Gå til innhold

Vil du ta vaksinen?

Kommer du til å ta vaksinen?  

206 stemmer

1. 1. Kommer du til å ta vaksinen?

• Ja
      138
    • Nei
      68

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Samme her, eller for å så fort som mulig få lov å trene og å dra på konserter etc. 

Men reise kan man gjøre med negativ test. Jeg ser media stadig fremstiller det som at kun vaksinerte kan reise. Men kikker man nøye, ser man den lille skriften: "... eller negativ test". Veldig utspekulert å fremstille det slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt første dose. Neste om 3 uker.

• Liker 4
Skrevet
Blålin skrev (Akkurat nå):

Men reise kan man gjøre med negativ test. Jeg ser media stadig fremstiller det som at kun vaksinerte kan reise. Men kikker man nøye, ser man den lille skriften: "... eller negativ test". Veldig utspekulert å fremstille det slik.

Ja, de i helsevesenet som jeg kjenner som er vaksinert ble det i februar og mars, så da var det snakk om vaksinepass, ikke nok med negativ test. Og det var grunnen til at flere takket ja, for å få større stangs til å få reise til sommeren.

Skrevet (endret)
velociraptor skrev (22 minutter siden):

Nei, man bør høre på hva myndighetene sier, og så lese seg opp selv. Og da snakker jeg ikke om å se youtubefilmer og Netflix-dokumentarer, men å for eksempel lese gjennom forskningen på de forskjellige vaksinene. 

Jeg var skeptisk til hasteutviklede vaksiner, så jeg leste meg godt opp og landet på at jeg hadde god tro på både Pfizer og moderna, og gikk god følelse på Astra Zeneca. Skal dog ikke påstå at jeg mistenkte de syke blodproppene. Bestemte omtrent ved nyttår for at jeg tar vaksine om det er en mena jeg blir tilbudt, ellers ikke. Ser ut per nå som jeg da tar den jeg får tilbud om når så langt kommer. Men det er altså ikke fordi jeg stoler blindt på Nakstad og Erna, men fordi jeg selv vurderer dem som gode.

Noen av dere. Andre i risikogruppen tar den for å få reise, eller for solidaritet og for å hjelpe å oppnå flokkimmunitet. Det er nemlig ikke alle i risikogruppene som er hysterisk redde for en sykdom som selv hos de mest utsatte, som en transplantert diabetiker med KOLS, har en LANGT over 90 % overlevelsesrate.

Samme her, eller for å så fort som mulig få lov å trene og å dra på konserter etc. 

Så det er derfor risikogruppen blir prioritert og legene tar feil og du har rett?  Kan du dokumentere dette, uten å henvise til konspirasjonsteoretikere?

Jeg er transplantert og er svært interessert i å ikke dø unødvendig. 

Endret av Honey Dew
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Kan du dokumentere dette, uten å henvise til konspriasjonsteoretikere?

Jeg er transplantert og er svært interessert i å ikke dø unødvendig. 

Jeg har ingen konspirasjonskilder å henvise til, uten at jeg vet hva du legger i dette. Det er nemlig ikke sånn at alle som mener at dette er litt opphauset, er gærne flat earthere som mener Big Pharma er roten til alt ond, Bill Gate putter microchipper i vaksiner for å kontrollere oss, og at Erna og Hillary er sataniske pedofile spedbarnmordere. Men jeg skal se om jeg finner noen kilder.

• Liker 1
Gjest Lambino
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Kan du dokumentere dette, uten å henvise til konspriasjonsteoretikere?

Holder det ikke med de som døde av blodpropp pga vaksinen? Det burde være dokumentasjon nok iom at vaksinen de som døde fikk ble anbefale av våre myndigheter som trygg. Siden dette skjer er det klokeste valget å faktisk vente å se hva som skjer med alle de vaksinerte. 
Dessuten endres jo «dokumentasjon hele tiden.. 

Skrevet (endret)
Lambino skrev (3 minutter siden):

Holder det ikke med de som døde av blodpropp pga vaksinen? Det burde være dokumentasjon nok iom at vaksinen de som døde fikk ble anbefale av våre myndigheter som trygg. Siden dette skjer er det klokeste valget å faktisk vente å se hva som skjer med alle de vaksinerte. 
Dessuten endres jo «dokumentasjon hele tiden.. 

Hvor lang medisinsk utdannelse har du når det gjelder virologi? Du mener at det er helt greit at vi andre dør fordi noen fikk bivirkninger av vaksinen?

Endret av Honey Dew
  • Liker 6
Gjest Lambino
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Hvor lang medisinsk utdannelse har du når det gjelder virologi? Du mener at det er helt greit at vi andre dør fordi noen fikk bivirkninger av vaksinen?

Trenger ikke utdannelse for å lese og forstå hva som skjedde med de som døde av vaksinen. 
Hvor dødelig er covid egentlig? 

Skrevet
Lambino skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke utdannelse for å lese og forstå hva som skjedde med de som døde av vaksinen. 

At de døde av vaksinen var en bivirkning som de fikk. Skal vi som er diabetikere slutte å ta insulin fordi noen dør av for mye insulin?

Når du kommer med medisinske påstander, får du jammen dokumentere dette også,  Du har ikke større og bredere kompetanse en WHO, FHI, leger og spesialister innen virussykdommer.

• Liker 5
Skrevet
Lambino skrev (6 minutter siden):

Covid er betraktelig mer dødelig for en som er transplantert enn hva vaksinen er for oss andre i hvert fall.

@Honey Dewdet var vanskelig å finne noe forskning på dette. Fant noe om mortalitet på mellom 13 og 30 %, som er veldig mye, og mye mer enn jeg trodde, men det var på eldre transplanterte pasienter, ikke yngre. Finner ikke noe info på unge, ellers friske, men transplanterte mennesker.

https://www.researchgate.net/publication/346543160_COVID-19-related_mortality_in_kidney_transplant_and_dialysis_patients_Results_of_the_ERACODA_collaboration

Gjest Lambino
Skrevet
Honey Dew skrev (10 minutter siden):

At de døde av vaksinen var en bivirkning som de fikk. Skal vi som er diabetikere slutte å ta insulin fordi noen dør av for mye insulin?

Når du kommer med medisinske påstander, får du jammen dokumentere dette også,  Du har ikke større og bredere kompetanse en WHO, FHI, leger og spesialister innen virussykdommer.

Kan du sammenligne eksperimentelle vaksiner med insulin som vi har brukt og kjent i årevis? 
Det blir en umulig sammenligning

Skrevet

Nå blir vel "fullvaksinert" en del av standard statusbeskrivelsen til oss nordmenn som skal beskrive hvor vellykket de er så folk skal anse dem som ressurssterke. 

"kvinne, i full jobb, godt over middels inntekt, eier egen bolig, medlem i ørten verv og fullvaksinert" 

• Liker 9
Skrevet

28 år og fullvaksinert med pfizer. Ingen bivirkninger bortsett fra sår arm på begge to.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tatt dose en av Pzifer of ser frem imot et normalt liv igjen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Lambino said:

I følges VGs tall, 0.65 % av smittede i Norge og 2.07 % av smittede verdensbasis. 

Så kan man ta en titt på statens legemiddelverk (som du forøvrig tipset meg om Lambino) sin daglige rapport, sist for 11. mai.

Det har kommet 160 meldinger om dødsfall (flerparten av dødsfallene er eldre, som med COVID-19), og 1505000 har fått første vaksine. Dvs 0.01 % dødelighet. 65 ganger lavere dødelighet enn for COVID-19.

Endret av kermit123
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skal ta vaksinen. Jeg gleder meg til at mine venner og jeg får den, så vi igjen kan møtes.

• Liker 3
Skrevet
Honey Dew skrev (4 timer siden):

Se til de land som har vaksinert flest. Er også vaksinerte som smitter hverandre. La folk velge selv!!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er usikker. Mulig jeg sier ja når tilbudet kommer.

• Liker 1
Skrevet
Uglems skrev (4 timer siden):

"kvinne, i full jobb, godt over middels inntekt, eier egen bolig, medlem i ørten verv og fullvaksinert" 

Tinder-bio?😂

• Liker 1
  • Opprett ny...