Gå til innhold

Bestevenninne som saboterte for meg og han jeg liker..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjent med en som mannen til bestevenninnen min kjenner, og kontakten gikk litt gjennom dem først. Jeg likte han fyren godt og vi møttes alle sammen noen ganger for å gå tur eller sånn. Jeg fikk nummeret hans og vi skrev og ringte hverandre. Følte kjemien var topp så jeg ble veldig forvirret og skuffet da jeg ikke hørte mer fra ham. Dum og usikker som jeg var, ringte jeg venninnen min for å spionere og høre litt om hvorfor hun tror han ble stille. Da sa hun mange ting som at han er en player og ikke noe å samle på egentlig, og masse negative ting. Jeg ble overrasket fordi jeg hadde absolutt ikke det inntrykket.

Vel, det er noen måneder siden nå. I dag traff jeg ham på gata og han stoppet og sa hei. Vi ble stående og prate, jeg følte ikke jeg hadde noe å tape så jeg spurte rett ut om jeg hadde sagt eller gjort noe galt.

Han ble forundret og sa at nei, men at han ikke ville trenge seg på og at han ikke ville bli såret. Etter en del forklaring kom det frem at venninnen min tok ham til side og advarte han litt mot meg, at jeg var av og på med eksen min, at jeg var ikke helt mentalt klar for et forhold, hva faen liksom, og sånne ting. Det er Bullshit og tull, jeg har vært singel og ikke sett eksen min siden bruddet 4 år siden og det vet alle. 

Jeg skjønner bare ingenting, hvordan konfrontere henne?

Anonymkode: e9e56...cfa

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da risikerer du vel at hun nekter for å ha sagt det. Dette er jo ikke en venninne du kan stole på. Vil du fortsette å ha en sånn venninne?

Anonymkode: 61d8d...475

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Virker som din venninne er sjalu og ikke likte at dere hadde en greie på gang. 

Hun har snakket stygt om deg og jeg i tillegg. Her finnes det ingen tillit igjen.

Anonymkode: f81d1...282

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner bare ingenting, hvordan konfrontere henne?

Ikke konfronter.

Bare ikke nevn neste fyren du blir interessert i til henne. Uansett hvor godt hun kjenner ham eller ikke.

Skrevet

Konfronterer henne og har hun ikke en god forklaring så vell, sånne venner har mann ikke behov for. 

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, O.G. said:

Ikke konfronter.

Bare ikke nevn neste fyren du blir interessert i til henne. Uansett hvor godt hun kjenner ham eller ikke.

Det er ikke mye vennskap igjen om man ikke en gang kan fortelle om hvem man liker, i frykt for at det skal bli sabotert. 

• Liker 16
Skrevet
Hannabanna skrev (Akkurat nå):

Det er ikke mye vennskap igjen om man ikke en gang kan fortelle om hvem man liker, i frykt for at det skal bli sabotert. 

Kommer an på hva slags relasjon man har fra før det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan endte samtalen til deg og han fyren da? Dere burde jo prøve igjen, hadde vært en god straff for henne, en  "in your face", om dere plutselig fikk til en fin dating-periode eller ble kjærester 😄

Anonymkode: 1a711...523

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Klart jeg hadde konfrontert henne. 

Anonymkode: fe8c5...f4f

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, O.G. said:

Kommer an på hva slags relasjon man har fra før det.

Nei det gjør det ikke. Hvis venninnene mine aktivt hadde jobbet imot at jeg skulle hatt det greit, så var de aldri vennene mine i utgangspunktet. Ts, kvitt deg med sånn søppel. Livet er for kort. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan endte samtalen til deg og han fyren da? Dere burde jo prøve igjen, hadde vært en god straff for henne, en  "in your face", om dere plutselig fikk til en fin dating-periode eller ble kjærester 😄

Når jeg fikk høre det der så var det som om hjernen min slo seg av og autopiloten slo inn. Jeg kjente meg så såret og sviktet ev ei som har vært bestevenninnen min siden barneskolen, jeg sa til ham fyren noe sånt som "oi, det tror jeg xxx må ha misforstått for jeg har ikke sett min eks eller snakket med ham på årevis, så det stemmer nok ikke" og han bare "åja, nei jeg skjønner", så begynte jeg å snakke om 17mai og været..... før vi avslutta med God helg, men han sa faktisk "kjekt å se deg igjen!" Før han gikk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg fikk høre det der så var det som om hjernen min slo seg av og autopiloten slo inn. Jeg kjente meg så såret og sviktet ev ei som har vært bestevenninnen min siden barneskolen, jeg sa til ham fyren noe sånt som "oi, det tror jeg xxx må ha misforstått for jeg har ikke sett min eks eller snakket med ham på årevis, så det stemmer nok ikke" og han bare "åja, nei jeg skjønner", så begynte jeg å snakke om 17mai og været..... før vi avslutta med God helg, men han sa faktisk "kjekt å se deg igjen!" Før han gikk. 

Jeg ville sendt han en melding og spurt om å møtes igjen. Prøve å få opp kontakten. Og så ville jeg selvfølgelig konfrontert «venninnen» min uten å pakke noe inn, og fortelle hvor respektløst og usmakelig handlingen hennes er. Forstår at det er sårt at ei nær venninne viser en slik side, men jeg ville gått videre i livet uten noe mer nær relasjon til henne. 

Anonymkode: db750...47f

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et nært familiemedlem som har gjort noe tilsvarende mot meg, og det mer enn én gang. Det har ikke nyttet å konfrontere, alt har bare blitt benektet.

Slike episoder er blant grunnene til at jeg har null kontakt med vedkommende i dag.

Anonymkode: 72a81...edf

• Liker 11
Skrevet

Vel, men TS. Denne fyren likte deg ikke godt nok til å høre med deg hvordan det sto til med tidligere forhold og om du hadde noe kontakt med eksen. Det betyr i praksis at han ikke likte deg godt nok til å ville noe mer enn bare møtes bittelitt og prate bittelitt. 

AnonymBruker
Skrevet

ah..highschool-drama

neste!

Anonymkode: be8ab...d68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm, da en som jeg trodde var ei god venninne snakket negativt om en kompis av meg da valgte jeg å kutte ut kontakten med henne.

Hadde nok kuttet ut kontakten med hun venninnen din. Hvis hun tar kontakt og spør hvorfor du ikke har tatt kontakt så er du ærlig mot hun og sier at du syns ikke det er ok den måten hun har gjort ting på. Det kommer jeg til å gjøre mot hun som jeg har kuttet ut kontakten med. 

Anonymkode: 29190...2ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Se der ja, han liker deg jo litt :)  Det var vel derfor det gikk så bra før "venninna" di blandet seg inn!!  

Tror ikke du skal avskrive han jeg, spør ham ut på date igjen og så snakker dere ut om dette. Om dere begge forstår at dere har blitt sabotert, så kan dere gi henne noe å bli overrasket over, der dere vandrer sammen inn i solnedgangen. ;) 

Hvordan er fyren da? Kjekk? Passer han inn i dine preferanser? Har du lyst til å se ham igjen? 😄

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo nesten høre med henne da. Å hvis hun sier nei, hvem stoler du på. En som du sier ei bestevenninnen din, eller en du knapt kjenner 🤷‍♀️

Kan jo være han bare er feig også 

Anonymkode: cef8d...c30

• Liker 1
Skrevet

Æh. Det er jo tillitsbrudd. Jeg hadde ikke stolt på den venninna igjen, og ikke trodd noe særlig på en konfrontasjon heller. Hun har jo løyet før, hvorfor ikke lyve igjen? Hadde heller, som noen over her også har nevnt, latt være å involvere henne i sånt. Jeg har bekjente som har vist seg smått uærlige, og da har jeg passa veldig på hva jeg har sagt rundt dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, O.G. said:

Vel, men TS. Denne fyren likte deg ikke godt nok til å høre med deg hvordan det sto til med tidligere forhold og om du hadde noe kontakt med eksen. Det betyr i praksis at han ikke likte deg godt nok til å ville noe mer enn bare møtes bittelitt og prate bittelitt. 

Du vet ingenting om hva han har følt. Dette er bare vås. 

Anonymkode: af076...3ad

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...