Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt dette årsstudiet som kunne fortalt litt om hvordan det var mtp vanskelighetsgrad, undervisningskvalitet, studiemiljø  osv. Er det eks maange eldre studenter, eller er de fleste 18-20.

Anonymkode: 9e238...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har studert engelsk ved UiA, riktignok bachelor og master. Årsstudiet er førsteåret av bacheloren, så da var vi en blanding av bachelor- og årsstudiumstudenter.

Synes generelt det var et godt studiemiljø og dyktige forelesere. Professorer og forelesere fra både USA og UK, mange med ulike spesialfelt som har undervist lenge. En av dem blir stadig referert til som Storbritannia-ekspert i blant annet VG og andre store riksmedier. Har inntrykk av at UiA har bygget opp et sterkt og bra engelsk-miljø med høy kvalitet og mye forskning.

Litt vanskelig å si noe om vanskelighetsgrad/nivå siden det kan oppleves veldig individuelt, men for min del var studiene spennende og morsomme. Jeg synes verken det var spesielt vanskelig eller spesielt lett. Midt på treet. Jeg syntes nok fonetikken var verst, men utover det så var det et innholdsrikt studie. 

Alderen på studentene var alt fra studenter på 18 år til studenter i 30-årene. Det er jo relativt store kull, i hvert fall da jeg gikk der, så det var en god blanding.  Jeg begynte selv som student ved UiA da jeg var 23 år, og opplevde at de fleste var på min alder +/- 5 år.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker uia nettopp fordi det er så spredning i alder på universitetet. Likte meg godt der, men studerte ikke engelsk. 

Anonymkode: 62c1a...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (17 timer siden):

Har studert engelsk ved UiA, riktignok bachelor og master. Årsstudiet er førsteåret av bacheloren, så da var vi en blanding av bachelor- og årsstudiumstudenter.

Synes generelt det var et godt studiemiljø og dyktige forelesere. Professorer og forelesere fra både USA og UK, mange med ulike spesialfelt som har undervist lenge. En av dem blir stadig referert til som Storbritannia-ekspert i blant annet VG og andre store riksmedier. Har inntrykk av at UiA har bygget opp et sterkt og bra engelsk-miljø med høy kvalitet og mye forskning.

Litt vanskelig å si noe om vanskelighetsgrad/nivå siden det kan oppleves veldig individuelt, men for min del var studiene spennende og morsomme. Jeg synes verken det var spesielt vanskelig eller spesielt lett. Midt på treet. Jeg syntes nok fonetikken var verst, men utover det så var det et innholdsrikt studie. 

Alderen på studentene var alt fra studenter på 18 år til studenter i 30-årene. Det er jo relativt store kull, i hvert fall da jeg gikk der, så det var en god blanding.  Jeg begynte selv som student ved UiA da jeg var 23 år, og opplevde at de fleste var på min alder +/- 5 år.

Hvordan var første året i engelsk opplagt? Var det basert på semester oppgaver, skulle dere analysere tekster eller historier?  

Anonymkode: 7e770...68c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan var første året i engelsk opplagt? Var det basert på semester oppgaver, skulle dere analysere tekster eller historier?  

Anonymkode: 7e770...68c

Det var begge deler egentlig. Ser de har endret litt på oppbygningen, men selve emnene som årstudiet har hadde jeg også, bare fordelt over flere år (hadde jo mange andre emner i tillegg) og litt annen struktur. Jeg ser at det går i grammatikk, fonetikk, amerikanske- og britiske studier blant annet. 

Det var en blanding mellom å lese mye litteratur i f.eks amerikanske og britiske studier og skrive semesteroppgave opp oppgitt tema, til analyse og lignende i grammatikk og fonetikk. :) Jeg vil tippe det er ganske likt, ser foreleserne er stort de samme som jeg hadde. Dyktige forelesere som kunne sine saker. Litt strenge noen av dem, men lærerikt! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...