AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Om man lever manus på en bok til et forlag og man får avslag, får man noen tilbakemelding på hva som kunne vært bedre? Anonymkode: 9614a...c03
mordi Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om man lever manus på en bok til et forlag og man får avslag, får man noen tilbakemelding på hva som kunne vært bedre? Anonymkode: 9614a...c03 lever?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 mordi skrev (Akkurat nå): lever? Skulle stå leverer 🙂 Anonymkode: 9614a...c03 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Tviler på at de gidder å bruke tid på å gi kommentarer til en bok de ikke skal anta. Hvorfor skal de jobbe gratis? Anonymkode: f9c84...7be 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tviler på at de gidder å bruke tid på å gi kommentarer til en bok de ikke skal anta. Hvorfor skal de jobbe gratis? Anonymkode: f9c84...7be Gi tilbakemeldinger for å forbedre boka til utgivelse? Anonymkode: 22f0d...af7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gi tilbakemeldinger for å forbedre boka til utgivelse? Anonymkode: 22f0d...af7 Da får man ikke avslag, men blir antatt. De færreste (om noen) bøker blir gitt ut nøyaktig slik de ble levert inn til forlaget. Anonymkode: f9c84...7be 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Det kan jeg aldri tenke meg, det ville jo vært veldig ressurskrevende og med null gevinst for forlaget. Da tenker jeg på bøker hvor man ser at her er det ikke kjangs, gjerne etter få sider. Det er vel først når du har levert inn et manuskript som de faktisk ønsker å utgi at du får hjelp og kommentarer til det før den skal publiseres. Det er jo ikke bra butikk å jobbe gratis, tenk å sitte og lese jeg vet ikke jeg hvor mange hauger med manuskripter man får og sitte og skulle kommentere på alle og veilede når man ikke skal publisere. Anonymkode: cf2ff...d14 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Nei, som førstegangsforfatter er det ja/nei. Anonymkode: cf152...e3c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Nei. Snakker av erfaring. Anonymkode: 0c932...39e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 Var medlem av forfatterskolen en stund og der sa de som så: får du ett kort svar om at: fint manus men ikke det vi leter etter akkurat nå det betyr nei nei nei vi er ikke interressert Får du ett lenger svar med alt som er galt med boken er er faktisk litt interressert og sjekker om du er villig til å endre ting ( før du sender det inn på nytt) Betyr: de vil ikke binde seg men de syns dette er noe som fenger. Snakket med masse førstegangsforfatter ( ja som var førstegangs-antatt) og de fortalte de hadde vært gjennom maaaange runder med forandringer og ny innsendinger og ny forslag til forandring før de ble antatt. Noen hadde forandret boken totalt til slutt og hold på månede etter månede med frem og tilbake. De sa også at om du først ble antatt så hørte du litt til forlaget og de håpet du kom med mer de kunne se på og endre i og jobbe med. De vil jo tjene penger og håper på mer om du er lydhør for forandringer. Derfor høy terskel for å anta første bok. var medlem der ett år og fråtset i videoer og info. Anbefales ( det er på nett) Har ikke tenkt å bli forfatter men er nysgjerrig på hvordan ting funker og dette var ett spennede tema syns jeg Anonymkode: 11eb8...d9f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 De forskjellige forlag liker jo også å gi ut forskjellig ting.. mulig alle vet det. Ikke jeg he he Anonymkode: 11eb8...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå