AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 En venninne av meg sendte meg bilder av grava til sine besteforeldre, fint plantet med stemor og nellik. Det er jo i utgangspunktet en flott ting å gjøre, men jeg lurer på hvorfor hun gidder! Hennes mor, som nå også er død, ble mishandlet av disse folka. Til de grader, at det ødela store deler av livet henne. Min venninne og hennes søsken, ble dessuten forskjellsbehandlet, til fordel for andre søskenbarn. Det har satt varige spor i den grenen av familien. De må ha vært forferdelige folk... så hvorfor i alle videste verden kaste bort tid og penger på slike mennesker??? Over min fatteevne, men jeg er kanskje kynisk. Jeg kjente moren til min venninne, og så hvirdan hun slet psykisk pga sin bakgrunn, blir nesten sint bare jeg tenker på det! Anonymkode: 1a9c5...b21
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 De er døde nå. Noen er i stand til å tilgi, andre ikke. Besteforeldre kan ha ødelagt mye, men hadde det ikke vært for dem, hadde hun ikke hatt noen mor i det hele tatt, og ikke vært født selv. Anonymkode: 9e7c6...5fe
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Jeg hadde slike besteforeldre selv, og jeg har aldri vært på gravene deres. Var ikke i begravelsen heller. Det var naturlig for meg, vi hadde lite og ingenting med dem å gjøre. De var kun besteforeldre i navnet, har aldri følt de var slekt. For meg har det ikke noe med å tilgi å gjøre i det hele tatt. Jeg er mye mer likegyldig angående dem. Kanskje vil hun stelle gravene fordi de betød noe for henne, tross alt. Kanskje gjør hun det for at det ikke skal bli folkesnakk. Hvem vet, vi mennesker er så forskjellige. Anonymkode: 14467...a91
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Tenk om hun trenger å gjøre det for å få ro og kunne gå videre? Hvorfor plager dette deg når de ikke lenger lever og kan skade noen? Anonymkode: 7dac3...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå