Gå til innhold

Lærere - hvorfor i H... må vi betale mobil og abonnement selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helt tragisk. Er det en yrkesgruppe som bruker mobil mye i jobben er det vel lærere. Mens diverse offentlig ansatte får betalt alt. 

Anonymkode: 35afe...5b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen

Du må skatte såpass mye av å få dette dekket at det ofte ikke lønner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber selv som kontaktlærer og har en jobbtelefon der alt av kommunikasjon med foresatte foregår. Ville ikke falt meg inn å kommunisere med foresatte via privat telefon - det er heller ikke innafor når det kommer til personvern, tenker jeg. 

Anonymkode: b1933...bdc

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her på vår skole bruker alle sin private..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På vår skole bruker alle sin private mobil, men får månedlig telefongodtgjørelse fra arbeidsgiver. 

Anonymkode: 0e5c2...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av prinsipp bruker jeg aldri min mobil til noe med jobb. 

Anonymkode: 9bf2a...13b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På min skole får alle en jobbtlf, greit å slippe å bruke sin private. Tar ikke jobbtlf om kvelden 🙂

Anonymkode: 4e9a9...c78

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er offentlig ansatt og her jeg bor har Telenor lagt ned fasttelefon-nettet, så da er det jo ikke noe alternativ til mobil. Vi fikk velge mellom en beskattet mobil eller en ikke-beskattet mobil. 

Anonymkode: 5e844...fdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt flere barn i skole gjennom snart 11 år. Jeg har aldri kontaktet kontaktlærer eller blitt kontaktet av kontaktlærer på annet enn skoles telefon.

Anonymkode: c7294...ba3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det en yrkesgruppe som bruker mobil mye i jobben er det vel lærere

Jaha, hva brukes telefonen til da? Høres unektelig rart ut at lærere bruker mer mobil enn andre, ville egentlig tenkt det motsatte

Anonymkode: a6501...e67

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man betaler jo ikke for å ringe eller bli ringt til eller sende/motta sms, så jeg skjønner ikke at du trenger å få telefonregningen dekket!

Anonymkode: d1886...91c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jaha, hva brukes telefonen til da? Høres unektelig rart ut at lærere bruker mer mobil enn andre, ville egentlig tenkt det motsatte

Håper nesten at du tuller?

Er lærer for 60 elever, blir mange sms frem og tilbake til både de og foreldre. For ikke å snakke om diverse instanser som vi samarbeider tett med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De blir kontaktet av foreldrene til Pernille som vil ha en forklaring på hvorfor Pernille ikke fikk 6 på norsktentamen, eller av mammaen til Petter som lurer på hvor gymbagen hans er klokken 22 om kvelden.

Anonymkode: f64e9...039

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi dere finner dere i det?

Om det ikke står noe om jobbtelefon eller godtgjøring av bruk av annen mobiltelefon i arbeidsavtalen, er det nesten en selvfølge å si at da har du ingen telefon i jobben. Foresatte får kommunisere på e-post og denne sjekkes kun i passende intervall i arbeidstiden. 

Om dere er konsekvente på dette, overlates det til FAU etc. å legge press på skolen for å ta seg en bolle og skaffe dere jobbtelefoner. 

Anonymkode: e97ec...31b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man betaler jo ikke for å ringe eller bli ringt til eller sende/motta sms, så jeg skjønner ikke at du trenger å få telefonregningen dekket!

Anonymkode: d1886...91c

For min del handler det om å skape litt avstand til hjemmene. Noen foreldre er ikke så sosialt intelligente når det gjelder deres barn, og tror at de bare kan ringe når det passer dem. 

Det sagt så verdsetter jeg gode skole-hjem relasjoner, men i 99% av tilfellene handler slike telefoner på, min fritid, om ting som lett kunne stått seg til dagen etterpå.

Anonymkode: 9bf2a...13b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt på trynet. Min søster er lærer og en av grunnene til at hun gikk over i voksenopplæringen er at hun ble nedringt av foreldre som forlangte svar sent på kvelden. Må være sykt plagsomt å måtte bruke sin egen telefon til foreldrekontakt. 

Anonymkode: affdf...eba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi dere finner dere i det?

Om det ikke står noe om jobbtelefon eller godtgjøring av bruk av annen mobiltelefon i arbeidsavtalen, er det nesten en selvfølge å si at da har du ingen telefon i jobben. Foresatte får kommunisere på e-post og denne sjekkes kun i passende intervall i arbeidstiden. 

Om dere er konsekvente på dette, overlates det til FAU etc. å legge press på skolen for å ta seg en bolle og skaffe dere jobbtelefoner. 

Anonymkode: e97ec...31b

Ja. Enig i at dette hadde vært lurt. Men tviler på at det kommer til å skje. Da måtte hele lærergruppen ha stått sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, og det er provoserende at bekjente av meg med rolige jobber typ saksbehandler i Staten får splitter ny iPhone annenhver år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen fylker får lærerne i videregående dekket mobil. Ulike ordninger i forskjellige fylker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får dekker jobbtelefon. Men mesteparten av dialogen går nå via appen Transponder, så da slipper vi sms og så videre i stor grad. Mye bedre slik! 

Anonymkode: b563a...5e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...