Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, sett at du hadde 15 000 til rådighet..hvilket anlegg ville du kjøpt? Er det best å kjøpe hjemmekinoanlegg isteden for et "vanlig" stereoanlegg f.eks? Er litt på utkikk, men vet ikke helt hva jeg bør satse på. God lyd er alfa omega.

Julie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du med hjemmekinoanlegg mener anlegg med surround eller dolby 5.1 lyd (sorry, jeg som ikke "kan språket") mener jeg at du kan få et bra slikt et til 15 000. Samboern min kjøpte anlegg med

-forsterker

-midthøytaler

-to sidehøytalere, sånne høye

-to bakhøytalere

-sub

til omtrent den prisen du nevner. Forsterkeren er av merket Denon, høyttalerne Dali og Suben Cerwin Vega eller noe sånt. Han er ganske "lydnerd" og er veldig fornøyd så langt, og vi har hatt anlegget i snart et år. Bruker det mest til film, ikke så mye musikk.

Hvis du skal ha fullt utbytte av anlegget er det selvsagt viktig at høyttalerne plasseres riktig i forhold til hverandre og "lyttemøbel" (sofa eller stol), og det er liksom ikke vits i å putte et stort og fint anlegg inn i et rom med elendig akustikk. Sånne hensyn kan du jo også tenke på når du vurderer hva slags anlegg du vil ha.

Skrevet

Litt i en annen retning, men hvis du er som meg, og spiller av all musikk/film fra dataen, så MÅ du kjøpe Logitech Z-5500 til ca. 2600,-. Det kan forresten kobles til forsterkere/dvd-spillere i tillegg. Og det kan LETT måle seg med 10.000-kroners anlegg. Vil absolutt anbefale at du ihvertfall hører på dette før du kjøper.

Her har du omtale av en tidligere modell av samme anlegg:

http://www.digi.no/php/art.php?id=66406&mail=1

http://itavisen.no/art/1298540.html

Gjest KATTAstrofe
Skrevet (endret)

Først må du bestemme deg for om du vil ha stereoanlegg eller surround. Hører du mest på musikk holder det med et godt stereoanlegg, mange sverger til nettopp dette. Ser du derimot mye på film, vil det kanskje være best med surround.

Når det gjelder stereo, har HiFi-klubben veldig gode forsterkere fra NAD.

Dersom det står mellom to størrelser på høyttalerne; gå for de største, du angrer neppe, og de gir litt mer trøkk.

Vi har vanlig stereoanlegg fra HiFi-klubben, og er kjempefornøyd med det! NAD forsterker, høyttalere fra Dali og sub fra Cerwin Vega.

Dersom du for det meste spiller mp3 anbefaler jeg at du investerer pengene i en god forsterker og gode høyttalere, og lar være å kjøpe cd-spiller.

Endret av KATTAstrofe
Skrevet

Tusen takk for gode råd alle sammen :) Ser lite film, så et vanlig stereoanlegg er kanskje mer passende da ja.

Julie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...