Gå til innhold

Utenlandske naboer som ikke respekterer 17mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt så er de ikke mørkhuda eller muslimer, for de som måtte få vann på mølla der ;)

De har planlagt å høytrykksspyle og vaske garasjen så den er klar til å males. Deres garasje står inntil vår og det kommer til å bråke og ødelegge for oss når vi skal sitte ute og spise og feire i vår egen hage. De har sagt rett ut og ledd av at de ikke trenger å kle seg i dyre plagg eller gjøre mye styr ut av det. De overkjører også meg når jeg forsiktig har spurt om de ikke kan ta det en annen gang, da vifter de bare med armen og sier at de må ta sånt når de har fri, og de "skal ikke holde på så lenge". 

Jeg gruer meg og blir overkjørt, jeg vil virkelig ikke ringe politiet på egne naboer heller, hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 9140b...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt ja til det. Helt ok. 

Anonymkode: 2969f...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pønsk ut en passende hevn 😊

Anonymkode: ca6a9...c2b

• Liker 1
Skrevet

Det kan da vel ikke ta hele dagen å vaske en garasje? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MonaSunde skrev (Akkurat nå):

Det kan da vel ikke ta hele dagen å vaske en garasje? 

Jeg frykter det, den er inngrodd med grønske, det tok de flere timer å vaske ene husveggen som led samme skjebne... 

Anonymkode: 9140b...2de

AnonymBruker
Skrevet

Ringer du politiet så fort de starter. De respekterer ikke deg som nabo eller vårt land nasjonaldag.

Anonymkode: 5473b...8fa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har vel ikke lov til å drive med sånt (bråk og forstyrrende arbeid) på røde dager? Eller er det bare en sånn fin, uskreven regel? 

Anonymkode: 6888f...e82

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig norsk og jeg er nå usikker på om jeg respekterer 17. mai, all den tid at jeg ikke feirer den? Ville uansett ikke ringt politiet på naboen for noe sånt. 17. mai er ikke engang en såkalt helligdag, som pinse og påske. 

Anonymkode: 2f8d2...b8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere bor på Østlandet, ser det dessuten ut værmeldinga heller ikke har planer om å respektere deres 17.mai planer - meldt regn. Men usikker på hvem dere skal ringe politiet for på det? 

Anonymkode: 2f8d2...b8a

Skrevet

Som en bruker over kommenterer, er ikke 17. mai en helligdag (det er "bare" en offentlig høytidsdag). Det er derfor ikke lovpålagt helligdagsfred, og dermed fritt frem å vaske garasjen sin.

Mitt forslag er å på forhånd avtale med naboene når dere skal være ute i hagen, så kan dere kanskje bli enige om et passende tidspunkt for dem å vaske på.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Deres garasje står inntil vår og det kommer til å bråke og ødelegge for oss når vi skal sitte ute og spise og feire i vår egen hage.

Kompromiss: De gjør som planlagt, men starter på et tidspunkt dere foreslår og slutter / utsetter resten til 18. hvis det tar lenger tid enn et tidsrom dere avtaler på forhånd.

Skrevet

Dårlige naboer som ikke tar hensyn til din/deres feiring av nasjonaldagen, men det kommer sikkert dager da de selv ønsker ro i nabolaget og da kan de heller ikke påregne at andre tar hensyn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

17.mai er uansett en dag med mye støy. Korps, skrammeltog, russen som dundrer rundt, høylytte barn osv. En høytrykkspyler hadde ikke plaget med nevneverdig 

Anonymkode: e2ac7...1de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, 17. mai er en bråkete dag uansett. La de som ikke feirer gjøre som de vil :) Så lenge høytrykksspylingen gjør at ditt kanskje utendørs bort blir vått hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 668ba...f9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...