AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #21 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Håper nesten at du tuller? Er lærer for 60 elever, blir mange sms frem og tilbake til både de og foreldre. For ikke å snakke om diverse instanser som vi samarbeider tett med. Anonymkode: 35afe...5b7 Innføre telefontid? Anonymkode: 803fc...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #22 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, og det er provoserende at bekjente av meg med rolige jobber typ saksbehandler i Staten får splitter ny iPhone annenhver år. Anonymkode: 35afe...5b7 Jeg har mange kollegaer som har det du sikkert ville sagt er "rolige jobber typ saksbehandler" og de får mobil av arbeidsgiver fordi fasttelefon er i ferd med å fases ut og her er den lagt ned. Det fleste av dem har en privat mobil i tillegg fordi de ikke vil at klienter skal ringe på kveldstid. Jobbmobilen ligger på kontoret. Så klart får de nye telefoner når de får telefoner. Og en mobil har begrenset levetid. Anonymkode: 5e844...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #23 Del Skrevet 15. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og det er provoserende at bekjente av meg med rolige jobber typ saksbehandler i Staten får splitter ny iPhone annenhver år. Anonymkode: 35afe...5b7 Det som egentlig er kjernen her er jo at du er misunnelig og har lyst på en ny gratis telefon, ikke at lærere trenger jobbtelefon. I min kommune går all kommunikasjon via en app / webside, det gir ikke så mye mening at lærere skal få dekket telefon. Folk med kontorjobb får dekket mobil fordi den brukes en del (teams, mobilt internett etc.) Det kan føles urettferdig, men jeg synes ærlig talt ikke det er feil Anonymkode: a6501...e67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #24 Del Skrevet 15. mai 2021 Hadde nektet å bruke privatmobil til jobb. Anonymkode: 730e7...16c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #25 Del Skrevet 15. mai 2021 Jeg fikk tilbud om jobbtelefon, men ønsket ikke det. Ble billigere å ha og bruke egen. Anonymkode: 697e2...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #26 Del Skrevet 15. mai 2021 Der jeg jobber (som kontaktlærer) må alle bruke sin private telefon og ingen får godtgjørelse. Jeg betaler ikke noe mer for å bruke telefonen i jobbsammenheng, så jeg ser ikke problemet. Jeg opplever sjeldent at foreldre tar kontakt på ugunstige tidspunkter når det ikke er noe viktig. Anonymkode: 3ee0e...7ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #27 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde nektet å bruke privatmobil til jobb. Anonymkode: 730e7...16c Jeg også. Har kontantkort. Jobber heldigvis ikke som lærer. Anonymkode: affdf...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 15. mai 2021 #28 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, og det er provoserende at bekjente av meg med rolige jobber typ saksbehandler i Staten får splitter ny iPhone annenhver år. Anonymkode: 35afe...5b7 Så bruker de den vel hele dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #29 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For min del handler det om å skape litt avstand til hjemmene. Noen foreldre er ikke så sosialt intelligente når det gjelder deres barn, og tror at de bare kan ringe når det passer dem. Det sagt så verdsetter jeg gode skole-hjem relasjoner, men i 99% av tilfellene handler slike telefoner på, min fritid, om ting som lett kunne stått seg til dagen etterpå. Anonymkode: 9bf2a...13b Men det løser du enkelt med å bli streng til de som maser om unødvendige ting etter arbeidstid, du kan bare lese meldingen og legge den bak øret til dagen etterpå før du svarer, om noen ringer så avviser du samtalen og skriver en sms om at de får kontakte deg dagen etterpå i et visst tidsrom. Eller så kan du ta mobilen i «ikke forstyrr» fra kl 17.00 f.eks., og de som får lov å kontakte deg legger du til i godkjent liste slik at telefonen bare lager lyd når noen av disse ringer eller sender sms til deg! Anonymkode: d1886...91c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #30 Del Skrevet 15. mai 2021 Fra 2021 slipper jeg å bli beskattet for mobilbruk. Det skyldes at gaver inntil 5 000 kr nå er skattefrie. Selskapet jeg jobber for har bestemt at vi får mobilabonnementet (50 GB fra Telenor) som gave. Har heldigvis en jobb hvor ingen kontakter meg på kveldstid, og det meste av kontakt skjer nå på eks. Teams. Anonymkode: ba9b3...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #31 Del Skrevet 15. mai 2021 Jeg jobber i staten, og får ikke ny iPhone hvert år. 😉 Vi får en mobilgodtgjørelse på ca. 100 kroner i måneden. Mobilen i seg selv er privat. Om de ønsket at vi skulle bruke mobilen for å bekrefte diverse innlogginger, så måtte de nesten det (med litt hjelp fra fagforening). Anonymkode: 81ea4...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 15. mai 2021 #32 Del Skrevet 15. mai 2021 Lærer på vgs her, vi får 100 kr pr. mnd som telefon godtgjørelse. Bruker privattelefonen MYE i jobbsammenheng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #33 Del Skrevet 15. mai 2021 På «min» skole er det flere lærere som selv har valgt å dele sitt private nr. Det er de absolutt ikke nødt til. Vi har telefoner på alle arbeidsrom og i alle klasserom (og diverse andre steder). I tillegg foregår mye av kommunikasjonen via e-post. Dersom arbeidsgiver krever at man skal bruke privat telefon og/eller være tilgjengelig utenfor arbeidstid bør man selvsagt få godtgjørelse, ellers synes jeg det er unødvendig. Anonymkode: e0f41...2f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 15. mai 2021 #34 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Der jeg jobber (som kontaktlærer) må alle bruke sin private telefon og ingen får godtgjørelse. Jeg betaler ikke noe mer for å bruke telefonen i jobbsammenheng, så jeg ser ikke problemet. Jeg opplever sjeldent at foreldre tar kontakt på ugunstige tidspunkter når det ikke er noe viktig. Anonymkode: 3ee0e...7ef Vær bare klar over en ting, vet ikke om du bare har mobiltelefon eller du i tillegg enten har ordinær fasttelefon (Som vel snart fases ut over landet). Eller har IP telefon hjemme. For har du IP telefon hjemme så vil vær telefon du foretar med den til en mobiltelefon koste deg ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. mai 2021 #35 Del Skrevet 15. mai 2021 Rart hvordan man forventer at andre skal sette grenser eller stille krav på vegne av en selv.... Hvorfor i H... er det sånn?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 15. mai 2021 #36 Del Skrevet 15. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Helt tragisk. Er det en yrkesgruppe som bruker mobil mye i jobben er det vel lærere. Mens diverse offentlig ansatte får betalt alt. Anonymkode: 35afe...5b7 Kan jeg spørre hva dere bruker mobilen til? Vi kommuniserer med læreren via en app. Kan ikke huske sist jeg ringte læreren eller noen i skolesystemet. Alt går via app 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #37 Del Skrevet 15. mai 2021 du må jo uansett betale for det. Forskjellen er bare at det trekkes fra skatten Anonymkode: 13029...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #38 Del Skrevet 15. mai 2021 Får ikke noe dekket her på min vgs, så den brukes ikke i jobbsammenheng. Vi er flere på avdelingen som nekter. For mange bruker enda frivillig privat telefon til at de er villig til å gi noen former for kompensasjon. Har en ‘fasttelefon’ på kontorplassen. Utenom det må jeg kontaktes via e-post. Elevene kan skrive til meg via fb, har en egen ‘jobbkonto’ der. Anonymkode: 00c58...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. mai 2021 #39 Del Skrevet 15. mai 2021 Er dette er stort problem? For de fleste vil det lønne seg å utvidet abonnementet sitt litt fremfor å få gratis telefon. Man skattes ekstremt av telefongodtgjørelse. Den eneste måten det kan lønne seg på, er at man får ny telefon hvert år og ville ha kjøpt ny telefon hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #40 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk med kontorjobb får dekket mobil fordi den brukes en del (teams, mobilt internett etc.) Det kan føles urettferdig, men jeg synes ærlig talt ikke det er feil Poenget her er at lærere har 50% kontorjobb og mange av dem bruker privat mobil mye, både på dag og kveld. Anonymkode: fd043...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå