AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Jeg tenker da på når det ikke er corona. Det har vel vært heller labert med noe som helst sosialt via jobb i over 1 år nå. Fikk mail på fredag at vi skulle holde av en helg i begynnelsen av desember, for da skal vi til Nord-Norge og ha julebord med ekstremsport-aktiviteter. Kjenner jeg blir litt oppgitt, for de jeg jobber med tar ikke hensyn til at kanskje ikke ekstremsport er noe for alle. Jeg har artrose i knærne og må være litt forsiktig med en del aktiviteter. Det er så klart frivillig å bli med, men det er alltid sånn hos oss, at julebord skal være så ekstremt med masse aktiviteter og konkurranser. Jeg hadde syntes det var mye mer hyggelig om man bare kunne hatt enn middag og deretter dratt hjem, som de gjør på normale arbeidsplasser. Skal sies at jeg jobber med flest menn, vi er bare 2 damer der. Tidligere har jeg gitt tilbakemelding om andre aktiviteter som kan passe for alle, men det blir nedstemt siden de jeg jobber med er så utrolig konkurransemennesker. Nå maser de om at jeg MÅ bli med, og jeg kan jo bare sitte på hotellet og lese mens de holder på.. de tar liksom ikke et nei! Er dette vanlig på norske arbeidsplasser eller er det litt spesielt? Hvilke aktiviteter pleier dere andre å ha med jobb når det er sommerfest, julebord osv? Anonymkode: ab0ee...fa3
Ullvott Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Selv om julebord eller andre sosiale aktiviteter er frivillig og foregår utenom vanlig arbeidstid og alt det der, så er det ekskluderende hvis de alltid eller nesten alltid er lagt opp på en slik måte at ikke alle arbeidstakerne kan være med. Hvis det er jobben som står for arrangementet har de et ansvar for at alle skal inkluderes. Det er ikke vanlig at det er SÅ ensrettet som din beskrivelse gir inntrykk av. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Vi har noen som sliter med å gå på jobben, så vi tilpasser alltid. Synes det er fælt om de ikke tenker på å tilpasse eller variere mer. Jeg hadde ikke blitt med, TS. Hadde takket pent nei. Hadde sagt at jeg hadde lyst på julebord, men at jeg ikke kan være med på aktivitetene det er lagt opp til, rett og slett. På min jobb er de sosiale møtene stort sett en øl og middag, det er sjeldent vi finner på mye mer. Anonymkode: dac19...109 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Vi har pleid å tilpasse alle. Har også mannedominert arbeidsplass men ikke akkurat alle som er spreke og egnet til ekstremsport (stillesittende arbeid og forskjellige aldre). Det er jo en del aktiviteter som er konkurranse men ikke ekstremsport... vi har feks hatt et slags rebusløp gjennom byen med div oppgaver, curling, bowling, shuffleboard, escaperoom, sånn skytegreier med laser (husker ikke hva det heter), båttur, quiz i forskjellige varianter, + middager og fest. Et par ganger har vi hatt turer til skisteder der noen har stått på ski på dagen også har alle vært sammen på kvelden til middag og sånn. Anonymkode: 65dff...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Må du gjøre noe sosialt med de på jobben da? Hadde heller brukt fritiden på det jeg hadde lyst til. Kolleger kan man forholde seg til på jobb. Hadde aldri giddet å bruke av fritiden med kolleger. Den tida er for verdifull til det. Anonymkode: 1a316...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må du gjøre noe sosialt med de på jobben da? Hadde heller brukt fritiden på det jeg hadde lyst til. Kolleger kan man forholde seg til på jobb. Hadde aldri giddet å bruke av fritiden med kolleger. Den tida er for verdifull til det. Anonymkode: 1a316...6a0 Nei, det er jo frivillig å bli med. Men de maser fælt allerede. Nå vet vi jo ikke hvordan det blir med restriksjoner og sånn til høsten uansett, men jeg tenker jeg dropper det. Før har vi vært på Voss og drevet med ulike aktiviteter, og rafting i Sjoa. Aldri mer! Det er bare ikke noe for meg. Det er supergreie folk jeg jobber med og vi har det veldig trivelig på jobb, men jeg syns disse aktivitetene blir drøyere og drøyere. En eneste gang så har vi vært på bingo på Blå i Oslo, det var kjempegøy. Men virker som mannfolka på jobb MÅ ha en fysisk konkurranse når vi skal samles. Hadde jeg vært leder så hadde jeg vel foreslått noe som var enklere for alle å bli med på, er jo ikke alle som bare kan reise bort en hel helg heller. Fint å se at flere av dere jobber på steder der alle blir inkludert Anonymkode: ab0ee...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker da på når det ikke er corona. Det har vel vært heller labert med noe som helst sosialt via jobb i over 1 år nå. Fikk mail på fredag at vi skulle holde av en helg i begynnelsen av desember, for da skal vi til Nord-Norge og ha julebord med ekstremsport-aktiviteter. Kjenner jeg blir litt oppgitt, for de jeg jobber med tar ikke hensyn til at kanskje ikke ekstremsport er noe for alle. Jeg har artrose i knærne og må være litt forsiktig med en del aktiviteter. Det er så klart frivillig å bli med, men det er alltid sånn hos oss, at julebord skal være så ekstremt med masse aktiviteter og konkurranser. Jeg hadde syntes det var mye mer hyggelig om man bare kunne hatt enn middag og deretter dratt hjem, som de gjør på normale arbeidsplasser. Skal sies at jeg jobber med flest menn, vi er bare 2 damer der. Tidligere har jeg gitt tilbakemelding om andre aktiviteter som kan passe for alle, men det blir nedstemt siden de jeg jobber med er så utrolig konkurransemennesker. Nå maser de om at jeg MÅ bli med, og jeg kan jo bare sitte på hotellet og lese mens de holder på.. de tar liksom ikke et nei! Er dette vanlig på norske arbeidsplasser eller er det litt spesielt? Hvilke aktiviteter pleier dere andre å ha med jobb når det er sommerfest, julebord osv? Anonymkode: ab0ee...fa3 Jeg hadde bare sagt "takk for tilbudet, men dette er nok ikke noe for meg" det holder i lange baner. Anonymkode: bde78...a11 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 En ting en kan være obs på er at en som regel ikke er godt nok forsikra hvis en blir skadet på slike aktiviteter med jobb på fritida. Ellers så synes jeg det er en uting å legge opp til slike aktiviteter hvor ikke alle kan delta. Har en turgruppe må de gjerne få leke seg, men da bør det ikke være eneste tilbudet. Anonymkode: 8777b...faf
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei, det er jo frivillig å bli med. Men de maser fælt allerede. Nå vet vi jo ikke hvordan det blir med restriksjoner og sånn til høsten uansett, men jeg tenker jeg dropper det. Før har vi vært på Voss og drevet med ulike aktiviteter, og rafting i Sjoa. Aldri mer! Det er bare ikke noe for meg. Det er supergreie folk jeg jobber med og vi har det veldig trivelig på jobb, men jeg syns disse aktivitetene blir drøyere og drøyere. En eneste gang så har vi vært på bingo på Blå i Oslo, det var kjempegøy. Men virker som mannfolka på jobb MÅ ha en fysisk konkurranse når vi skal samles. Hadde jeg vært leder så hadde jeg vel foreslått noe som var enklere for alle å bli med på, er jo ikke alle som bare kan reise bort en hel helg heller. Fint å se at flere av dere jobber på steder der alle blir inkludert Anonymkode: ab0ee...fa3 Jeg hadde bare sagt nei takk så får de mene hva de vil. Selv jobber jeg på en arbeidsplass med overvekt av unge barnløse menn. Hver gang det blir arrangert noe utenom jobb skal det skje i 19-20 tiden på en fredag. Dette passer dårlig for en småbarnsmor i 40-årene. Jeg er ofte alene med barna noen dager i uken da far jobber. Men det er ikke helt godtatt som «unnskyldning» det heller merker jeg... Anonymkode: e451d...210 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Sosialt? Hva er det? Vi har ikke engang personalmøter vi så.. Anonymkode: f24e2...73f 1
Jdz Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Hva slags ekstremsport gjør man i Nord-Norge i vinterhalvåret?? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Jeg dropper sosial aktivitet med jobben, fritiden min er for verdifull til å kaste bort på jobb. Anonymkode: 9bf74...a64
skreppamedleppa Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Vi har juleblot og sommerblot som sjefen kaller det med god mat og god drikke.. setter av dag fra ca kl 17, kanskje er det vinsmaking/ølsmaking, etc. I tillegg er det ting som fredagspils, lønningspils etc. Men da er det litt mer individuellt og ikke noe i regi av jobben. Men jeg har veldig gode kolleger som jeg trives godt med så jeg setter pris på tiden sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå