AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Samboeren min og kameraten hans hadde en fin kveld, med drikking og tulle ringte en fyr i fylla 🤦♀️ denne fyren er kjent for å vare en alkoholiker eks narkoman. Noe gutta synes var artig 🙄 Tidligvise var fyren redd politiet og skjulte noe og fikk helt panikk, han hadde ringt politiet og spurt hvorfor de ringte han og hvorfor han skulle ned til politistasjonen. Da politiet sa at de ikke hadde ringt så anmeldte han saken. Nå fant de ut at det var samboeren min og kameraten hans som hadde ringt. Han sendte samboeren min masse trusler på fb sa at han skulle melde inn til barnevernet, skal få folk til å komme og ta hans osv. Nå lurer jeg på hva straffen er for å tulleringe? Og kan disse trusler som han sender samboeren min annmeldese? Vi ønsker sefølgelig ikke noe sak om det, men kam han risikere en bot eller fengsel er vel straffbart å true noen. Hva er boten for å tulle ringe 🤦♀️ gøy å tulleringe selv om man er 25 år yepp. Anonymkode: 78f53...d32
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Det blir helt sikkert henlagt, både av barnevern og politiet. Jeg synes det var litt morsomt jeg da. Han må jo ha fått panikk fordi han driver med noe kriminelt 😅 Og ja, truslene kan anmeldes Anonymkode: 360c3...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 De kan begge fint anmelde hverandre. Jeg synes ikke det er en uskyldig spøk å utgi seg for å være politi på falskt grunnlag. Anonymkode: 6d543...698 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Det er straffbart å utgi seg for å være politi. Men om de få noen straff er jo ikke godt å si. Anonymkode: 767f1...f56 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Dette er ikke noen uskyldig spøk. Hvor godt kjenner samboeren din mannen de ringte? En gutt på 14 eller 15 fikk vel 90 dagers samfunnsstraff og en i 30 årene fikk fengsel etter å ha utgitt seg for å være offentlig tjenestemann. Anonymkode: 95915...784 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 § 165.Misbruk av offentlig uniform, kjennetegn eller tittel mv. Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som a) ved uhjemlet bruk av uniform eller på annen måte offentlig utgir seg for å ha offentlig myndighet på en slik måte at det er egnet til å skape uleilighet for noen eller svekke tilliten til den offentlige myndigheten, b) uhjemlet bruker et norsk eller utenlandsk offentlig våpen, merke eller segl eller noe som lett kan forveksles med slike, eller c) uhjemlet offentlig eller i rettsstridig øyemed bruker norsk eller utenlandsk offentlig tittel § 164.Ulovlig myndighetsutøving Den som uhjemlet utøver offentlig myndighet, eller som foretar handlinger som bare kan utøves av offentlige tjenestemenn, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år. Anonymkode: 95915...784 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Så jævlig gjort! Sitat § 165.Misbruk av offentlig uniform, kjennetegn eller tittel mv. Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som a) ved uhjemlet bruk av uniform eller på annen måte offentlig utgir seg for å ha offentlig myndighet på en slik måte at det er egnet til å skape uleilighet for noen eller svekke tilliten til den offentlige myndigheten https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-4#§165 Håper samboeren din og kameraten blir straffet. Anonymkode: 4d897...bd4 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 ... jeg har alltid lurt på hvilke mennesker som gjør sånne idiotiske ting, som å skremme et menneske som du ikke klarer å omtale som noe annet enn "eks narkoman", som det betyr at forbrytelsen er noe mindre. Håper på bot og bedring og hurtig bedring av modenhetsnivå for din samboer! Anonymkode: 5feca...330 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Kjempegøy å tulle med en svak person ja. Synes dere som tulleringer på den måten er noen idioter som fortjener straff. Det å utgi seg for å være politi er helt klart straffbart, og det er en kjent sak at politiet er ekstra strenge mot forseelser som kan føre til at tilliten Tim politiet svekkes - noe denne saken gjør. Så ikke sikkert at saken henlegges. Når det gjelder trusler din samboer har mottatt, er det jo veldig enkelt å se sammenhengen med tulleringingen i forkant så tviler på at den kan straffes. Når det gjelder barnevernet så kan tulleringing i fylla være endel av en helhetlig vurdering som gjør at dere anses uegnet som foreldre. Så ikke lurt av din samboer dette her. Håper dere straffes på en eller annen måte. Anonymkode: b7855...564 3
Dina86 Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Når de ringer og utgir seg for å være politi er ikke det å "tulleringe", det er straffbart. Håper de får straff som fortjent, I tillegg lar de det gå utover en som sikkert har det vanskelig nok fra før av. Kvalmt at de syntes det var morsomt. Endret 15. mai 2021 av Dina86 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er ikke noen uskyldig spøk. Hvor godt kjenner samboeren din mannen de ringte? En gutt på 14 eller 15 fikk vel 90 dagers samfunnsstraff og en i 30 årene fikk fengsel etter å ha utgitt seg for å være offentlig tjenestemann. Anonymkode: 95915...784 Jeg anner ikke 🤦♀️ samboeren sier at denne mannen var naboen til kameraten hans, han hadde gått inn hos dem på natta og inn på soverommet til lillesøsteren hans. Fyren var beruset da, og sa at han skulle passe på jenta 😳 han ble kastet ut av moren. Og helt siden da, så har kameraten og samboeren mislikt mannen. Anonymkode: 78f53...d32
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg anner ikke 🤦♀️ samboeren sier at denne mannen var naboen til kameraten hans, han hadde gått inn hos dem på natta og inn på soverommet til lillesøsteren hans. Fyren var beruset da, og sa at han skulle passe på jenta 😳 han ble kastet ut av moren. Og helt siden da, så har kameraten og samboeren mislikt mannen. Anonymkode: 78f53...d32 Sånn kan det gå når man lar følelsen av å mislike noen styre egne handlinger. Håper også samboeren din og kameraten får staff. Og skulle dere få bekymring fra barnevernet bør samboeren din legge seg helt flat. Ikke prøv å bortforklare det eller unnskylde det på noe vis. Anonymkode: 95915...784 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn kan det gå når man lar følelsen av å mislike noen styre egne handlinger. Håper også samboeren din og kameraten får staff. Og skulle dere få bekymring fra barnevernet bør samboeren din legge seg helt flat. Ikke prøv å bortforklare det eller unnskylde det på noe vis. Anonymkode: 95915...784 Enig 👍 der Ja han skal legge seg helt flatt, han har fått masse trusler men har ikke svart eller truet tilbake. Anonymkode: 78f53...d32
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Det var dumt å tulleringe i fylla, og ja, det er straffbart. Hva straffen evt. blir kommer an på hvor alvorlig det er (Hva de som under dekke av å være politi), hva konsekvensen var osv. For det andre er det heller ikke lurt å legge seg ut med rusmisbrukere osv, og oppføreselen der man gir uttrykk for å skjule noe indikerer at dette med stor sannsynlighet er en kjenning av politiet. Samtidig er det ikke tillatt å komme med trusler, så det kan selvfølgelig anmeldes det også. Men husk at dette også må bevises, er det noen andre enn samboeren og kompisen som konkret med sikkerhet vet at det ble fylleringt? Hvis samboeren din har baller nok til å være kynisk og dra en løgn, så kan han evt. benekte det, da må kompisen gjøre det samme i så fall. I så fall vil det jo være en påstand fra mannen som ble oppringt. Dvs. de kan i alle tilfeller bevise at det faktisk ble ringt, men de kan ikke uten videre bevise hva som ble sagt. Men hvis noen vet, så kan fremgangsmåten gjøre det verre, så samboeren din må vurdere selv. Anonymkode: 5f488...197
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Hvordan truet han samboeren din i etterkant? Anonymkode: 607c4...854
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Det er straffabart å utgi seg for å være politi, men jeg tipper at saken blir henlagt. Synes uansett ikke at det er morsomt å tulle med folk på denne måten. Forstår godt at han som ble utsatt for dette vil anmelde. Så får det være en lærepenge for mannen din. Voksne folk tulleringer ikke. Anonymkode: b0f45...cf2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 Faen for noen pill råtne mennesker samboeren og kameraten hans er. Og du også, for den saks skyld, ved assosiasjon. Anonymkode: d9f77...7d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå