Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan annmelde seg for diskrimminering (slik man gjør det i jobbsituasjon).

Anonymkode: 12c82...2ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare skrive det i annonsen da?

»Jeg er generelt en person som liker å ha det stille, liker spesielt dårlig barn og barnelatter.».

Da får du ikke spesielt mange henvendelser, men de du får er like sære som deg. 

Og forhåpentligvis spiller de Burzum døgnet rundt med mye bass 😇

Liker faktisk burzum så ja 

Anonymkode: 25820...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kan annmelde seg for diskrimminering (slik man gjør det i jobbsituasjon).

Anonymkode: 12c82...2ed

Ja for jeg er jo så dum at jeg sier rett ut at det er pga det. MEN hovedpoenget i denne tråden som jeg valgte å opprette til mange sin store misnøye: hun skjuler det, og det syns jeg ikke er ok. Og igjen: leiligheten er ikke stor nok til 3 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Misliker barnelatter faktisk. Det var fa voldsomt. Men skal du være sikker på å leie ut til noen uten barn så er det sikreste å finne folk som er 50 pluss. Men de eier som regel. 

Anonymkode: 204d2...274

Ja har autisme og er kanskje sær, barnelatter skjærer langt inn i hjernen. Prøver som regel å leie ut til unge studenter, men igjen, om de blir gravid når de er her kommer jeg ikke til å reagere stort på det. Det er mest det at hun skjuler det 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du facebook stalker henne og finner ut at hun er gravid og nå spør du på et kakkle forum.... Du høres ikke ut som en mentalt frisk person.

Anonymkode: 984c5...308

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja for jeg er jo så dum at jeg sier rett ut at det er pga det. MEN hovedpoenget i denne tråden som jeg valgte å opprette til mange sin store misnøye: hun skjuler det, og det syns jeg ikke er ok. Og igjen: leiligheten er ikke stor nok til 3 

Hun har ikke opplysningsplikt om sin helse ovenfor deg som utleier!

Anonymkode: e96d6...f01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke opplysningsplikt om sin helse ovenfor deg som utleier!

Hun har opplysningsplikt om hvor mange som skal bo i leiligheten eller?? Når jeg skriver den passer for 2?... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har opplysningsplikt om hvor mange som skal bo i leiligheten eller?? Når jeg skriver den passer for 2?... 

Tja, kanskje det, men det er likevel snakk om en baby og ikke et storvokst mann!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk det er ok å ikke ønske å leie ut til foreldre/ kommende foreldre.  

Alle har preferanser. 

Leiligheten er attpåtil ikke stor nok til tre, så jeg anser sannsynligheten som stor for at de vil ha et relativt kort leieforhold hos deg. Så da tenker jeg saken allerede er avgjort uten noe om og men.

Anonymkode: 30c27...249

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ts godt jeg da. Folk sier at dyr sliter på leiligheter, det er ingenting i mot hva et barn gjør! 

Anonymkode: 4439b...874

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes faktisk det er ok å ikke ønske å leie ut til foreldre/ kommende foreldre.  

Alle har preferanser. 

Leiligheten er attpåtil ikke stor nok til tre, så jeg anser sannsynligheten som stor for at de vil ha et relativt kort leieforhold hos deg. Så da tenker jeg saken allerede er avgjort uten noe om og men.

"Alle har preferanser"... Diskriminering heter det.

Anonymkode: 4ba4f...c0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ts godt jeg da. Folk sier at dyr sliter på leiligheter, det er ingenting i mot hva et barn gjør! 

Anonymkode: 4439b...874

Enn så lenge er det snakk om en baby, babyer sliter ikke ut leiligheter!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja men sånn er livet? Om man har 10 leietakere å velge mellom velger man jo ofte bort 1) de på navgaranti 2) småbarn 3) dyr osv osv.. man vil jo ha rolige, stabile folk. Sånn er det hele livet. Jeg sleit lenge med å leie for noen år siden pga hund, og pga det godtar jeg hund her. Dette fordi jeg liker hunder. Men ikke barn dessverre 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis diskriminering. Ta deg ei bolle. 

Er det diskriminering om jeg ikke ønsker forhold til en mann med barn? 

La oss bytte ut "forhold" med "leieforhold" og "mann" med "par". Hva får man da? Joda, preferanser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis du skal leie ut burde du skaffe deg bedre kunnskaper om husleieloven.

Man kan fritt få barn, skaffe seg samboer og ta inn nær familie.

Anonymkode: 950b9...41f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Utleie er virkelig ikke noe for amatører.

Anonymkode: 623df...c26

• Liker 2
Skrevet

Så du ble så rystet, uansett om du bare kan velge å ikke leie til dem, at du trengte en klagetråd på KG for å takle det? 

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo egentlig en ikke-problemstilling. Vil du ikke leie ut til folk med barn så signerer du ikke leiekontrakt med folk som har barn/venter barn. 

Hvis du derimot allerede har signert leiekontrakt med dette vordende foreldreparet og i etterkant oppdaget at de venter barn så er det ikke så mye du får gjort. En signert kontrakt er ikke bare å si opp pga de venter barn. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Liker faktisk burzum så ja 

Jammen da skriver du det og.

Om du selv spiller det høyt døgnet rundt kan det være klokt å informere om 😅

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Skal ikke engang bevege meg inn på utleie til folk som har hund eller katt.. Men det må jo være lov å ønske å unngå babyer som kan skrike og gråte mye. Hadde det vært lytt hadde ikke jeg heller orket det.

Anonymkode: 01d3a...345

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...