. Kjenner jeg blir litt lei meg. 
Når vi kommer opp på besøk til de så tilbyr hun aldri noe mat og drikke men sitter i sofaen hele tiden å ut å røyker ett par ganger 

Hva synes dere ? hva hadde dere gjort eller skal jeg bare ikke bry meg for mye ? 

takk for svar ☺️

Anonymkode: 6b58e...f15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hun sånn når du var liten og?

Er jo ikke alle som er så opptatt av barn og hun er jo ferdig med barn. Du kan jo ta en prat med henne om du tror det hjelper. Har du og din far noen gang pratet om dette? Kanskje han har en god forklaring.

Du er iallfall heldig som har en god bestefar til barna. :) 

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Var hun en god mor? 

Tenker at det er jo litt dumt, men samtidig så må hun da forvente at barna ikke vil være særlig interessert i henne når de blir eldre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ment at foreldre ikke kan forvente at besteforeldre alltid skal stille opp, være barnevakt osv. Da disse har hatt barn, de er ferdig med å alltid stå på pinne og alltid ta ansvar for småbarn, nå er det deres tur til å faktisk gjøre det de ønsker. Og samtidig så er det ikke alle som har det energinivået lengre. Du sier selv at du vet hun jobber innenfor et yrke som er slitsomt og du kan jo ikke forvente at hun har det samme energinivået som deg som er yngre enn hun.

Samtidig så ser jeg jo hvor godt samhold det kan være mellom besteforeldre og småbarna så jeg forstår at det kan oppleves sårt kanskje, både for deg og barna dine. Ville kanskje pratet med din far om dette om du ikke alt har gjort det, det høres ut som han er mer åpen og du kan kanskje føle litt på stemningen ved å ta en samtale med han om dette.

Anonymkode: 4510d...8f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trist, men hun velger jo dette selv. 

Anonymkode: a2c44...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er moren din frisk? For meg kan det se ut som om hun er syk/ deprimert. Var hun slik når du var barn også, eller har det kommet med årene? 

Anonymkode: 21c60...94c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tipper moren din jobber med barn?

Anonymkode: ee5fd...457

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tipper moren din jobber med barn?

Anonymkode: ee5fd...457

Stemmer det ! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er moren din frisk? For meg kan det se ut som om hun er syk/ deprimert. Var hun slik når du var barn også, eller har det kommet med årene? 

Anonymkode: 21c60...94c

Mei hun har alltid vært litt sånn men aldri sånn som de siste årene .... føler vi bare glir mer og mer vekk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har alltid ment at foreldre ikke kan forvente at besteforeldre alltid skal stille opp, være barnevakt osv. Da disse har hatt barn, de er ferdig med å alltid stå på pinne og alltid ta ansvar for småbarn, nå er det deres tur til å faktisk gjøre det de ønsker. Og samtidig så er det ikke alle som har det energinivået lengre. Du sier selv at du vet hun jobber innenfor et yrke som er slitsomt og du kan jo ikke forvente at hun har det samme energinivået som deg som er yngre enn hun.

Samtidig så ser jeg jo hvor godt samhold det kan være mellom besteforeldre og småbarna så jeg forstår at det kan oppleves sårt kanskje, både for deg og barna dine. Ville kanskje pratet med din far om dette om du ikke alt har gjort det, det høres ut som han er mer åpen og du kan kanskje føle litt på stemningen ved å ta en samtale med han om dette.

Helt enig med deg :) men jeg bare tenker selv åssen jeg er med mine egne barn og hvor jeg kommer til å stille opp for mine barne barn ... Er andre bestemødre som er litt litt for mye igjen 🤣 som vil se de hver dag!! (Tipper jeg blir sånn) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen vits å bry seg for mye. Hun er sannsynligvis ikke interessert. Gjensidig interesse kan man ikke tvinge over på andre.

Vet du noe om du selv var et planlagt barn, for deres del? Har hun gått glipp av mye mtp egen karriere/ambisjoner mtp det for å kunne støtte opp om din barndom? Hadde hun en over snittet tøff fødsel/fødselsdepresjon da du ble født? 

Det er mange ting jeg ser for meg som kan spille inn ved dette.

Anonymkode: c6fae...f76

AnonymBruker
Skrevet

Hørest ut som min mor. Bare at min mor jobber ikke. Jeg forsto det med min eldste gutt, at hun ikke orket å passe osv siden hun var i full jobb. For 5 år siden ble hun hjemmeværende. (Ikke pensjonist på 14 år enda). Nå elsker hun livet sitt med trening og venner. Jeg hører aldri noe i fra henne, vi blir aldri invitert på middag, hun tilbyr seg aldri og passe, og dem få gangene jeg har spurt passer det ikke. Jeg har prøvd å invitere henne på middag, invitert henne med på sykkeltur/gåturer, men hun er opptatt med alt annet. Så jeg føler med deg! 

Anonymkode: b561d...cf2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stemmer det ! 

Da er hun nok sliten av barn, og har alderen i tillegg. Jeg er 40 og har ungdommer i hus.. jobber i barnehage, og må ærlig innrømme at tantebarn i barnehage alder er noe jeg ikke prioriterer så mye på fritiden. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg blir mettet på jobb, og ikke har overskudd til småbarn hele tiden. 
det er en tid for alt 

Anonymkode: 14bc1...991

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 23.58):

De aller, aller fleste foreldre ønsker å ta del i barnebarnas liv! Jada, frihet og alt det, men kun til en viss grense! Kunne aldri klart meg uten å se barnabarna når de kommer, og elsker at mine besteforeldre elsker å være sammen med mine barn. Vi er en sammensveiset familie, og tror aldri noen "hos oss" hadde ofret barnebarn for frihet..... Det virker som om du tror at de fleste er glad når barna endelig er voksen. Det er feil! O de fleste tilfeller, ønsker man å holde på båndene. For mange betyr barnebarna ALT!  

Anonymkode: 25d9d...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...