Gå til innhold

Samboer sier plutselig at jeg kan gå med sminke etter å ha "nektet" meg i lang tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før barna kom for 3 år siden gikk jeg med full pakke av sminke nesten hele tiden - men det så naturlig ut. Etter barna kom har det blitt delvis litt her og der, men har alltid hatt litt sminke på. 

Når jeg møtte samboer og 2 år frem i tid så sa han at jeg ikke trengte og gå med sminke fordi det såg så stygt ut og smittet av osv, og jeg var finest naturlig. Hver gang jeg prøvde å sminke meg så mente han at jeg måtte ta det av for det var stygt. Jeg har kun gått med maskara og tegnet litt på brynene. 

plutselig de siste ukene så sier han at jeg må sminke meg, du skulle sminket deg før vi gikk ut ( vanlig handling ) kan du ikke ta på deg litt sminke, du kler det. Det er fint. 

etter å ha vært motstander i 2 år og sagt hele tiden både meg og andre hvor stygt han mener det er. vi har hatt våres problemer og vi skal nå bo hver for oss. Men hva er greien? Føler det er noe psykisk med det her, siden han har drevet meg psykisk vold. Hvorfor skal han plutselig endre mening for noe han har vært motstander av hele livet? Føler nesten da det blir sånn at han mener jeg er stygg og jeg må få på meg sminke. ( er ingen endringer i huden eller noe ) 

Anonymkode: 9defd...568

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, han bare manipulerer deg, det er ingen annen mening enn at han vil ha makt over deg. 

Anonymkode: b32e1...d52

• Liker 16
Gjest Chroma
Skrevet

Både at han «nekter» deg og ber deg sminke deg er helt på tryne, det bestemmer du da selv! 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, manipulering har jeg fått nok av, og alt det psykiske så er en grunn for at jeg flytter. 

syns bare det med sminken var helt på tryne merkelig oppførsel. 😅  ts

Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over hva enkelte finner seg i av partneren sin. Om du sminker deg eller ikke, bestemmer faktisk du selv.

• Liker 7
Gjest TheCatLady
Skrevet

Hvorfor er det han som bestemmer det? 

Greit nok å ha en preferanse på hva man liker best og gjerne komme med komplimenter, men dette er jo så feil som det kan forbli. Han sier jo det fordi han vet at du tar det til deg og lar han få bestemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er greien?

Greien er samboern din. Han høres ut som en gjøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når dere har bodd sammen, har han ikke ønsket at andre menn skal se på deg, derfor har han nektet deg sminke, men nå som dere skal flytte hver for dere, har han behov for å trykke deg ned ved å påpeke hvor fin du er med sminke (underforstått hvor lite fin du er uten sminke). 

Drit i ham, han oppfører seg som en hevngjerrig dust og det er så gjennomskuelig at det bare er pinlig og patetisk.

Anonymkode: e138d...37f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Før barna kom for 3 år siden gikk jeg med full pakke av sminke nesten hele tiden - men det så naturlig ut. Etter barna kom har det blitt delvis litt her og der, men har alltid hatt litt sminke på. 

Når jeg møtte samboer og 2 år frem i tid så sa han at jeg ikke trengte og gå med sminke fordi det såg så stygt ut og smittet av osv, og jeg var finest naturlig. Hver gang jeg prøvde å sminke meg så mente han at jeg måtte ta det av for det var stygt. Jeg har kun gått med maskara og tegnet litt på brynene. 

plutselig de siste ukene så sier han at jeg må sminke meg, du skulle sminket deg før vi gikk ut ( vanlig handling ) kan du ikke ta på deg litt sminke, du kler det. Det er fint. 

etter å ha vært motstander i 2 år og sagt hele tiden både meg og andre hvor stygt han mener det er. vi har hatt våres problemer og vi skal nå bo hver for oss. Men hva er greien? Føler det er noe psykisk med det her, siden han har drevet meg psykisk vold. Hvorfor skal han plutselig endre mening for noe han har vært motstander av hele livet? Føler nesten da det blir sånn at han mener jeg er stygg og jeg må få på meg sminke. ( er ingen endringer i huden eller noe ) 

Du gjør det når du selv har lyst, slik burde det være, men du er styrt av han. 

Anonymkode: 37cc7...82a

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som om han prøver å få deg til å få dårlig selvfølelse/se at han kontrollerer deg. 

Anonymkode: b7044...cc2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 40c35...94c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...