AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Zafor høres maskulint og eksotisk ut, og er et internasjonalt navn med en fremtid i et moderne samfunn i motsetning til særnorske navn som Åsmund eller Bjørnar, men hva med mellomnavnet? Hva passer best - Zafor Arnold, der begge navnene har en trygg, maskulin klang, eller Zafor Tobias, som er litt mykere i kantene? Zafor Gulor høres også fint ut, men det blir kanskje litt mye hvis begge navnene ender på R? Se for dere et fullsatt fotballstadion, og der løper driblekongen Zafor, han kommer seg frem, og skyter - i måååååål - så forstår dere at Zafor har en mektigere klang enn Birger eller Jonathan; Zafor er et navn man har respekt for. Men hvilket mellomnavn gir like stor respekt? I mine ører høres Zafor Arnold ut som et godt valg, men hva mener dere andre ...? Anonymkode: f7a93...b77
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Tror du bør velge det som mellomnavn sånn at barnet kan velge å bruke det åså. Jeg har selv et spesielt mellomnavn men et mye brukt fornavn. Helt ærlig takker jeg foreldrene mine for det! Det spesielle mellomnavnet mitt blir ikke brukt av andre enn foreldrene mine. Skolen er tøff for mange med "rare" navn. Anonymkode: 7f19f...a96 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Kan du ikke trolle i et annet forum nå? 7-8 trolletråder på en helg holder, eller? Anonymkode: f7874...76b 11
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Tenker Arne er langt bedre enn Arnold. Anonymkode: 78fdb...145 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke trolle i et annet forum nå? 7-8 trolletråder på en helg holder, eller? Anonymkode: f7874...76b Hvorfor skal man automatisk bli sett på som et troll når man ser verdien i noe som ligger utenfor A4-boksen? Må alle hete og gjøre det samme som alle andre? Foreldrene til den svenske nasjonalhelten Zlatan Ibrahimović, født i Malmö, hadde i alle fall tilstrekkelig integritet til å gi barnet sitt et navn med null svensk betydning, men det hindret ikke ungen i å bli den han ble. Mon tro om Zlatan hadde blitt Zlatan om mor og far hadde kalt ham Oluf eller Eeeeeemil? Zafor er kanskje et eksotisk navn, men det er et maskulint navn man har respekt for, ikke som de populære navnene 4-5 andre i klassen også har. Anonymkode: f7a93...b77
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Foreldrene til den svenske nasjonalhelten Zlatan Ibrahimović, født i Malmö, hadde i alle fall tilstrekkelig integritet til å gi barnet sitt et navn med null svensk betydning, men det hindret ikke ungen i å bli den han ble. Mon tro om Zlatan hadde blitt Zlatan om mor og far hadde kalt ham Oluf eller Eeeeeemil? Anonymkode: f7a93...b77 Ja, fordi at de kommer fra Bosnia. Hvilket land kommer du fra, hvor dette navnet er vanlig? Anonymkode: 7108b...acc 4
GudSelv Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Hvorfor ikke bruker mer etablerte navn som Zazu? Eller Zetor? 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal man automatisk bli sett på som et troll når man ser verdien i noe som ligger utenfor A4-boksen? Må alle hete og gjøre det samme som alle andre? Foreldrene til den svenske nasjonalhelten Zlatan Ibrahimović, født i Malmö, hadde i alle fall tilstrekkelig integritet til å gi barnet sitt et navn med null svensk betydning, men det hindret ikke ungen i å bli den han ble. Mon tro om Zlatan hadde blitt Zlatan om mor og far hadde kalt ham Oluf eller Eeeeeemil? Zafor er kanskje et eksotisk navn, men det er et maskulint navn man har respekt for, ikke som de populære navnene 4-5 andre i klassen også har. Anonymkode: f7a93...b77 Herregud at du gidder. Hadde disse trådene vært seriøse hadde det vært en annen sak. Hva er motivasjonen din? Kjedelig hverdag? Ble langhelgen litt for lang? Anonymkode: f7874...76b 4
Ullvott Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Da foreslår jeg Olsen, som jeg alltid gjør når uvitende folk, tøysetråder eller ikke, spør om mellomnavn. Alle andre forslag her er fornavn nr 2, som ikke er det samme som mellomnavn. Endret 15. mai 2021 av Ullvott 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 4 minutter siden, Ullvott said: Da foreslår jeg Olsen, som jeg alltid gjør når uvitende folk, tøysetråder eller ikke, spør om mellomnavn. Alle andre forslag her er fornavn nr 2, som ikke er det samme som mellomnavn. Det finnes ingen regel som sier at Leif ikke kan være mellomnavn, mens Olsen kan være det. Som mellomnavn kan man bruke både det som regnes som fornavn, og det som regnes som etternavn. Altså kan både Leif og Olsen brukes som mellomnavn. Anonymkode: 7108b...acc 1
Alivamale Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes ingen regel som sier at Leif ikke kan være mellomnavn, mens Olsen kan være det. Som mellomnavn kan man bruke både det som regnes som fornavn, og det som regnes som etternavn. Altså kan både Leif og Olsen brukes som mellomnavn. Anonymkode: 7108b...acc Ikke i følge navneloven: «§ 9.Mellomnavn Navn som kan tas som etternavn, kan tas som mellomnavn.» https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19/KAPITTEL_2#§8 @Ullvott har med andre ord helt rett. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 1 hour ago, Alivamale said: Ikke i følge navneloven: «§ 9.Mellomnavn Navn som kan tas som etternavn, kan tas som mellomnavn.» https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19/KAPITTEL_2#§8 @Ullvott har med andre ord helt rett. Jøss, da må mitt navn være ugyldig det da ... Anonymkode: 7108b...acc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Zafor Zlatan Zalvezen Anonymkode: b6ed5...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Hva er det med alle trådene om helt spinnville navn her inne? Hvem er det som har fulltidsjobb med å spamme ned forumet? Er det et simpelt troll eller er vi en del av et forskningsprosjekt uten å vite det? Anonymkode: 4aff1...b55 2
Ullvott Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jøss, da må mitt navn være ugyldig det da ... Anonymkode: 7108b...acc Det har ikke slått deg at det er to fornavn du har, da? 1
Brunello Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jøss, da må mitt navn være ugyldig det da ... Anonymkode: 7108b...acc Hvor står det at du har mellomnavn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå