Gå til innhold

Vil du ta vaksinen?

Kommer du til å ta vaksinen?  

206 stemmer

1. 1. Kommer du til å ta vaksinen?

• Ja
      138
    • Nei
      68

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg fikk velge hadde jeg tatt astra zenica i dag, johnson og johnson om en uke, første dose pfizer tredje uke, første dose moderna fjerde uke, så andre dose astra zenica, andre doser pfizer og andre dose moderna. Og så hadde jeg tatt ekstra stivkrampe, influensavaksine, og alle de andre vaksinene jeg kan få tak i.

Vaksiner er mer eller mindre ufarlig, blodpropp er heller ikke noe stress (ta en dispiril). 

Dessuten sier FHI eller Helsedepartementet at vaksinerte kan gjøre HVA SOM HELST sammen uten risiko. Gleder meg til ubeskyttet sex, fallskjermhopping uten fallskjerm, slikke dørhåndtak, dele nåler og til at de slutter å vaske handlevogner (får bedre grep når de er dekket av snørr).

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fullvaksinert, og er veldig glad for det. 

• Liker 1
Skrevet

1.dose var AstraZeneca (ingen problem bare milde bivirkninger, gikk på jobb neste kveld)

2.dose skal jeg ta nå i starten av juni og det blir nok Pfeizer pga AstraZeneca er ute av sortementet nå.

Gjest Linny111
Skrevet
On 5/17/2021 at 12:09 AM, Linny111 said:

Absolutt. Jeg kjenner ingen som har takket nei ennå. Jeg bor i Storbritannia, så håper jeg får tilbudet veldig snart :) Samboer har fått første dose alt.

Fikk brevet i går morges og får første dose neste uke. Har nettopp fylt 30 år og er ikke i noen spesiell gruppe, og det er godt å se at vi har kommet så langt her!

Skrevet

Jeg lurer egentlig mest på om TS og andre vaksinemotstandere blir glad eller skuffet av det faktumet at en overveiende del av befolkningen ønsker vaksine. Prosentene for de som ønsker vaksine er mye høyere irl enn på dette forumet. Det krangles iherdig om plassen i køen. 

Er det skuffende hlidskjalf at andre ikke tenker som deg, eller tenker du at "fantastisk da slipper jeg", og dermed får alle flokkimmunitetsgodene?

• Liker 3
Skrevet
XaoS skrev (7 timer siden):

Jeg lurer egentlig mest på om TS og andre vaksinemotstandere blir glad eller skuffet av det faktumet at en overveiende del av befolkningen ønsker vaksine. Prosentene for de som ønsker vaksine er mye høyere irl enn på dette forumet. Det krangles iherdig om plassen i køen. 

Er det skuffende hlidskjalf at andre ikke tenker som deg, eller tenker du at "fantastisk da slipper jeg", og dermed får alle flokkimmunitetsgodene?

Det er generelt forskjell på hva som står skrevet inne på et forum kontra virkeligheten, det er ihvertfall dårlig materiale for statistikk med en liten tråd som dette. Tror nok de fleste forstår denne forskjellen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svinger veldig. Pfizer virker jo å være en god og trygg vaksine. Må si jeg savner å ha muligheten til å besøke venner i utlandet... Så er det jo dette med coronapass. Som privatperson er det veldig lite man kan gjøre for å stoppe dette... Mulig jeg takker ja likevel når den tid kommer... For «friheten» sin del🙄

Skrevet

Nei, jeg står over. Har nemlig lest denne kronikken av forskeren Kjetil Elvevold, som har en doktorgrad i medisin.

Sitat

Det er dessverre flere grunner til å tro på at vi kan få ubehagelige overraskelser i tiden som kommer angående vaksinene. Man har for eksempel i flere år forsøkt å lage vaksine mot liknende coronavirus ved å bruke katter som modell, det vil si at disse kattene kan etterlikne sykdomsforløpet hos mennesker. Men uten å lykkes. Flere forskjellige typer vaksiner ble designet og kattene tålte vaksinene. Men når man deretter ga det infeksiøse viruset til kattene, fikk de alvorlige lungekomplikasjoner.

Stoler mer på en kar som har doktorgrad i medisin -- enn på Gunnar Tjomlid, som har ... ex.phil. 

• Liker 9
Skrevet
Psilocybe skrev (38 minutter siden):

Nei, jeg står over. Har nemlig lest denne kronikken av forskeren Kjetil Elvevold, som har en doktorgrad i medisin.

Stoler mer på en kar som har doktorgrad i medisin -- enn på Gunnar Tjomlid, som har ... ex.phil. 

Det er nettopp dette med bivirkninger frem i tid som gjør meg så usikker.... 

• Liker 7
Skrevet

Nei, jeg skal ikke det. Men det har ingenting med konspirasjonsteorier eller at jeg ikke tror vaksinen er trygg å gjøre.

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, Mekkapekka said:

Det er nettopp dette med bivirkninger frem i tid som gjør meg så usikker.... 

Man vet rett og slett ikke. Dette er et eksperiment på mange vis. Derfor synes jeg det er rart at de skal vaksinere yngre folk som har veldig liten risiko når man ikke vet senvirkningene. Unge har mest å tape på bivirkninger da de har flest år igjen å leve.

• Liker 4
Skrevet
XaoS skrev (20 timer siden):

Er en motstander av vaksine når en står over en vaksine? Hvorfor kan du ikke bare respektere at noen velger å avstå fra det? Er fritt valg? Eller??

Og nei hvorfor skulle en tenke at en slipper fordi andre tar den? De tok sitt valg! 

• Liker 5
Gjest Sirisiri10
Skrevet (endret)

Det virker som ikke alle bivirkninger kommer frem. 2 jeg kjenner som har tatt vaksinen (ikke AZ) har fått blodpropp rett etterpå. Ene i hjernen og andre i hjerte. Ene gikk allerede på blodfortynnende. Flaks at begge lever.

Kjenner også 3 som jobber på sykehus som sier at de får flere pasienter inn med blodpropp etter de har tatt vaksinen. Og veldig mange som har tatt vaksinen får corona og blir veldig dårlig/innlagt på sykehuset. 

Selv har jeg nettopp hatt flere blodpropper pga hormoner. Jeg synes det er skummelt når de vet så lite om vaksinen, særskilt hvis man er disponibel for blodpropp, men ikke blir testet for det før man tar vaksinen. Jeg er også redd for langtidsvirkninger. Hvis ikke coronavaksinen fungerer som den skal, særskilt mot enkelte mutasjoner, så har jeg lite lyst å ta vaksinen. 

Å få corona er jo heller ikke risikofritt med tanke på blodpropper og  ettervirkninger. 🤦‍♀️ 

Endret av Sirisiri10
  • Opprett ny...