Gå til innhold

Vil du ta vaksinen?

Kommer du til å ta vaksinen?  

206 stemmer

1. 1. Kommer du til å ta vaksinen?

• Ja
      138
    • Nei
      68

Fremhevede innlegg

Skrevet
hlidskjalf skrev (2 timer siden):

Det var en av dere covidtilhengere som sa dette, ikke jeg. Masker må fortsatt på fordi vaksinen ikke virker 100% og kanskje ikke mot alle mutasjoner og på den måten kan tiltakene få fortsette i all evighet.

Men om jeg skulle ta feil og alt er tilbake til normalen om ett år, skal jeg slutte å klage. 

Det spiller ingen rolle om det er "covidtilhengere" eller andre, det at vaksiner ikke har 100% effekt er ganske grunnleggende og gjelder for alle sykdommer. Så nei, du skyver bare dette foran deg for å slippe å ta vaksine. Men da er du blant dem som bidrar til at det tar lenger tid å gjenåpne.

Det er det ikke sikkert vi er, men jo færre som tar vaksine, jo mindre sikkert blir det at man kan komme tilbake til normalen om et år. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått dose 1👍🏻 Kun stiv arm og hodepine som bivirkning

Skrevet
hlidskjalf skrev (3 timer siden):

Så vi blir praktisk talt holdt som gisler. Folk tar vaksinen fordi de ikke vil ha mer av tiltakene, ikke fordi de er redd sykdommen. Og nå kommer det også frem at man må fortsette med de fordømte maskene, også etter en har blitt vaksinert - fordi vaksinene ikke virker .

Ikke fortell oss grunnen til at vi tar vaksinen. Det vet du absolutt ingenting om. Vi i risikogruppen tar vaksinen fordi vi ikke har lyst til å bli smittet og dø av covid.

• Liker 11
Skrevet

Ja. Jeg har fått den første dosen av Pfizer allerede. Det var for meg en selvfølge, siden jeg også er i risikogruppen. Såklart er jeg med på lasset og tar vaksinen. Jeg kan fremdeles bli smittet med Korona, men jeg vil ikke bli så syk. Pluss at jeg vil at samfunnet skal åpnes opp igjen, sånn at vi kan gå tilbake til en noenlunde normal hverdag som før. Jeg ser ærlig talt ikke det store problemet. Vil man ikke, så er det ingen som sier at man skal ta den. Jeg respekterer andres valg når det gjelder dette, så da regner jeg med å få samme respekt tilbake uten å få tredd masse mas om at vaksinen er ikke skikkelig utprøvd, man vet ikke bivirkninger osv, ned over hodet 😉

• Liker 7
Skrevet

Jeg tør ikke da jeg er redd for langstidsvirkningene av vaksinen.

• Liker 11
Skrevet
hlidskjalf skrev (3 timer siden):

Grunnen til at mange tar vaksinen er for å slippe mer av tiltakene. At mange faktisk er redd viruset skulle heller ikke forundre meg. Men ikke kom og forlang at vi andre skal ta den. 

De fleste jeg kjenner (helsevesenet)som har tatt den gjør det for å kunne reise 

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, Lambino said:

Et lite Apropo til dere som kun hører det positivt om vaksinen. Jeg er en av få som sier høyt at jeg ikke skal ta vaksinen, pga dette har jeg fått meldinger fra mange som sier de er redde, de føler de må ta vaksinen og våger ikke stå i mot av frykt for hva andre skal si og mene om dem. De aller fleste har fått med seg at folk allerede har dødd av vaksinene. Er det rart folk er bekymret? 
Dette er konsekvens av sosialt press. 

Ja det er rart at folk er bekymret. Eller kanskje ikke, hvis man vet hvor irrasjonelle folk er og hvor mye YouTube og hvor lite SSB o.l. det går i. Sjekker man tallenes tale trenger man ikke å være særlig bekymret. Andelen alvorlige bivirkninger og død av vaksine er forsvinnende liten kontra tilsvarende andel fra COVID-19. 

• Liker 5
Skrevet
6 hours ago, Frøya90 said:

Jeg skal ikke ta den. Mange har sterke meninger om vaksine og tar det for gitt at «alle» skal ta den. Når noen spør svarer jeg at jeg ikke har fått tilbud enda. Prater ikke høyt om min skepsis. 

Du gjør det jo her?

• Liker 3
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Capt. Obvious skrev (9 timer siden):

Ja, jeg skal ta vaksinen, for det er nok den eneste muligheten til å kunne få et mer normalt liv igjen, og for at samfunnet ikke skal bli fullstendig rasert over tid. Skal si meg enig i at vaksinepass ikke er en god løsning siden det finnes en del som av helsemessige grunner ikke kan ta den. 

Men når det gjelder vaksine håper jeg det er meget få som deg, for man har ikke sjanse i havet til å bli kvitt dette hvis det skulle vise seg at mange velger å ikke ta. Så dere bør huske på at dere som bare ikke gidder å ta den er avhengige av at mange av de andre tar den. Er det mange nok som dere, så kan man se frem til et samfunn som aldri åpnes igjen. 

Man blir jo ikke kvitt corona selv om man tar vaksinen. Bare se på de landene med flest vaksinerte. Man får en mildere form av sykdommen, men usikkert hvordan den fungerer på enkelte mutasjoner. 

Skrevet

Har allerede fått første dosen siden jeg er i risiko gruppa.

Jeg gjorde ikke det kun for å beskytte meg selv, men også andre. Samtidig gjorde jeg det for samfunnet sin del, da jeg ser at dette med vaksinering er eneste muligheten til å kunne få tilbake det normale livet igjen.

Jeg vil ha tilbake et samfunn der barn og unge kan delta på fritidsaktiviteter, der hvor bedriftene er oppe, et samfunn der folk kan være sosiale igjen uten grenser på hvor mange, og uten kun lov med x antall gjester. Jeg vil ha tilbake et samfunn der eldre mennesker kan få delta på dagtilbud, eller et samfunn hvor psykiske syke kan delta på fritidstilbud.  Generelt vil jeg ha tilbake et normalt samfunn.

Jo flere som takker ja til vaksine betyr raskere tilbake til en normal hverdag. 

• Liker 6
Skrevet

Har tatt første dose siden jeg har fått kreft 🙁

• Liker 4
Skrevet

Jeg tør ikke å ta vaksinen.

• Liker 5
Skrevet

NEI, IKKE FØR DE TVINGER MEG! 

• Liker 7
Skrevet
Sirisiri10 skrev (6 timer siden):

Man blir jo ikke kvitt corona selv om man tar vaksinen. Bare se på de landene med flest vaksinerte. Man får en mildere form av sykdommen, men usikkert hvordan den fungerer på enkelte mutasjoner. 

Vaksinen hjelper meget godt i land der man har vaksinert en stor nok andel av befolkningen. Det er det valget man har nå, tar man ikke vaksine så blir det i alle fall ikke bedre, da kan man like gjerne låse seg inne og bli der i fem år før myndighetene gjør det hvis ikke mange nok tar vaksine. 

• Liker 3
Skrevet
Sirisiri10 skrev (6 timer siden):

Hvis man ser på landene med flest vaksinerte tyder alle data vi har så langt på en betydelig reduksjon av både smittefare og sykdom. Det kan dukke opp mutasjoner vaksinen ikke er like effektiv mot, men de problemene må man nesten løse etter hvert som de kommer. Det skal nok godt gjøres å bli kvitt korona, men med en tilstrekkelig god vaksinasjonsdekning kan vi sannsynligvis unngå at sykdommen forblir en omfattende, internasjonal pandemi.

Bølle skrev (4 timer siden):

NEI, IKKE FØR DE TVINGER MEG! 

Fant du ikke en større font?

• Liker 6
Skrevet (endret)
Sylvelin skrev (11 timer siden):

Jeg tør ikke å ta vaksinen.

Men du tør og få den indiske mutasjonen som snart blir den dominerende ...  ?

Endret av J.E
  • Liker 5
Skrevet

Ja, venter bare på at det skal komme til min aldersgruppe :)

• Liker 2
Skrevet
kermit123 skrev (17 timer siden):

Ja det er rart at folk er bekymret. Eller kanskje ikke, hvis man vet hvor irrasjonelle folk er og hvor mye YouTube og hvor lite SSB o.l. det går i. Sjekker man tallenes tale trenger man ikke å være særlig bekymret. Andelen alvorlige bivirkninger og død av vaksine er forsvinnende liten kontra tilsvarende andel fra COVID-19. 

Rart folk ikke får med seg at youtube o.l. er gull verdt!? SSB, som du nevner, har timelange gjennomganger og diskusjoner liggende der. Jeg har aldri hørt på så mange foredrag innen akademia som etter at jeg "fant" youtube. Som å gå på universitetet igjen, med lærere/professorer fra hele verden og innen et uendelig utvalg av fagområder. Dessverre drives det nå stor politisk sensur, men langt mindre sådan en NRK og VG.

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (På 15.5.2021 den 16.02):

Ja, jeg skal ta den og har allerede tatt dose 1. Dose 2 er om to uker :) 

Vi må følge rådene fra helsemyndighetene, og ikke sitte og klekke ut konspirasjonsteorier og galmannsskap fra ting man hører fra like gærne folk på internett.

Nei, man bør høre på hva myndighetene sier, og så lese seg opp selv. Og da snakker jeg ikke om å se youtubefilmer og Netflix-dokumentarer, men å for eksempel lese gjennom forskningen på de forskjellige vaksinene. 

Jeg var skeptisk til hasteutviklede vaksiner, så jeg leste meg godt opp og landet på at jeg hadde god tro på både Pfizer og moderna, og gikk god følelse på Astra Zeneca. Skal dog ikke påstå at jeg mistenkte de syke blodproppene. Bestemte omtrent ved nyttår for at jeg tar vaksine om det er en mena jeg blir tilbudt, ellers ikke. Ser ut per nå som jeg da tar den jeg får tilbud om når så langt kommer. Men det er altså ikke fordi jeg stoler blindt på Nakstad og Erna, men fordi jeg selv vurderer dem som gode.

Honey Dew skrev (23 timer siden):

Ikke fortell oss grunnen til at vi tar vaksinen. Det vet du absolutt ingenting om. Vi i risikogruppen tar vaksinen fordi vi ikke har lyst til å bli smittet og dø av covid.

Noen av dere. Andre i risikogruppen tar den for å få reise, eller for solidaritet og for å hjelpe å oppnå flokkimmunitet. Det er nemlig ikke alle i risikogruppene som er hysterisk redde for en sykdom som selv hos de mest utsatte, som en transplantert diabetiker med KOLS, har en LANGT over 90 % overlevelsesrate.

zemer skrev (18 timer siden):

De fleste jeg kjenner (helsevesenet)som har tatt den gjør det for å kunne reise 

Samme her, eller for å så fort som mulig få lov å trene og å dra på konserter etc. 

• Liker 1
  • Opprett ny...