AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #41 Del Skrevet 15. mai 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Er dette er stort problem? For de fleste vil det lønne seg å utvidet abonnementet sitt litt fremfor å få gratis telefon. Man skattes ekstremt av telefongodtgjørelse. Den eneste måten det kan lønne seg på, er at man får ny telefon hvert år og ville ha kjøpt ny telefon hvert år. Nå er reglene endret slik at mobilabonnementet kan gis som gave inntil kr. 5 000,- i året. Anonymkode: 5e844...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #42 Del Skrevet 15. mai 2021 Her går kommunikasjon over SchoolLink, Showbi eller gjennom klassetelefon. Kontakter ikke lærere på privaten. Det er bare snålt Anonymkode: ac240...77e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. mai 2021 #43 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå er reglene endret slik at mobilabonnementet kan gis som gave inntil kr. 5 000,- i året. Anonymkode: 5e844...fdb Et bedriftsabonnement er dyrere enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #44 Del Skrevet 15. mai 2021 Brunello skrev (21 minutter siden): Er dette er stort problem? For de fleste vil det lønne seg å utvidet abonnementet sitt litt fremfor å få gratis telefon. Man skattes ekstremt av telefongodtgjørelse. Den eneste måten det kan lønne seg på, er at man får ny telefon hvert år og ville ha kjøpt ny telefon hvert år. Man trenger jo ikke å utvide abonnementet! De aller fleste abonnementet har jo gratis telefon og sms inkludert, og så lenge du har WiFi på jobb og hjemme trengs ikke mobilnettet å brukes til jobbrelaterte ting på internett! Anonymkode: d1886...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #45 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg blir litt sprø av all telefonjobben jeg har som lærer. Foreldre som ringer for å få min godkjenning og velsignelse til å reise på ferie, foreldre som ønsker min vurdering på om barnet er sykt eller ikke, foreldre som lurer på om de skal sende med gymtøy (står på ukeplanen men er visst enklere å ringe), foreldre som ringer 5 minutter før skolestart og melder i fra om sykt barn og lurer på hva barnet kan jobbe med hjemme den dagen. Har det virkelig blitt så lav terskel for å kontakte læreren? Aner foreldrene ingenting om hvor hektisk vi har det rett før undervisning? Og hva som egentlig er jobben vår? (Undervisning). I tillegg sendes masse meldinger i løpet av dagen. Den og den skal være med den hjem, den har glemt matboksen, kan jeg sende den ut da og da for å hente, kan jeg passe på at hun får med engelskboka hjem? Altså jeg har allerede verken til til matpakke eller tissing i løpet av undervisningsdagen. Hvordan i huleste forventer foreldrene at slike ting skal følges opp mens jeg er opptatt med 25 barn? Sjeleglad jeg ikke har gitt disse privatnummeret mitt. De hadde spist meg helt opp. Vi har av personvern heller ikke lov til å bruke privattelefon. Både med tanke på hva slags informasjon som kan komme inn, samt at dokumentasjon skal være mulig å finne igjen når lærere slutter. Og jeg kan faktisk ikke huske at mamma eller pappa noen gang kontaktet skolen når jeg gikk der selv. Har terskelen blitt så mye lavere i løpet av 25 år? Anonymkode: bc72c...de0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #46 Del Skrevet 16. mai 2021 Brunello skrev (13 timer siden): Et bedriftsabonnement er dyrere enn det. Alle trenger ikke bedriftsabonnement. Mange arbeidstaker får utgiftsrefusjon på abonnement de velger selv. Når man har fått gaver for kr. 5 000,- blir det skatteplikt på de som overstiger beløpet. Anonymkode: 5e844...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #47 Del Skrevet 16. mai 2021 Ihvertfall kontaktlærere bør utstyres med jobbmobil, noe annet er helt uhørt. det trenger ikke å være den nyeste modellen heller. Mange bruker deler dessverre sitt privatnummer for å være "greie". I praksis undergraver og saboterer de for sine kolleger. Anonymkode: 1413b...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #48 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jobber selv som kontaktlærer og har en jobbtelefon der alt av kommunikasjon med foresatte foregår. Ville ikke falt meg inn å kommunisere med foresatte via privat telefon - det er heller ikke innafor når det kommer til personvern, tenker jeg. Anonymkode: b1933...bdc Er det en telefon per trinn da? Hos oss har vi en på delen for alle ansatte. Altså 45 lærere.. Det funker svært dårlig. I fjor, under den første nedstengningen, fikk jeg en ganske mye større telefonregning enn normalt. Ble pålagt å ringe foreldrene i gruppa mi flere ganger i uka. Utrolig kjipt at slikt skal gå fra egen lomme. Anonymkode: 690a6...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #49 Del Skrevet 16. mai 2021 Vi har ikke privatnummeret til våre barns lærere. All kommunikasjon går via trinntelefonen. Ingen grunn til at de lærerne skulle fått dekket privattelefonen i alle fall. Anonymkode: 06e85...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #50 Del Skrevet 16. mai 2021 På vår skole sender skoleledelsen ut et infohefte der alle ansatte sitt private mobilnummer står oppført. Vi har ikke jobbtelefon. Selv om vi har en plattform for kommunikasjon hjem-skole, er det mange foreldre som heller sender sms, ringer, skriver på messenger eller sender e-post. Elevene sender også meldinger på messenger. Dette skjer til alle døgnets tider og selv om det er ferie/høytid. Det er ingen felles policy på hvordan man skal håndtere dette, så noen lærere FaceTimer med elever midt på natta, og svarer på meldinger når som helst, mens andre prøver å skape en distanse og sette ned foten. Fungerer altså dårlig når det ikke er en felles policy på hvordan vi skal gjøre det. Vi bruker også privat mobil til kontakt med diverse instanser. Vi har ingen rom vi kan gå til for å snakke i telefon, så det blir ofte gjort i det åpne kontorlandskapet der alle ca 30 lærere har kontorplass. Anonymkode: 10f88...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #51 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det en telefon per trinn da? Hos oss har vi en på delen for alle ansatte. Altså 45 lærere.. Det funker svært dårlig. I fjor, under den første nedstengningen, fikk jeg en ganske mye større telefonregning enn normalt. Ble pålagt å ringe foreldrene i gruppa mi flere ganger i uka. Utrolig kjipt at slikt skal gå fra egen lomme. Anonymkode: 690a6...7d4 Vil bare legge til at de fleste foreldre er veldig fine og respekterer fritid vs arbeidstid. Men så er det jo noen som tenker det er innafor å sende meldinger eller ringe til alle døgnets tider. Er ofte jeg drøyer med å svare til dagen etter (hvis det ikke er noe veldig viktig), og da svarer jeg på mail, men de tar ikke hintet. Har også opplevd å bli kontaktet på sms flere ganger, en periode da jeg var sykemeldt. Da var det informert om at jeg ikke var på jobb på ukeplanen, og jeg sa ifra til foreldrene flere ganger, men de fortsette bare.. Anonymkode: 690a6...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2021 #52 Del Skrevet 16. mai 2021 Brunello skrev (16 timer siden): Er dette er stort problem? For de fleste vil det lønne seg å utvidet abonnementet sitt litt fremfor å få gratis telefon. Man skattes ekstremt av telefongodtgjørelse. Den eneste måten det kan lønne seg på, er at man får ny telefon hvert år og ville ha kjøpt ny telefon hvert år. Hva er "ekstremt"? Jeg har jobbtelefon og det månedlige beløpet trukket i skatt med min inntekt er ca 124. Da får jeg ny telefon når jeg måtte trenge det og kan ringe så mye jeg vil. Et abonnement med telefon ny ca annet hvert år ville kostet minst dobbelt så mye med tilsvarende telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mai 2021 #53 Del Skrevet 16. mai 2021 Blondie65 skrev (Akkurat nå): Hva er "ekstremt"? Jeg har jobbtelefon og det månedlige beløpet trukket i skatt med min inntekt er ca 124. Da får jeg ny telefon når jeg måtte trenge det og kan ringe så mye jeg vil. Et abonnement med telefon ny ca annet hvert år ville kostet minst dobbelt så mye med tilsvarende telefon. Ekstremt er nok å ta litt i. Men dersom man bare får dekket kostnadene ved å ringe/sende sms, vil det lønne seg for de aller fleste å ha et abonnement der det er fri bruk av disse tjenestene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #54 Del Skrevet 16. mai 2021 På min skole har vi kommunikasjon mellom lærere på samme trinn via app på telefonen, samt vi trenger telefon hver gang vi skal logge oss på pc. Vi prøvde gjennom fagforeningen å få telefontilskudd, men alle 40 fikk avslag. Anonymkode: e5773...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #55 Del Skrevet 16. mai 2021 Blondie65 skrev (1 time siden): Hva er "ekstremt"? Jeg har jobbtelefon og det månedlige beløpet trukket i skatt med min inntekt er ca 124. Da får jeg ny telefon når jeg måtte trenge det og kan ringe så mye jeg vil. Et abonnement med telefon ny ca annet hvert år ville kostet minst dobbelt så mye med tilsvarende telefon. Man blir skattlagt for max kr. 4 392,- per år for elektronisk kommunikasjon, så ekstremt er det slett ikke. Anonymkode: 5e844...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #56 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg er lærer, og nekter å gi ut mitt private telefonnummer. Foresatte får sende mail, så svarer jeg der eller ringer tilbake fra en telefon på skolen. Anonymkode: b19e4...8e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 16. mai 2021 #57 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man blir skattlagt for max kr. 4 392,- per år for elektronisk kommunikasjon, så ekstremt er det slett ikke. Anonymkode: 5e844...fdb Dette. Og for de fleste er det max 150 kr pr mnd i kostnad (ekstra skatt) Hvor mange av dere har et abonnement og en telefon som blir billigere enn det over tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #58 Del Skrevet 17. mai 2021 Brunello skrev (På 15.5.2021 den 22.13): Et bedriftsabonnement er dyrere enn det. Jeg får 50 GB bedriftsabo fra Telenor som gave. Anonymkode: ba9b3...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #59 Del Skrevet 17. mai 2021 Blått skrev (På 15.5.2021 den 21.24): Kan jeg spørre hva dere bruker mobilen til? Vi kommuniserer med læreren via en app. Kan ikke huske sist jeg ringte læreren eller noen i skolesystemet. Alt går via app Er ikke ts, men lærer. Mye i forhold til sykdom, kroppslving, frisørtimer, legetimer, beskjeder som skal gis til barn, ringe taxi for en elev hver dag som ikke greier hel skoledag, og sms hjem med beskjed til foresatte at eleven er på vei, samtaler med helsesykepleier, Bup og PPT. Samt info om hendelser som foreldre må informeres om. Pluss Samarbeid med kollegaer... pluss pluss Vi er mobilfri skole, så foreldrene har ikke anledning til å kontakte barna annet enn gjennom oss i skoletiden. Vi har en jobbmobil på deling 2 og 2 klasser. Men den blir liggende igjen på skolen etter fire. Anonymkode: 1696a...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #60 Del Skrevet 17. mai 2021 Glemte å legge til at elever også stadig melder eller ringer... (ungdomsskole) Hadde vært greit med egen jobbtelefon til i allefall vi kontaktlærere! Anonymkode: 1696a...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå