Gå til innhold

Er det meg eller har flere problemer med postnord for tiden?? Lurer på om jeg får pakken min i år altså...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den  7. klarte de det enorme kunstverket å melde til meg at pakken var estimert den 19 noe som var for sent. Senest den 14. skulle den være levert, senest i følge nettbutikken. Så jeg går på postnord og forandrer sending til annen adresse da jeg skal være på nye adressen. Da står det plutselig at pakken ligger veldig nær der jeg var i utgangspunktet og prøvde å kansellere endringen. Ringte kundeservice men dette kunne de ikke gjøre noe med altså. De sa også at estimert ikke var korrekt. Så sa jeg at det var veldig dumt at de måtte sende denne smsn da hvis datoen er så ukorrekt. Jeg fant ikke dette logisk og kom over en annen kundebehandler som altså klarte å kansellerer dette. Vedkommende sa at varene skulle komme innen den 14. Men det gjorde de altså ikke. Jeg sporer pakken og den er på vei til nytt utleveringssted, og da er det like greit for jeg skulle dra dit. Nå er jeg altså her og nå ligger varen "på lager"? ????? De skulle leveres i Oslo. De ble sendt fra Oslo, nesten til der jeg var, fikk teit sms om veldig ukorrekt dato, men de lovet meg at den skulle være der, likevel er den på vei tilbake til Oslo, men nå har den altså dratt ut av Oslo og ligger på lager. Hva betyr det at det ligger på lager? at den ikke sendes? Hva faen er det her for noe??

Anonymkode: c6587...385

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja samme her. 

Anonymkode: f9949...5cb

AnonymBruker
Skrevet

altså nå er det forbanna helg igjen så det er ingen på kundeservice og så har vi 2 forbanna røde dager nå så kommer ikke til å skje noe nå heller. Ikke før tirsdag altså. men hva betyr "lager"? Jeg har betalt for en vare. Da kan de ikke bare sette den på lager og ikke sende den liksom? og hvorfor i helvete går den gjennom Oslo en gang til når jeg er i Oslo? Nå ligger det på Langhus...hva faen liksom??? om å gjøre å drasse med seg så mye som mulig for ekstra forurensning eller??? 

AnonymBruker
Skrevet

Posthor

Anonymkode: ff525...aa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd akkurat dette. Men har opplevd at postnord ikke har levert pakken (på døren) til avtalt dato hele 7 dager i strekk. Altså at jeg måtte avtale ny dag 7 ganger fordi de aldri kom. Jeg måtte da  hele tiden forandre på alle planer for holde meg hjemme når det var avtalt levering i halvannen uke ( ikke levering i helgen). Hadde ferie da så var bare ufattelig frustrende og slitsomt. 

Jeg bor i Oslo, og hadde tidligere ikke opplevd noe problemer tilknyttet Postnord.  Har faktisk vært veldig fornøyd med de. Men etter at de sviktet den ene gangen  har jeg prøvd å unngå dem så mye som mulig. 

Anonymkode: a2f89...c94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får pakkene mine i tide. Hentet en pakke sendt med PostNord senest i dag. 
Skjønner frustrasjonen altså, men du har jo selv gått inn og endret adresse osv, og nå er det masse røde dager i mai å ta hensyn til også som nettbutikken ikke nødvendigvis tar hensyn til i sin beregning. Så da må du påregne litt ekstra ventetid. De har veldig mange pakker å håndtere og når de først har begynt å sende en pakke den ene veien er det ikke bare til å kaste seg rundt og finne den ene pakken som plutselig skal en annen vei, ihvertfall ikke når det er masse fridager i tillegg. 
Hadde dette skjedd forrige måned så hadde reaksjonen din vært litt mer forståelig, men den 14. var i går... Du får ha litt mer tålmodighet. 

Anonymkode: b7b09...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får pakkene mine i tide. Hentet en pakke sendt med PostNord senest i dag. 
Skjønner frustrasjonen altså, men du har jo selv gått inn og endret adresse osv, og nå er det masse røde dager i mai å ta hensyn til også som nettbutikken ikke nødvendigvis tar hensyn til i sin beregning. Så da må du påregne litt ekstra ventetid. De har veldig mange pakker å håndtere og når de først har begynt å sende en pakke den ene veien er det ikke bare til å kaste seg rundt og finne den ene pakken som plutselig skal en annen vei, ihvertfall ikke når det er masse fridager i tillegg. 
Hadde dette skjedd forrige måned så hadde reaksjonen din vært litt mer forståelig, men den 14. var i går... Du får ha litt mer tålmodighet. 

ja, men hva betyr "på lager"? Hvorfor i huleste sendes den gjennom Oslo (hit den skal) og videre til Langhus???? Hvorfor er den på langhus?? Jeg overlever jo å vente til tirsdag eller onsdag og jeg... men så jævla dumt at dem å sende sms om at det er estimert den 19. For så å si at den skulle vært levert dagen den 12 ?! Altså HVORFOR? De kan drite i å sende slike sms'er når det skal være såpass ukorrekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk melding kl 07 den 12 mai om at pakken var forventet levert innen kl 16 samme dag. Fulgte sporing og så jo at det sto pakken er på vei fra Langhus, dukket ikke opp den dagen, den 13 var rød dag, så den 14 kom den i 14 tiden. Helt greit for meg,men tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å sende ut disse smsene, de fleste forventer vel at pakken kommer i løpet av dagen når man får sms om det på morgenen.

Anonymkode: a9f76...331

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk melding kl 07 den 12 mai om at pakken var forventet levert innen kl 16 samme dag. Fulgte sporing og så jo at det sto pakken er på vei fra Langhus, dukket ikke opp den dagen, den 13 var rød dag, så den 14 kom den i 14 tiden. Helt greit for meg,men tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å sende ut disse smsene, de fleste forventer vel at pakken kommer i løpet av dagen når man får sms om det på morgenen.

hva er bjørnetjeneste egentlig? Altså, jeg synes det er dumt at de sender disse for dette om og men'et hadde aldri skjedd om de ikke gjorde det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva er bjørnetjeneste egentlig? Altså, jeg synes det er dumt at de sender disse for dette om og men'et hadde aldri skjedd om de ikke gjorde det. 

En velment tjeneste som får negativ konsekvens for mottaker. Den beste og korteste forklaringen jeg fant. Min egen var mer innviklet 😅.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Postnord bruker å sende ut beskjed om at pakken leveres mellom kl 08.00 og 22.00 den (dato). Mener de at man skal ta seg fri og sitte og vente i verste fall i opptil 14 timer? Hva med å gi et tidspunkt ca kl 16-18?

Anonymkode: a3217...5d8

Skrevet (endret)

Håper du får pakken på tirsdag event onsdag 🤞

Jeg vet ikke hvorfor pakken din ligger på lager, men utkjøring er jo ikke før tidligst tirsdag, så da vil jeg tro at den ligger på lager i påvente av det. Kan også være pga plassmangel siden det er så enormt med pakker som skal leveres for tiden. 

Min erfaring er at estimert dato ofte ikke stemmer da jeg får pakker tidligere.  Det kan hende de  setter estimert dato litt frem i tid for at de ikke skal få så mange klager på forsinkelser? 

Endret av Hedda79
AnonymBruker
Skrevet
Hedda79 skrev (4 minutter siden):

Håper du får pakken på tirsdag event onsdag 🤞

Jeg vet ikke hvorfor pakken din ligger på lager, men utkjøring er jo ikke før tidligst tirsdag, så da vil jeg tro at den ligger på lager i påvente av det. Kan også være pga plassmangel siden det er så enormt med pakker som skal leveres for tiden. 

Min erfaring er at estimert dato ofte ikke stemmer da jeg får pakker tidligere.  Det kan hende de  setter estimert dato litt frem i tid for at de ikke skal få så mange klager på forsinkelser? 

Postnord bruker å sende ut beskjed om at pakken leveres mellom kl 08.00 og 22.00 den (dato). Er det slik at de skal ringe på mobil når de kommer? Eller ringer de på døren? Hva er din erfaring?

Skrevet

Jeg har generelt hatt lite eller ingen problemer med PostNord før.... men det forandret seg nå i april. Pakke som aldri kom frem, og etter tre uker fikk jeg epost fra Zalando om at transportøren hadde meldt at den var "borte". Fikk en kreditnota på beløpet, så fakturaen på det var nullet ut.

Bestilte da varene på nytt, og det gikk noen dager, så fikk jeg dem som normalt.

Men så, bare en uke etter det igjen, fikk jeg brått melding om enda en ankommet pakke. Siden jeg hadde bestilt hjemlevering, lå den knøvlet ned i postkassen min. Det var den første bestillingen, som de hadde meldt som tapt.

Jeg ordnet med retur av denne, skrev ut returlapp og sjekket med Zalando at dette var rett å gjøre, og hvilken returkode jeg skulle bruke. Så leverte jeg inn returen på lørdag for en uke siden, og ba HELDIGVIS om å få kvittering på innleveringen på mobil. Det fikk jeg.

Nå, akkurat en uke senere, står det fremdeles bare at den er innlevert hos butikken. Den har tilsynelatende ikke beveget seg noe sted. Eller så ligger den på en bil, er stjålet og ikke scannet av sjåføren som henter returer.

Bare rot. Først kommer ikke pakken på mange uker, så blir returen også "borte"....!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Postnord bruker å sende ut beskjed om at pakken leveres mellom kl 08.00 og 22.00 den (dato). Er det slik at de skal ringe på mobil når de kommer? Eller ringer de på døren? Hva er din erfaring?

Jeg aner ikke. Jeg bruker å hente pakken selv på et utleveringsted i nærheten i stedet for å få det levert hjemme. Men det er fordi jeg er døv og har dårlig erfaring med hjemlevering generelt. Selv om jeg gir beskjed på forhånd at jeg er døv så ringer de meg i stedet for å sende sms, noe som ofte ender med at jeg ikke får pakken levert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda79 skrev (37 minutter siden):

Jeg aner ikke. Jeg bruker å hente pakken selv på et utleveringsted i nærheten i stedet for å få det levert hjemme. Men det er fordi jeg er døv og har dårlig erfaring med hjemlevering generelt. Selv om jeg gir beskjed på forhånd at jeg er døv så ringer de meg i stedet for å sende sms, noe som ofte ender med at jeg ikke får pakken levert. 

Takk!  Ja, jeg kommer også til å velge å hente pakken på utleveringssted heretter. Jeg ventet en pakke levert hjem, og var hjemme og har ikke blitt oppringt av budet og det er ikke ubesvarte anrop på min telefon. Men allikevel står det registrert på Postnord at "Sendingen ikke er levert mottaker" og at "Mottaker ikke tilstede" og at "Kunne ikke leveres. Forsendelsen forsøkt levert, et varsel er gitt på mottakeradressen."

AnonymBruker
Skrevet
Hedda79 skrev (2 timer siden):

Beklager avsporingen, men jeg har alltid hatt lyst til å spørre en døv person hva dere hører (mulig at det er ulikt)? Er det bare stillhet, eller er det liksom «white noise»? Eller hører du lavfrekvente lyder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...