AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #81 Del Skrevet 19. mai 2021 Til spørsmålet ditt: hvorfor får vi ikke dekket mobiltelefon? Fordi vi ikke setter foten ned. Denne saken har UDF i min kommune jobbet med, resultatet er 100 kr i godtgjørelse til kontaktlærere og de med spesielle funksjoner. Det er også gått ut en sterk oppfordring om å ikke røre privat telefon på jobb. Får du ikke gjort jobben din pga manglende redskap? Meld avvik! I vår kommune har de innført tofaktor-autentisering via app eller bankID. Helt ugreit når de samtidig ikke gir oss verktøyene som trengs for å gjøre dette. Men problemet oppstår når vi lukker øynene og godtar, for da kan grensene for hva som er greit alltid skyves på. Å bruke privat tlf på jobb er feil på alle måter. Sikkerhet, personvern, i tillegg til å gjøre oss selv en gedigen bjørnetjeneste ved å selv stille med arbeidsverktøy. Da trengs det ikke at arbeidsgiver stiller opp, vi ordner det selv. Til alle uten godtgjørelse: engasjer forbundet. Slutt å gjøre deg selv og oss andre en bjørnetjeneste. Meld avvik. Anonymkode: b566a...241 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #82 Del Skrevet 19. mai 2021 Albbas skrev (På 18.5.2021 den 11.23): Har vært statlig ansatt i 7 år, i 3 ulike organisasjoner, har aldri sett snurten av en jobbtelefon jeg. At alle saksbehandlere i staten får det er bare tull. Her går det i Skype/Teams, og etter arbeidsdagens slutt er jeg rett og slett ikke tilgjengelig på telefon. Kun de med lederansvar som har egen telefon (eller kostnader til telefonen dekket) på de stedene jeg har jobbet. Og da går det hvertfall ikke i iPhone. 😂 Samme her. Jeg har jobbet i staten i 10 år, og aldri sett en vanlig saksbehandler med sponset mobiltelefon. Her bruker vi skype og teams. Det er kun lederne til lederne som får mobiltelefon og abb her. Albbas skrev (På 18.5.2021 den 12.16): Skjønner ikke hvorfor dere må over på mobil, man har jo mulighet for telefoni i Teams (og Skype, men Teams tar vel over)? Har brukt det alle mine arbeidssteder siden 2014 som sagt, har ikke sett en fasttelefon siden før 2010 jeg... Samme her igjen Genialt med Skype på hjemmekontor, de eksterne som ringer inn når meg jo på samme telefonnummer uansett hvor i verden jeg sitter. Glad jeg slipper å bli prakket på en mobiltelefon, ser for meg at de rundt hadde forventet en annen tilgjengelighet da. Anonymkode: 5270a...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #83 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Jeg har jobbet i staten i 10 år, og aldri sett en vanlig saksbehandler med sponset mobiltelefon. Her bruker vi skype og teams. Det er kun lederne til lederne som får mobiltelefon og abb her. Samme her igjen Genialt med Skype på hjemmekontor, de eksterne som ringer inn når meg jo på samme telefonnummer uansett hvor i verden jeg sitter. Glad jeg slipper å bli prakket på en mobiltelefon, ser for meg at de rundt hadde forventet en annen tilgjengelighet da. Anonymkode: 5270a...29f Vi fikk velge om vi ville ha en beskattet telefon eller en mobil som ligger på kontoret også utenom arbeidstid. En del av oss har jobber der det ikke er veldig pratisk å dra fram Pc'en for å ringe med Skype. F.eks tror jeg det ville blitt fryktelig upraktisk på byggeplasskontroll å måtte frem med Pc'en for å ringe politiet når folk stikker av fra kontroll. Anonymkode: 5e844...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #84 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi fikk velge om vi ville ha en beskattet telefon eller en mobil som ligger på kontoret også utenom arbeidstid. En del av oss har jobber der det ikke er veldig pratisk å dra fram Pc'en for å ringe med Skype. F.eks tror jeg det ville blitt fryktelig upraktisk på byggeplasskontroll å måtte frem med Pc'en for å ringe politiet når folk stikker av fra kontroll. Anonymkode: 5e844...fdb Du trenger ikke bruke PC-en for å ringe med Skype. Anonymkode: 5270a...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. mai 2021 #85 Del Skrevet 20. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du trenger ikke bruke PC-en for å ringe med Skype. Anonymkode: 5270a...29f ... Hvis man ikke har mobil må man jo det. 😛 Det er derfor ledere (på alle nivåer) hos oss har mobil, de er ofte utenfor huset. Da er de tilgjengelig både på mobilnr og vanlig telefonnummer via telefoni i Teams/Skype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #86 Del Skrevet 20. mai 2021 Saksbehandler i det offentlige her også. Ingen av mine kolleger får dekket noenting, heller ikke mobiltelefon. Selv om vi nå må bruke mobilen til å logge oss på alle nettløsningene vi bruker, må sikkert taste inn 10 ulike koder som sendes til mobilen min hver eneste dag, for å få åpnet saksbehandlerverktøy i "sikre løsninger"...... Anonymkode: 0887e...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå