AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Minste blir 3 i sommer. Han har startet å si i fra hvis han har tissa eller bæsjet, men helt uinteressert i potte eller do. Holder seg lenge, så har nesten alltid tørr bleie. Hva gjorde dere for å motivere til bleieslutt? Anonymkode: 1edd9...bee
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Lot han bestemme selv når han var klar. Og lot han gå naken den sommeren han virket mentalt klar (merket selv når han måtte tisse osv) Anonymkode: e21da...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Slenger meg på denne. Min treåring er litt bak i løypa, sier ikke i fra noe særlig men er veldig på å få privatliv når h*n skal bæsje, da gjemmer h*n seg. Er ikke så lysten på å bruke potte, sier ofte ganske tydelig nei på det. Fikk oss nylig et sånt sete til å putte på selve doen, får håpe det hjelper. Ellers, har noen tips på bøker å lese f.eks.? Anonymkode: be199...c7b
Tanuki Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Min var litt yngre da han begynte med potte, kan ikke huske at viste at han var klar. Men på den tiden visste vi at han stadig så de eldre barna i bhg bruke potte, så vi bestemte oss for å prøve. lot han gå naken nedentil hjemme, og hadde potten ved oss hele tiden. Satt vi i stua, så hadde vi potta godt synlig ved siden av sofaen. Han brukte den villig, og kan ikke huske det var et problem. Å sitte på do derimot, det ville han ikke før han var 4 år tror jeg. Vi maste ikke. En dag, etter han så kusinen gå på do, så bare satte han seg på doen selv og gjorde det han skulle. Etter det gikk han alltid på do. Tror man bare må ta det piano, og oppmuntre, men ikke mase. 1
Tanuki Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Fikk oss nylig et sånt sete til å putte på selve doen, får håpe det hjelper. Ellers, har noen tips på bøker å lese f.eks.? Anonymkode: be199...c7b Vi hadde et sånt dosete, men det hatet vår, han følte det var ustøtt, selv om det ikke var det. Vi lot han også se på noen morsomme youtube videoer slik at han ble distrahert nok til å slappe av og gjøre nr 2.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 Vi bare pottetrente. Trengte ikke noe indre motivasjon (jeg var motivert nok), vi satt (både på potte og do med doring og krakk foran) om morgen, etter måltider, før vi gikk ut, når vi kom hjem og på kvelden. Leste i bøker, sang og pratet. Danset «dodansen» når det kom noe. Gikk uten bleie hjemme, satt på tisselaken i sofaen. Anonymkode: 59577...032 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 Ta av bleia når dere er hjemme. Skift og vask dersom uhell, ikke lag en stor sak ut av det. Spør ofte om barnet må på do. Ikke gjør så mye ut av det Anonymkode: 4b4c2...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Vår ble interessert i det fordi det var et barn på hennes avdeling i barnehagen som hadde sluttet med bleie. Hun hadde lyst til å gå med truse, og det ble motivasjon til å gå uten bleie og tisse på do. I tillegg var det litt stas å tisse og bæsje på do, kikke oppi etterpå, si hadet til tisset og trekke opp. Vi bare sluttet, og lot det skje uhell. Jeg tror uhellene bidro til at hun oppdaget hvordan tissetrang og tissing hang sammen, og det ble færre og færre. Anonymkode: 84cef...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå