Gå til innhold

Noen som vet om ammestolen fra wallebeck oslo eller bordeaux er best ved amming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eu trenger for å amme er gode puter... stolen har ikke en dritt å si

Anonymkode: 813ba...351

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eu trenger for å amme er gode puter... stolen har ikke en dritt å si

Kommer til å bruke en god ammepute så klart. Men hvis du ser på bordeuxmodellen så har den litt små armlener i forhold til oslomodellen. Du mener det går helt fint?

Anonymkode: 15a8d...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen av delene jeg, har en god ammepute. Ikke savnet noen ammestol. 

Anonymkode: be2b1...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingen av delene jeg, har en god ammepute. Ikke savnet noen ammestol. 

Nei men jeg vil ha det, ikke det jeg lurer på :)

AnonymBruker
Skrevet

Med en god ammepute har man armene på den, ikke på stolen.

Skrevet

Stolen er så bred at jeg ikke helt skjønner hvordan du skal kunne bruke armlenene til amming. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei men jeg vil ha det, ikke det jeg lurer på :)

Begge så vonde ut til amming 🤷🏻‍♀️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med en god ammepute har man armene på den, ikke på stolen.

Ja ikke sant, så det har ikke egentlig så mye å si. Kan hende det er kjekt med ekstra støtte ved vugging, men håper at bordeuxmodellen holder :)

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke komfort på noen av de, men tenker jeg ville kanskje gått for Bordeux av de to, fordi den ser mindre massiv og mer elegant ut. Også er det veldig shot in the dark, men mitt baby var født tre uker tidlig, og vi måtte bruke «tvilling ammestilling» i første par uker, og da ville armlenene være i veien, tror jeg. 

Anonymkode: 5dca6...f70

AnonymBruker
Skrevet

tvillingstilling er slik, for babyer som er født tidlig, eller av andre grunner små, eller svake, og ikke får god tak rundt brystvorta. Evt, ved veldig store pupper..

image.png.e4a8b74898ae106a61a6dcf9b6f828d0.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aner ikke komfort på noen av de, men tenker jeg ville kanskje gått for Bordeux av de to, fordi den ser mindre massiv og mer elegant ut. Også er det veldig shot in the dark, men mitt baby var født tre uker tidlig, og vi måtte bruke «tvilling ammestilling» i første par uker, og da ville armlenene være i veien, tror jeg. 

Takk for veldig konstruktivt svar 🙂 Gode poeng! 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok først og fremst an på smak og behag. Og jeg har ikke erfaring med dem selv, men personlig tror jeg at jeg også hadde likt den hvor armlenene ikke går helt frem. Jeg likte best å sitte midt i sofaen med armen og babyen støttet opp med beinet mitt når jeg ble sittende å amme lenge den første tiden, og tror de armlenene hadde vært litt i veien. Men andre igjen vil helt sikkert opplevd god støtte i dem. 

Hvis du ikke kan prøvesitte, tror jeg kanskje jeg vil si gå for den du syns er penest :)

Anonymkode: cc266...5c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge så for brede ut. Jeg hadde den lenestolen fra ikea, og det beste var at jeg kunne legge albuene oppå armlenet på hver side med puten oppå. Ingen av disse kan man legge begge albuene på samtidig. Men den uten armlener så verst ut.

Anonymkode: 50ee7...da1

AnonymBruker
Skrevet

Velg den du synes er finest, og så kjøper du en cozyfix ammepute i tillegg. Armlenene til amming får man sjelden brukt for de er for lave og gir dårlig støtte. Tenker at vuggingen er nok behagelig og at cozyfix puten gir optimal støtte, så det er en fin kombo.

Anonymkode: 98190...da0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Velg den du synes er finest, og så kjøper du en cozyfix ammepute i tillegg. Armlenene til amming får man sjelden brukt for de er for lave og gir dårlig støtte. Tenker at vuggingen er nok behagelig og at cozyfix puten gir optimal støtte, så det er en fin kombo.

Anonymkode: 98190...da0

Enig. Tusen takk! 🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Begge så for brede ut. Jeg hadde den lenestolen fra ikea, og det beste var at jeg kunne legge albuene oppå armlenet på hver side med puten oppå. Ingen av disse kan man legge begge albuene på samtidig. Men den uten armlener så verst ut.

Anonymkode: 50ee7...da1

Ja dette var min bekymring også. Men med cozyfix tror jeg det vil fungere med begge. Prøver iallfall 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...