Gå til innhold

Råd ang. halsbetennelse?

Gjest katti

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt å svelge,vondt å røre tunga vondt til alt...åså har jeg en tørrhoste.får ikke opp slim,ingenting.blir gaaal!noen som har noen spreke råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk masse, ta det med ro og vent til det går over. Er det bare tørrhoste og ikke noe slim kan kanskje hostedempende være en ide?

Men til meg pleier det gjerne å gå en god stund før slimet "løsner" nok til å hoste det opp, pleier å vente i det lengste med dempende.

Uansett: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Jeg skal sikkert gå til legen,får se i mårra hvordan jeg er da.Har ganske ofte halsbetennelse å legen vil ikke gi meg pencillin så ofte.Håper det går over bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg pleier en halsbetennelse å forløpe omtrent sånn:

Sår hals, "metallsmak" i munnen 1-2 dager

Feber, vondt for å svelge etter 4-5 dager

Slimet begynner å løsne og feberen går ned etter 6-8 dager

Tørrhoste ( spesielt om natten) i 10-14 dager etter at jeg begynte å bli syk.

Gidder ikke å gå til legen med halsbettennelse lenger, er ikke mye de gjør. prøvde penecilin engang. Ble litt raskere frisk, men det var ikke mye. Så nå går det heller i paracet og masse vann......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke det jeg. Kan bli veldig syk dersom jeg får infeksjoner, så flyr til legen hver gang det er noe på gang :ler:

Er det skummelt for deg å få infeksjoner skal du selvfølgelig gå til legen tvert noe muffens rører på seg!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fryktelig vondt i halsen i forrige uke og da sa de på legevakta at jeg kunne ta paracet. Det hjalp meg veldig. Hadde aldri trodd det ville hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjellpå vondt i halsen,noen er virus og en er bakterier.

nytter IKKE med pencellin vis det er virus.men det er like vondt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...