Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje teit å reagere på, men jeg gjør det. Jeg misliker barn, liker ikke å ha de rundt meg, hater barnelatter osv.. 

Skal leie ut under og har fått mange henvendelser. Det ene paret virket veldig bra, men sjekker Facebookprofilen hennes og hun venter baby om noen måneder.. er ikke det noen man opplyser om?? Hei, vi er interessert i å leie, jeg og samboer venter barn osv..? 

Føles som om hun prøver å «gjemme» at hun er gravid? Kanskje mange leietakere som ikke vil ha barn? For har jo skrevet at vi ønsker langtidsleie og har kun 1 soverom, så de kommer sikkert ikke til å bo særlig lenge.. 

Anonymkode: 25820...89c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje teit å reagere på, men jeg gjør det. Jeg misliker barn, liker ikke å ha de rundt meg, hater barnelatter osv.. 

Skal leie ut under og har fått mange henvendelser. Det ene paret virket veldig bra, men sjekker Facebookprofilen hennes og hun venter baby om noen måneder.. er ikke det noen man opplyser om?? Hei, vi er interessert i å leie, jeg og samboer venter barn osv..? 

Føles som om hun prøver å «gjemme» at hun er gravid? Kanskje mange leietakere som ikke vil ha barn? For har jo skrevet at vi ønsker langtidsleie og har kun 1 soverom, så de kommer sikkert ikke til å bo særlig lenge.. 

Kan vel være nettopp derfor hun ikke opplyser om det. Skulle hun fått barn mens hun leier er ikke det noe du som huseier hadde hatt noe med.

Anonymkode: fa3a4...bee

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes merkelig ut å ikke opplyse om graviditet.

Styr unna, forstår godt at du ikke ønsker småbarn inn i huset på den måten.

Anonymkode: 516f9...fcc

• Liker 10
Skrevet (endret)

Du kan jo velge hvem du vil skal leie hos deg, men hun og han har ingen krav om å fortelle deg at dem venter barn. Hadde du valgt å leie ut til dem, skrevet under på en kontrakt, så kunne du heller ikke sagt opp kontrakten etterpå pga. at de fikk barn. Sjekk husleieloven § 7-1.

Om det er sånn at du kommer til å bli en vanskelig husvert, fordi du "misliker" barn så sterkt som du sier, bør du vel kanskje heller leie ut til noen andre. Når det er sagt, så tenker jeg at det kan være veldig positivt å leie ut til et par som venter barn. Jeg ser for meg at det kan by på mange fordeler; de er voksne mennesker i et potensielt ganske stabilt forhold, de ønsker nok å bli boende en stund da, de færreste flytter rundt så mange ganger med en liten baby. Og fremstår de som gode leietakere sånn ellers, så er det jo ingenting som gjør dem "dårligere" av å få barn. Mest sannsynlig blir det vel heller mer stille og rolig fra leiligheten også, da potensiell festbråk og venner på besøk i helger blir byttet ut med en baby som skal sove masse av døgnet.

Endret av NewInTown
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en reell problemstilling fordi du har skrevet kontrakt med dem, eller ønsker du bekreftelse på at synsingen din om at de er uærlige i henvendelsen til deg?

Bare dropp å leie ut til dem.

Anonymkode: f8916...6cc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe de trenger å opplyse om, nei. Forøvrig kan du ikke forvente langtidsleie når du leier ut med ett soverom. De som bor lengst er de som er enslige når de flytter inn, men heller ikke de bor i mange år et sted med ett soverom når de får seg partner. 

Anonymkode: 4ba4f...c0b

• Liker 5
Gjest laPistola
Skrevet

Jeg kan forstå at de ikke opplyser om det, kanskje de har gjort det tidligere og fått avslag og begynner og bli litt desperate.. hvis du ikke har skrevet i annonsen at du ikke ønsker barn der har de vel  ikke gjort noe galt . Det er bare og velge noen andre av fra de mange henvendelsene . 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ikke ut som at du har skrevet under kontrakt med dem, så jeg skjønner ikke problemet. Da leier du bare ut til noen andre... Men det er ikke så unormalt at samboere får barn, så det bør ikke komme som noen overtakelse.

Anonymkode: c75fd...e0f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan forstår du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja nettopp, de nevnte ingenting på visning heller og hun hadde på seg en løs skjorte. 
Jeg skjønner om man blir gravid når man først bor et sted, det hadde jeg ikke sagt noe på. Men når man prøver å skjule det, liker ikke sånt..  syns det er uærlig. Syns ikke leiligheten er stor nok til det heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er diskriminering å nekte utleie pga. barn...

Anonymkode: 4ba4f...c0b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Velg noen av de andre. De er ikke pliktig å opplyse om dette, og du er ikke pliktig til å lage en tråd på KG om det. 

Anonymkode: 523ec...222

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Misliker barnelatter faktisk. Det var fa voldsomt. Men skal du være sikker på å leie ut til noen uten barn så er det sikreste å finne folk som er 50 pluss. Men de eier som regel. 

Anonymkode: 204d2...274

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Da har du lært, og fra nå av så får du påpeke det skikkelig i annonsen at su misliker barn så sterkt at du ikke vil leie ut til noen som enten har barn selv eller har nære venner/familie med barn! Dette er viktig å påpeke slik at du er tydelig på at ikke engang besøk med barn som gjester er greit!

Anonymkode: e96d6...f01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men så ikke lei ut til dem da. herlighet. Alt man skal lage drama over på kg altså. 

Anonymkode: ad656...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde droppet å leie ut til dem, du trenger ikke så årsaken, bare velg noen andre. Grunnen er rett og slett at det er et helvete å få ut folk med unger hvis de slutter å betale. 

Anonymkode: 12100...c3d

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare skrive det i annonsen da?

»Jeg er generelt en person som liker å ha det stille, liker spesielt dårlig barn og barnelatter.».

Da får du ikke spesielt mange henvendelser, men de du får er like sære som deg. 

Og forhåpentligvis spiller de Burzum døgnet rundt med mye bass 😇

Endret av Fnuggolina
AnonymBruker
Skrevet

Så flott! Da kan jeg heller få de som leietakere☺️

Jeg har bare god erfaring med å leie ut til småbarnsforeldre. Ingen styr eller bråk og jeg syns det er så koselig å få dem på besøk. 

Anonymkode: 79ef2...07d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...