Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt undervektig, ønsker barn og har fått beskjed om å gå opp. Men jeg får det ikke til og må supplere med usunne saker for å i det hele tatt prøve. Har noen tips? Jeg vil jo ikle få helseproblemer av usunn mat heller, men skjønner ikke hvordan jeg ellers skal få det til. Bruker fett der jeg kan og mellommåltider. 

Anonymkode: dcdb3...40f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være lurt å telle kalorier for å være sikker på at du faktisk spiser i overskudd. Da jeg måtte gå opp i vekt, måtte jeg drikke masse juice og melk en periode (for eksempel 1 stort glass av hver til hvert måltid) og var mett konstant fordi jeg måtte spise så mye. Satt og brakk meg og spiste på omgang. Det løsnet etter et par uker og da kunne jeg spise mer om gangen i stedet for å spise noe hver time. 

Nå har jeg motsatt problem 😆 Har 23 i BMI og sliter med å ikke gå opp i vekt da jeg er blitt skikkelig glad i mat.

Anonymkode: ef5cd...61e

• Liker 1
Skrevet

Jeg får næringstilskudd på blå resept.. Drikker da Nestle sin Resource complete , nøytral smak, blandet i melk med O`boy.- to til tre ganger daglig i perioder. Jeg liker ingen av de ferdige næringsdrikkene, men det finnes utrolig mange!! Alle kan kjøpes reseptfritt. Så om du drikker dette i tillegg til det du pleier å spise, så vil det hjelpe på 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nøtter, yoghurt og frukt hver dag! Biola, melk og juice til måltid. Økologiske tørket aprikos og mango kan du spise hver dag. 
Hvis du liker peanøttsmør er det kaloririkt og næringsrikt. Jeg elsker moden banan med masse peanøttsmør på. Litt godteri hver dag går helt fint så lenge du spiser masse grønnsaker og frukt også.

Anonymkode: 14928...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt nytte av både næringstilskudd og peanøttsmør, som de nevner over :) Før vi kom dit at vi trengte hjelp med å få barn, pleide jeg alltid å ha med meg nøtter i veska. Jeg trodde at småspising av nøtter, som jeg er veldig glad i, ville før til at jeg fikk i meg mer kalorier samlet. Men da jeg ble mer bevisst på det, ble jeg klar over at det gjorde meg mett, slik at jeg orket mindre porsjoner til måltidene. For meg har det vært bedre å tilføre noe ekstra, som ikke tok større plass i magen, til de måltidene jeg alt spiste. 

Anonymkode: b2621...727

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, tror jeg skal prøve med masse ekstra kaloririk drikke, eks helmelk med sjokoladepulver😊

Skrevet

Prøv å lage tyntflytende smoothier som drikke imellom måltider. Male opp mandler osv i noe med melk så får du mange kalorier men det vil føles som drikke 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror at du må spise junk og godteri for å gå opp i vekt så vet du rett og slett ikke nok om mat. Det er masse kalorier i fet fisk som f eks laks og makrell. Avocado inneholder også masse kalorier og sunne fettsyrer. Det samme med nøtter, og grovt brød med mye frø gir også flott, sunn næring pluss en god del kcal. Det er bare dumt å lasse på med hvitt sukker og mettet fett, det gjør deg neppe godt i lengden. Problemet blir fort motsatt om du venner deg til tomme kalorier og mettet fett.

Anonymkode: 9cc2e...99d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du tror at du må spise junk og godteri for å gå opp i vekt så vet du rett og slett ikke nok om mat. Det er masse kalorier i fet fisk som f eks laks og makrell. Avocado inneholder også masse kalorier og sunne fettsyrer. Det samme med nøtter, og grovt brød med mye frø gir også flott, sunn næring pluss en god del kcal. Det er bare dumt å lasse på med hvitt sukker og mettet fett, det gjør deg neppe godt i lengden. Problemet blir fort motsatt om du venner deg til tomme kalorier og mettet fett.

Anonymkode: 9cc2e...99d

Jeg spiser de matvarene, men det er faktisk begrensa hvor mye av det jeg orker å trykke i meg, har mer plass og matlyst når jeg kan gå over til litt søtt etter måltidet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...